Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Wrażliwa kierownica na nierównosci
Autor Wiadomość
bartekino 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 154
Skąd: Inowrocław
  Wysłany: 16-05-2010, 12:25   [EA2A/W 2.0] Wrażliwa kierownica na nierównosci

Witam Koledzy. Mam takie pytanko czy w Waszych galach kierownica tak jak by chciała sama skręcić , przestawić się jak natrafi na nierówność? Jeździłem wcześniej Vectrą i jak wjechałem w jakąś nierówność to na kierownicy nie odczuwałem tak tego . Trochę dziwi mnie to zachowanie oponki seryjne.
_________________
http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku
.

"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców "
 
 
 
p_bladek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 138
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 16-05-2010, 12:50   

U mnie czuć nierównosci ale toru jazdy nie zmienia, może amory z przodu Ci sie skończyły.
_________________
Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :D
 
 
bartekino 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 154
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 16-05-2010, 12:54   

hmm teraz już nie pamiętam :P ale chyba toru jazdy też u mnie nie zmienia tylko odczuwam jak by kierownica sama chciała skręcić przy wjechaniu na nierówność :roll:
_________________
http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku
.

"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców "
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2010, 14:47   

bartekino napisał/a:
chyba toru jazdy też u mnie nie zmienia tylko odczuwam jak by kierownica sama chciała skręcić przy wjechaniu na nierówność
Miałem podobnie. Po wymianie końcówki drążka kierowniczego i amortyzatorów przednich problem zniknął.
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-05-2010, 21:47   

Ewentualnie zbieżność.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 18-05-2010, 12:37   

końcówki drążków nowe , amorki nowe,wahacze dolne proste i banany nowe ,opony nowe,zbieżność ustawiona i jadąc po nierównościach ,wybojach gdy puszczę kierownicę obraca się nieznacznie i wraca ,ale tor jazdy utrzymuje prosty
bartekino napisał/a:
Waszych galach kierownica tak jak by chciała sama skręcić , przestawić się jak natrafi na nierówność?

może "ten model tak ma",bo wszystko działa prawidłowo i sztywno.
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-05-2010, 13:59   

fergul11, zbieżność ustawiali Ci na wszystkich 4 kołach?
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 18-05-2010, 19:22   

Taka niby bzdurka,ale ciśnienie w oponach właściwe?
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 18-05-2010, 19:52   

owczartubylczym rzemieślnikom auta nie oddawałem , mam swojego "nadwornego"mechanika polaka (kolega)i on "zgodnie z książką" poustawiał tak , że na tutejszym przeglądzie wyszło 100%(jak dokonują pomiaru ,tego nie wiem)
jako ciekawostkę powiem że irlandzki mechanik założył wah. dolny prosty lewy na prawą stronę :mrgreen: PRZEPRASZAM ZA OT
Psikus napisał/a:
Taka niby bzdurka,ale ciśnienie w oponach właściwe?

ciśnienie co do paseczka na podziałce jednakowe .
problem polega na tym , że na każdej stacji benz. jest inny zegar ciśnienia , wartości trzeba uśrednic.
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-05-2010, 09:46   

fergul11, a pamiętasz czy zakładał czujniki na wszystkie koła jednocześnie?
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 19-05-2010, 18:18   

owczar chodzi ci o mechanika (kolegę) podczas ustawiania zbieżności ? nie było mnie wtedy, oddałem mu kluczyki i odstawił auto nastepnego dnia .
jeśli chodzi o sprawdzian zbieżności na badaniu technicznym ,to nie widziałem bo z poczekalni widać tylko stanowisko analizy spalin , po czym auto jedzie dalej na ścieżkę diagnostyczną :|
ps;dzwoniłem do kol. i powiedział że czasami "na sznurek"cokolwiek to znaczy :?: tematu dalej nie rozwinął.
przepraszam za OT
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-05-2010, 18:56   

Ale co czasami na sznurek? Na sznurek ustawiał ci zbieżność? :shock:

Na badaniu technicznym nie sprawdzają zbieżności.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 19-05-2010, 20:04   

celem wyjaśnienia:
seki napisał/a:
Na badaniu technicznym nie sprawdzają zbieżności.
owszem, sprawdzają, służy do tego przesuwna płyta na którą najeżdża się jednym kołem - jeśli coś jest nie tak,płyta się przesuwa w bok i na podstawie tego przesunięcia diagnosta stwierdza czy należy dokonać pomiaru i regulacji geometrii

Cytat:
Ale co czasami na sznurek? Na sznurek ustawiał ci zbieżność? :shock:
dawniej obok listwy z podziałką był to jedyny sposób pomiaru zbieżności :D

Owczar napisał/a:
fergul11, a pamiętasz czy zakładał czujniki na wszystkie koła jednocześnie?
to akurat ma znaczenie tylko wtedy jeśli mamy potrzebę pomiaru śladowości kół ( czyli przesunięcia osi przedniej względem tylnej - sprawdzamy czy samochód aby nie zostawia 4 śladów ) lub wtedy kiedy mamy potrzebę sprawdzenia kąta pochylenia sworznia zwrotnicy i wyprzedzenia zwrotnicy. W przypadku ustawiania zbieżności i kątów pochylenia kół, pomiar kół osi przedniej i tylnej odbywa się niezależnie od siebie i można tego dokonać tylko jedną parą głowic lub jak kto woli czujników.

fergul11, masz standardowe zawieszenie czy obniżane? Jak będziesz miał sprężyny o większej twardości takie zjawisko może być normalne. Warto również sprawdzić stan amortyzatorów na stanowisku badawczym. W zasadzie to nie jest łatwą sprawą znaleźć rozwiązanie tej sprawy przez internet, kiedy nawet nie ma możliwości przejechania się tym samochodem.
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 19-05-2010, 20:46   

Psikus odchodzimy od tematu , założyciel wątku poprosił o spostrzeżenia jak zachowuje sie kierownica na wybojach , użytkuje auto w irl.i tu raczej o dziury takie jak w polsce trudno, ale są pewne nierówności i obserwacje swoje opisałem w pierwszym moim poście ja problemów w prowadzeniu nie odczuwam
zawieszenie standardowe , "nastawy fabryczne"rozmiar opon 195/60R15
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 19-05-2010, 22:30   

bartekino,fergul11, ,wracając do sedna tego tematu - jutro jak będę jeździł swoim galem zwrócę uwagę jak się ma sprawa u mnie. Z tym że u mnie nie wszystko jest w 100% idealne. Zastanawiająca jest ta sama przypadłość w 2 egzemplarzach, i możliwe że założyciel tematu normalne zachowanie samochodu traktuje jako problem po przesiadce z opla vectry która o ile się nie mylę ma tradycyjnego macphersona z przodu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.