Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepływomierz?
Autor Wiadomość
scr
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 18:02   Przepływomierz?

Witam serdecznie!
Mój pierwszy post niedawno zamieszczałem w dziale chce kupić Carisme, teraz w Carisma techniczne wiec stałem sie posiadaczem tego pięknego autka.
Po zakupie wymieniłem rozrząd, świece, paski klinowe. Ale był pewien problem. Przy odpaleniu na zimnym silniku gazował sobie sam miedzy 1500 a 2000 obrotów, czasami nawet powyżej 2000. Pojechałem do mechanika kazał mi wymienić silnik krokowy. No więc wymieniłem. Przy odpaleniu wszystko ładnie ale teraz z kolei jak sie rozgrzeje to wtedy trzyma między 1500 a 2000 i więcej. Po drodze zepsuł mi sie rozrusznik. Pojechałem do mechanika (innego niż poprzednio), ten naprawił i sie zainteresował przy okazji tymi obrotami, doszedł do tego, że jak sie odłączy kabelek od przepływomierza to chodzi idealnie. Przyznał z góry ze nie jest wielkim fachowcem i kazał mi na necie poszukać co sie będzie działo jak będę jeździł z odłączonym przepływomierzem, no wiec poszukałem i wiem ze spalanie rośnie, spada dynamika. Czy teraz mam już być pewny, że to przepływomierz i kolejną kasę topić w moje autko czy może jeszcze być coś innego powodem takiego zachowania. Mam wielka nadzieje,że już niedługo przestane topić kasę w samochód tylko zacznę nim jeździć spokojnie. Nie znam się na mechanice ale tak myślę, że jeżeli przepływomierz jest walnięty to możliwe, że wydałem niepotrzebnie 450zł na silnik krokowy. Proszę o jakieś rady co robić. Dodam, że nie mam nikogo znajomego kto ma Cari i mógłby mi części po podmieniać.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 18:48   

a czy po wymianie rozrzadu mechanik uczyl kompa nowych ustawien ???? jezeli nie to zacznij od tego, opis znajdziesz na forum.
 
 
scr
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 00:44   

orzech napisał/a:
a czy po wymianie rozrzadu mechanik uczyl kompa nowych ustawien ???? jezeli nie to zacznij od tego, opis znajdziesz na forum.


Znaczy powiem tak, ten mechanik u którego ostatnim razem to robiłem to nie ma kompa, to jest taki mechanik amator, ale zna sie facet na rzeczy, tyle , że nie wiem teraz czy ma to coś ze sobą wspólnego, przed wymianą rozrządu wszystko już szalało z obrotami, wymiana rozrządu to jakby nie mająca nic wspólnego profilaktyczna akcja, nie żebym podważał opinię poprzednika, tylko mówię jak było. Myślałem, że nawet rozrządu to nie ma co w to mieszać. Ale dziękuję za informację, że na kompie trzeba coś konfigurować po wymianie rozrządu bo nawet o tym nie wiedziałem.
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 00:51   

Cytat:
Ale dziękuję za informację, że na kompie trzeba coś konfigurować po wymianie rozrządu bo nawet o tym nie wiedziałem.


nic nie trzeba na kompie ustawiac.przeczytaj ten watek dokladnie... zwlaszcza strona 1.(druga wypowiedz kolegi wazu)

http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=22839
 
 
scr
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 10:07   

No więc dzwoniłem do mechanika, mówił że "uczył" kompa wiec to chyba nie to dalej ;/
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??

[ Dodano: 23-04-2008, 16:11 ]
Pomoże ktoś?

[ Dodano: 22-07-2008, 18:47 ]
Witam ponownie!

Przez ten cały czas problem nie zniknął. Ostatnio wpadło mi trochę kasy i chciałem się za to wziąć, pojechałem do jednego mechanika, podobno jeden z lepszych w regionie i niestety, nie mógł połączyć się z komputerem i nie podjął się, no więc na drugi dzień po przeczytaniu chyba z 200 postów na naszym forum i wydrukowaniu z 10 instrukcji na różnego typu tematy poszedłem walczyć. Wyczyściłem przepustnice, przepływomierz, sprawdziłem wszystkie wężyki uczyłem komputer obrotów i niestety nic. Po odpaleniu dalej oscyluje w granicach 1500-2500 obrotów. Po odłączeniu przewodu od przepływomierza chodzi pięknie, no ale z tego co wyczytałem spadnie dynamika zwiększy się spalanie a wiec jeździć tak nie będziemy. Jak włączę klimę obroty spadają o jakieś 400 ale to na jakieś pól minuty i później wracają. Jeden mechanik kazał mi kupić silniczek krokowy, jechałem po niego aż pod niemiecką granicę, zapłaciłem 450 zł i nic to nie zmieniło wiec nie chcę znów ryzykować z przepływomierzem. Najlepiej by było jakbym miał znajomego z Carismą i przepiąłbym na chwilę przepływomierz lecz niestety z moich znajomych tylko ja jestem posiadaczem tak fajnego autka :P Chciałem kupić do niej felgi i inne tego typu duperele ale póki nie zrobię tego silnika to stoję w miejscu. Doradźcie mi coś. Byłem już na 2 komputerach i nie chciały mi się połączyć z samochodem nie wiem co jest, dzwoniłem do autoryzowanego to wyskoczyli 209zł za podłączenie :evil: Ogólnie po kilku miesiącach użytkowania poza tym jednym małym a zarazem jak wielkim problemem to baaaaaaaaaardzo podoba mi się Carisma i nie zamieniłbym jej na nic w tym przedziale cenowym i segmencie, ale czy ja w końcu dojdę co się tam dzieje i usunę usterkę.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!
 
