[E5xx] Klimatyzacja- wydajnosć, konserwacja, klimatronik |
Autor |
Wiadomość |
chuddy22
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0 16V Komb
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 7 Skąd: Raciborz
|
Wysłany: 10-09-2008, 00:31 [E5xx] Klimatyzacja- wydajnosć, konserwacja, klimatronik
|
|
|
Witam,
Padło mi podświetlenie konsoli środkowej ,a dokładniej lewa strona klimy(klima automatyczna). Ma ktoś może jakiś manual jak się dobrać do żaróweczek w konsoli ?Bo nie mam pojęcia jak rozebrać tę deskę. |
_________________ Biały Chłopak z Czarną Muzą Na Japońskim Systemie.
 |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-07-2010, 12:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
marcin4g
Mitsumaniak

Auto: Eclipse & Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Tychy d(-_-)b
|
Wysłany: 11-09-2008, 10:03
|
|
|
Jak już jesteśmy przy temacie klimatyzacji mam następujące pytane
W moim Galance(E5xA) mam manualna klimatyzacje, ale widziałem galanty na allegro z mojego rocznika z automatyczną klimatyzacja ? same klimatyzacje automatyczne(panele) widziałem na allegro ... i moje pytane brzmi czy i jak można przejść z manualnej klimy na ta automatyczną ? ? ? wiąże się to z wymiana samego panelu w kokpicie czy może potrzebujemy czegoś jeszcze pod pokrywą silnika?
np. http://moto.allegro.pl/it...nic_galant.html
? i to wystarczy ? czy może potrzebne jest coś jeszcze ?
bo Mój panel wygląda dokładne tak:
Pytam dlatego bowiem oglądam allegro i znalazłem coś takiego
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6017104
i właśnie owy Galant ma klimę w automacie i ciekawi mnie jak daleko sięgaja modyfikacje aby mieć automat zamiast ręcznej ? (chodzi o klimatyzacje naturalne ) |
_________________ | Mitsubishi Eclipse | 4g69 (2.4l) | & Mitsubishi Galant | 4g64 (2.4l) | |
Ostatnio zmieniony przez marcin4g 11-09-2008, 10:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2008, 10:16
|
|
|
agentmk napisał/a: | same klimatyzacje automatyczne(panele) widziałem na allegro ... i moje pytane brzmi czy i jak można przejść z manualnej klimy na ta automatyczną ? ? ? wiąże się to z wymiana samego panelu w kokpicie czy może potrzebujemy czegoś jeszcze pod pokrywą silnika? |
Wymiana samego panelu nic nie da - potrzebna jest zmiana sterownika. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
chuddy22
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0 16V Komb
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 7 Skąd: Raciborz
|
Wysłany: 11-09-2008, 13:13
|
|
|
Podswietlanie gotowe,trzeba bylo wyjac caly panel ktory byl skrecony 2 srubami na dole przy lewarku zmiany biegow,sama oslona lewarka jest umocowany na zaciskach ktore dosc latwo schodza.Nastepnie po odkreceniu srub cala oslone sciagamy z klipsow,schodzi bez problemu.Sam panel klimy jest mocowany na 4 srubach.Zarowki mocowane sa od tylu z lewej i z prawej strony(po jednej na strone).
Dzieki wszystkim za pomoc i POZDRAWIAM ! ! !
