[Cari 1.8 GDI] Sprawdzone komponenty rozrządu, demontaż osło |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-05-2010, 17:47 [Cari 1.8 GDI] Sprawdzone komponenty rozrządu, demontaż osło
|
|
|
Koledzy doradzilibyście mi sprawdzoną konfigurację, na dzień dzisiejszy części potrzebnych do wymiany w rozrządu w Carismie 1.8 GDI po lifcie (2002 r.)?
I jeszcze jedno, gdybym chciał rzucić okiem na pasek i resztę podzespołów rozrządu w mojej Cari to dużo roboty ? Bo nie wiem czy Niemiec wymieniał czy też nie a na słowo to nie wierze.
Wiem, że zawsze lepiej wymienić i mieć spokój, ale chciałbym rzucić oko, tak jak moglem uczynić to w przypadku dwóch pasków wielorowkowych , które defacto wymieniłem na paski firmy mitsuboshi, bo wcześniej miałem zamontowane goodyear'a
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18-05-2010, 19:39
|
|
|
Jest juz temat prztklejony o rozrządzie.
Paski Mitusboshi, rolki Koyo i GMB, napinacz najlepiej oryginalny(jest w fajnej cenie na allegro),pompa wody GMB. No i świece by się przydało wymienić razem z rozrządem. Niewiadomo jak z uszczelniaczami bo to dopiero po rozebraniu będzie widać. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-05-2010, 20:00
|
|
|
chodzi o ten napinacz hydrauliczny z zaporową cena 320 zł ?
Dużo filozofii jest przy zdejmowaniu pokrywy rozrządu w Carismie po lifcie ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-05-2010, 20:11
|
|
|
Ja u siebie zmieniałem sam bez pomocy, trochę gimnastyki z tym było. Miejsca jest niewiele aby wszystko rozebrać ale jak masz garaż z narzędziami i troche cierpliwości to da radę. Niestety ceny napinacza nie przeskoczysz. Można go wymieniać co drugą wymiaę paska ale pewności nie masz kiedy był wymieniany. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18-05-2010, 22:26
|
|
|
Cena nie jest zaporowa uwierz mi. W podobnych cenach można kupić zamiennik a wiadomo co jest lepsze. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-05-2010, 23:33
|
|
|
plecho1 mógłbyś napisać jak przebiegała wymiana w Carismie po lifcie i jakich narzędzi użyłeś, z czym były problemy, jakieś uwagi etc.
Byłbym wdzięczny
Z tego co widziałem przy wymianie pasków wielorowkowych, faktycznie miejsca tam mało.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-05-2010, 07:31
|
|
|
Wymieniałem rozrząd już w kilku autach ale w mojej cari było chyba najciężej z racji miejsca. Nie używałem żadnych specjalistycznych narzędzi, zwykłe klucze oczkowe i nasadowe. Skorzystałem z tego schematu:
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
Ciężko było odkręcić koło pasowe na wale korbowym ale teść trochę mi w tym pomógł. Żeby zablokować wał wrzuciłem piątkę a on wciskał hamulec. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-05-2010, 17:59
|
|
|
nie wiem czy zabierać się do tego bez klucza dynamometrycznego i tego do zablokowaniu koła pasowego, przydałby się jeszcze ten tensjometr...
dzięki za manuala |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-05-2010, 22:07
|
|
|
Ja ustawiłem naprężacz tak aby szczelina była około 3,8mm jak w manualu a śruby dokrecam na wyczucie i nigdy jeszcze nie miałem z tym problemu.
Jeśli jednak nie czujesz się na siłach to może wymianę poleć mechanikowi bo jednak nie jest to tak proste jak choćby w astrze czy golfie. Wszystko komplikuje tu głównie to że jest mało miejsca. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-05-2010, 22:37
|
|
|
Ile mechaniorzy mogą wziąć za wymianę rozrządy, pytanie jeszcze czy zrobią to sumiennie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-05-2010, 23:01
|
|
|
Myślę że minimum około 200zł. A co do sumienności mechaniorów to wiadomo jest różnie. Ja tam wolę zawsze sam wszystko naprawiać i wtedy mam pewność jak jest zrobione. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-05-2010, 16:10
|
|
|
jeszcze jedno pytanko, gdybym chciał zobaczyć jak wygląda obecnie mój pasek rozrządu, wystarczy odkręcić 4 śruby , chyba nasadka 10mm , co pozwoli mi na zdjęcie górnej pokrywy ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|