 
jajonasz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-07-2008, 18:53   

Może to jakiś czujnik temperatury?
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 22-07-2008, 19:21   

tak jak wspomniał jajonasz, może to być padnięty czujnik temp. silnika bo z tego co ostatnio czytałem podwyższone obroty mogą być przyczyną padniętego czujnika. Pamiętaj że są dwa czujniki tem. jeden odpowiada za wskaznik na desce rozdz. i on jest wkręcony w obudowe termostatu a drugi ten właściwy jest głębiej, za termostatem. Nie wiem w jaki sposób sprawdzić ten czujnik, może koś napisze ewentualnie go wymien podobno nie jest drogi (40-50) ale może ktoś napisze jak go samemu sprawdzic
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-07-2008, 11:13   

Jeśli nie mogłeś się podpiąć do kompa u znanego mechanika to jedź do ASO na MUT'a - będzie taniej od razu zdiagnozować na kompie co jest nie tak niż w ciemno wymieniać i kombinować z gratami.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-07-2008, 12:17   

przykrec srubke na przepustnicy - ustaw obroty na cieplym silniku (wczesniej podlacz zlacze zaplonu do masy)
jak to nie pomoze, to prawdopodobnie uszkodzony bypas w przepustnicy - nienaprawialne
lub ew. ciagnie lewe powietrze (uszczelka kolektora, dziury w kablach podcisnienia)
 
 
scr
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2008, 17:24   

Witam ponownie,
W końcu znalazlem komputer który mi sie połączył z moim Miskiem i okozalo się, że to jednak przepływomierz. Dzwoniłem do Xedosa (firma sprzedaje uzywki do japońców) i chce 650zl, masakra. Może ktoś z Mitsumaniaków ma do sprzedania bo na allegro boję się kupować używanych części a nikt w mojej okolicy nie wystawia. Może jakaś zamianka na silnik krokowy który niepotrzebnie kupiłem? :? Ogólnie dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-08-2008, 17:37   

Oj, przepływomierz... Toż to tak jakby powiedzieć: zepsuł mi się silnik.

Co konkretnie ci wyszło i jaki błąd bo przepływomierz to tak na prawdę trzy elementy, czujnik temperatury wlotowej powietrza (IAT), objętości powietrza (MAF) i ciśnienia powietrza (BAP) a być może zdechła ci tylko jedna pierdółka (np. termistor) którą dało by sie łatwo naprawić...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
scr
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2008, 20:49   

No ale na tym komputerze pokazało po prostu przepływomierz, gościu skasował błąd, podłączył jeszcze raz i znów przepływomierz, Może jakiś nie zbyt dokładny ten komputer miał, achhh ręce odpadają... :(
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-08-2008, 21:41   

a nie mozesz sobie samemu bledu wymrugac? - przeciez ECU dokladnie precyzuje o ktory czujnik chodzi
opis jest w FAQ dzialu Carisma (w kazdym razie kiedys byl)
 
 
scr
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2008, 08:48   

No właśni czytałem o tym mruganiu błędów wcześniej i jest taka rzecz, jak mi gościu podłączył wtyczke od komputera mrugało i wymrugiwało nr 12 wiec:

12. Mass air flow (MAF) sensor, karman vortex airflow meter

tylko czy włożenie wtyczki od komputera ma sie tak samo jak tamta metoda?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-08-2008, 11:49   

Masz ten silnik zagazowany? Czy może kiedyś był zagazowany? Bo taki błąd wskazywał by na strzał gazu w kolektorze i uszkodzony dopplerowski pomiar objętości ( a w zasadzie ilości wirów) powietrza zasysanego - zdejmij "trąbę słonia" między przepustnicą a przepływomierzem i pozaglądaj w przepływomierz czy aby czasem ten jego "plaster miodu" nie jest wymemłany jak krowie z pyska wyciągnięty... bo plasterek powinien być ładniutki równiutki, nie pogięty i w ogóle...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.