SZEROKOSCI ! ! ! |
_________________ Biały Chłopak z Czarną Muzą Na Japońskim Systemie.
 |
|
|
|
 |
Baks [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 15:18 Obieg wewnetrzny/zewnetrzny
|
|
|
Temat byl na forum i nie znalazlem odpowiedzi
jest taki guziczek do wlacza obieg powietrza z zewnatrz i tylko wewnatrz auta (centralna konsola nad przelcznikami nadmuchu) i jest taki myk ze jak sie wylaczy obieg powietrza w srodku to cos stuka w okolicy schowka przed pasazerem tak jakby cos kolo komputera... jak to usunac |
|
|
|
 |
gradio [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 15:33
|
|
|
to chyba normalne , u mnie jest identycznie już od 1,5 roku (chyba załącza się przekaźnik albo sama klapa która otwiera /zamyka wlot)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Banolito
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-12-2008, 15:37
|
|
|
gradio napisał/a: | to chyba normalne , u mnie jest identycznie już od 1,5 roku (chyba załącza się przekaźnik albo sama klapa która otwiera /zamyka wlot)
pozdrawiam |
zgadzam się z kolega mija już drógi rok jak mam gala i też tak jest więc to chyba normalne. raczej. poczekaj z czasem nie beziesz zwracać na to uwagi |
_________________ http://www.elan-vital.com.pl/
 |
|
|
|
 |
ptwardy [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 19:02
|
|
|
Hmm? W moim dziadku ten dinx przełącza/zamyka dopływ ciepłego powietrza na konsolę centralną i nic mi nie stuka. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-12-2008, 19:39
|
|
|
Z tego co wiem, klapy są sterowane siłowniczkami elktrycznymi lup pneumatycznymi (nie jestem pewien) i takie odgłosy to normalka, znaczy, że klapy się przemieszczają... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:00 Re: Obieg wewnetrzny/zewnetrzny
|
|
|
Baks napisał/a: |
jest taki guziczek do wlacza obieg powietrza z zewnatrz i tylko wewnatrz auta (centralna konsola nad przelcznikami nadmuchu) i jest taki myk ze jak sie wylaczy obieg powietrza w srodku to cos stuka w okolicy schowka przed pasazerem tak jakby cos kolo komputera... jak to usunac |
włączasz tym "myk" silniczek, który poprzez przekładnię otwiera/zamyka obieg wewnętrzny.
A stukać może właśnie wyrobiona przekładnia i silniczek nie wie kiedy się wyłączyć.
U mnie otwieranie/zamykanie obiegu wew jest prawie bezgłośne. |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:51 Re: Obieg wewnetrzny/zewnetrzny
|
|
|
BodoV6 napisał/a: |
włączasz tym "myk" silniczek, który poprzez przekładnię otwiera/zamyka obieg wewnętrzny.
A stukać może właśnie wyrobiona przekładnia i silniczek nie wie kiedy się wyłączyć.
U mnie otwieranie/zamykanie obiegu wew jest prawie bezgłośne. |
Dokładnie tak jak pisze kolega.
Jeśli stuka to wina uszkodzonego mechanizmu. Za schowkiem jest mały siłowniczek zbudowany z silniczka i jeśli mnie pamięc nie myli 3 zębatek. Przerabiałem to w tamtym roku wiec wiem co nieco
W moim przypadku wyłamały sie chyba 2 ząbki na jednej zębatce i wogóle nie sterwoało. Rozebrałem i poodwracałem zębatki tak, że zaczęło działać. Jedno z tych kółek nie robi całego obrotu podczas zamykania i otwierania i jak sie je odpowiednio ustawi, brak ząbków nie będzie problemem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
agja
Nowy Forumowicz
Auto: EA54; 6A12; 93r. ;2.0 V6 24V.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 14-01-2009, 13:52
|
|
|
Kod: | jest taki guziczek do wlącza obieg powietrza z zewnątrz i tylko wewnątrz auta (centralna konsola nad przeącznikami nadmuchu) i jest taki myk ze jak się wyłączy obieg powietrza w środku to coś stuka w okolicy schowka przed pasażerem tak jakby coś kolo komputera... jak to usunać |
Zgadzam się z poprzednikiem. Są 3 zębatki wystarczy obrócić tą gdzie wyłamane są ząbki o 180 st. i po problemie. W zeszłym roku poszedłem na łatwiznę i zamówiłem ten silniczek koszt jego to 25-30 zeta i po zamontowaniu było to samo więc rozebrałem go i przekręciłem zębatkę i do niedawna było OK ale zauważyłem że od tygodnia czasami cyknie ale zdarza się to sporadycznie.
Spróbuj go naprawić a jak to nie pomoże patrz niżej.
ps.
Można wyciągnąć silniczek i zablokować mechanizm w dolnej części prowadnicy co prawda nie ma możliwości sterowania wtedy obiegiem ale szyby nie parują a po paru km i tak jest ciepło w kabinie no i luksus z szybami |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 14-01-2009, 14:04
|
|
|
U mnie w poprzednim i tym zawsze chwilke stukały łopatki jak się przemiszczały. Ale nie zwracałem na to uwagi, może dlatego że muzyka zagłuszała wszystko hehehe |
|
|
|
 |
|