| [Cari 1.8 GDI] Sprawdzone komponenty rozrządu, demontaż osło | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | MichuGdy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Lip 2007
 Posty: 389
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2010, 16:47   [Cari 1.8 GDI] Sprawdzone komponenty rozrządu, demontaż osło |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy doradzilibyście mi sprawdzoną konfigurację, na dzień dzisiejszy części potrzebnych do wymiany w rozrządu w Carismie 1.8 GDI po lifcie (2002 r.)? 
 I jeszcze jedno, gdybym chciał rzucić okiem na pasek i resztę podzespołów rozrządu w mojej Cari to dużo roboty ? Bo nie wiem czy Niemiec wymieniał czy też nie a na słowo to nie wierze.
 
 Wiem, że zawsze lepiej wymienić i mieć spokój, ale chciałbym rzucić oko, tak jak moglem uczynić to w przypadku dwóch pasków wielorowkowych , które defacto wymieniłem na paski firmy mitsuboshi, bo wcześniej miałem zamontowane goodyear'a
 
 Pozdrawiam,
 Michał
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2010, 18:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest juz temat prztklejony o rozrządzie. Paski Mitusboshi, rolki Koyo i GMB, napinacz najlepiej oryginalny(jest w fajnej cenie na allegro),pompa wody GMB. No i świece by się przydało wymienić razem z rozrządem. Niewiadomo jak z uszczelniaczami bo to dopiero po rozebraniu będzie widać.
 |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichuGdy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Lip 2007
 Posty: 389
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2010, 19:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | chodzi o ten napinacz hydrauliczny z zaporową cena 320 zł ? 
 Dużo filozofii jest przy zdejmowaniu pokrywy rozrządu w Carismie po lifcie ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2010, 19:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja u siebie zmieniałem sam bez pomocy, trochę gimnastyki z tym było. Miejsca jest niewiele aby wszystko rozebrać ale jak masz garaż z narzędziami i troche cierpliwości to da radę. Niestety ceny napinacza nie przeskoczysz. Można go wymieniać co drugą wymiaę paska ale pewności nie masz kiedy był wymieniany. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2010, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cena nie jest zaporowa uwierz mi. W podobnych cenach można kupić zamiennik a wiadomo co jest lepsze. |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichuGdy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Lip 2007
 Posty: 389
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2010, 22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1 mógłbyś napisać jak przebiegała wymiana w Carismie po  lifcie i jakich narzędzi użyłeś, z czym były problemy, jakieś uwagi etc. 
 Byłbym wdzięczny
   
 Z tego co widziałem przy wymianie pasków wielorowkowych, faktycznie miejsca tam mało.
 
 Pozdrawiam,
 Michał
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2010, 06:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniałem rozrząd już w kilku autach ale w mojej cari było chyba najciężej z racji miejsca. Nie używałem żadnych specjalistycznych narzędzi, zwykłe klucze oczkowe i nasadowe. Skorzystałem z tego schematu: http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
 Ciężko było odkręcić koło pasowe na wale korbowym ale teść trochę mi w tym pomógł. Żeby zablokować wał wrzuciłem piątkę a on wciskał hamulec.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichuGdy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Lip 2007
 Posty: 389
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2010, 16:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem czy zabierać się do tego bez klucza dynamometrycznego i tego do zablokowaniu koła pasowego, przydałby się jeszcze ten tensjometr... 
 dzięki za manuala
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2010, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja ustawiłem naprężacz tak aby szczelina była około 3,8mm jak w manualu a śruby dokrecam na wyczucie i nigdy jeszcze nie miałem z tym problemu. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach to może wymianę poleć mechanikowi bo jednak nie jest to tak proste jak choćby w astrze czy golfie. Wszystko komplikuje tu głównie to że jest mało miejsca.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichuGdy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Lip 2007
 Posty: 389
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2010, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ile mechaniorzy mogą wziąć za wymianę rozrządy, pytanie jeszcze czy zrobią to sumiennie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2010, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę że minimum około 200zł. A co do sumienności mechaniorów to wiadomo jest różnie. Ja tam wolę zawsze sam wszystko naprawiać i wtedy mam pewność jak jest zrobione. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichuGdy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Lip 2007
 Posty: 389
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2010, 15:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeszcze jedno pytanko, gdybym chciał zobaczyć jak wygląda obecnie mój pasek rozrządu, wystarczy odkręcić 4 śruby , chyba nasadka 10mm , co pozwoli mi na zdjęcie górnej pokrywy ? 
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |