[EA2A/W 2.0] Wrażliwa kierownica na nierównosci |
Autor |
Wiadomość |
bartekino
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 154 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 16-05-2010, 12:25 [EA2A/W 2.0] Wrażliwa kierownica na nierównosci
|
|
|
Witam Koledzy. Mam takie pytanko czy w Waszych galach kierownica tak jak by chciała sama skręcić , przestawić się jak natrafi na nierówność? Jeździłem wcześniej Vectrą i jak wjechałem w jakąś nierówność to na kierownicy nie odczuwałem tak tego . Trochę dziwi mnie to zachowanie oponki seryjne. |
_________________ http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku.
"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców " |
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 16-05-2010, 12:50
|
|
|
U mnie czuć nierównosci ale toru jazdy nie zmienia, może amory z przodu Ci sie skończyły. |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
bartekino
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 154 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 16-05-2010, 12:54
|
|
|
hmm teraz już nie pamiętam ale chyba toru jazdy też u mnie nie zmienia tylko odczuwam jak by kierownica sama chciała skręcić przy wjechaniu na nierówność |
_________________ http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku.
"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców " |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-05-2010, 14:47
|
|
|
bartekino napisał/a: | chyba toru jazdy też u mnie nie zmienia tylko odczuwam jak by kierownica sama chciała skręcić przy wjechaniu na nierówność | Miałem podobnie. Po wymianie końcówki drążka kierowniczego i amortyzatorów przednich problem zniknął. |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2010, 21:47
|
|
|
Ewentualnie zbieżność. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 18-05-2010, 12:37
|
|
|
końcówki drążków nowe , amorki nowe,wahacze dolne proste i banany nowe ,opony nowe,zbieżność ustawiona i jadąc po nierównościach ,wybojach gdy puszczę kierownicę obraca się nieznacznie i wraca ,ale tor jazdy utrzymuje prosty bartekino napisał/a: | Waszych galach kierownica tak jak by chciała sama skręcić , przestawić się jak natrafi na nierówność? |
może "ten model tak ma",bo wszystko działa prawidłowo i sztywno. |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-05-2010, 13:59
|
|
|
fergul11, zbieżność ustawiali Ci na wszystkich 4 kołach? |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 18-05-2010, 19:22
|
|
|
Taka niby bzdurka,ale ciśnienie w oponach właściwe? |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 18-05-2010, 19:52
|
|
|
owczartubylczym rzemieślnikom auta nie oddawałem , mam swojego "nadwornego"mechanika polaka (kolega)i on "zgodnie z książką" poustawiał tak , że na tutejszym przeglądzie wyszło 100%(jak dokonują pomiaru ,tego nie wiem)
jako ciekawostkę powiem że irlandzki mechanik założył wah. dolny prosty lewy na prawą stronę PRZEPRASZAM ZA OT
Psikus napisał/a: | Taka niby bzdurka,ale ciśnienie w oponach właściwe? |
ciśnienie co do paseczka na podziałce jednakowe .
problem polega na tym , że na każdej stacji benz. jest inny zegar ciśnienia , wartości trzeba uśrednic. |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-05-2010, 09:46
|
|
|
fergul11, a pamiętasz czy zakładał czujniki na wszystkie koła jednocześnie? |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 19-05-2010, 18:18
|
|
|
owczar chodzi ci o mechanika (kolegę) podczas ustawiania zbieżności ? nie było mnie wtedy, oddałem mu kluczyki i odstawił auto nastepnego dnia .
jeśli chodzi o sprawdzian zbieżności na badaniu technicznym ,to nie widziałem bo z poczekalni widać tylko stanowisko analizy spalin , po czym auto jedzie dalej na ścieżkę diagnostyczną
ps;dzwoniłem do kol. i powiedział że czasami "na sznurek"cokolwiek to znaczy tematu dalej nie rozwinął.
przepraszam za OT |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2010, 18:56
|
|
|
Ale co czasami na sznurek? Na sznurek ustawiał ci zbieżność?
Na badaniu technicznym nie sprawdzają zbieżności. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 19-05-2010, 20:04
|
|
|
celem wyjaśnienia:
seki napisał/a: | Na badaniu technicznym nie sprawdzają zbieżności. | owszem, sprawdzają, służy do tego przesuwna płyta na którą najeżdża się jednym kołem - jeśli coś jest nie tak,płyta się przesuwa w bok i na podstawie tego przesunięcia diagnosta stwierdza czy należy dokonać pomiaru i regulacji geometrii
Cytat: | Ale co czasami na sznurek? Na sznurek ustawiał ci zbieżność? | dawniej obok listwy z podziałką był to jedyny sposób pomiaru zbieżności
Owczar napisał/a: | fergul11, a pamiętasz czy zakładał czujniki na wszystkie koła jednocześnie? | to akurat ma znaczenie tylko wtedy jeśli mamy potrzebę pomiaru śladowości kół ( czyli przesunięcia osi przedniej względem tylnej - sprawdzamy czy samochód aby nie zostawia 4 śladów ) lub wtedy kiedy mamy potrzebę sprawdzenia kąta pochylenia sworznia zwrotnicy i wyprzedzenia zwrotnicy. W przypadku ustawiania zbieżności i kątów pochylenia kół, pomiar kół osi przedniej i tylnej odbywa się niezależnie od siebie i można tego dokonać tylko jedną parą głowic lub jak kto woli czujników.
fergul11, masz standardowe zawieszenie czy obniżane? Jak będziesz miał sprężyny o większej twardości takie zjawisko może być normalne. Warto również sprawdzić stan amortyzatorów na stanowisku badawczym. W zasadzie to nie jest łatwą sprawą znaleźć rozwiązanie tej sprawy przez internet, kiedy nawet nie ma możliwości przejechania się tym samochodem. |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 19-05-2010, 20:46
|
|
|
Psikus odchodzimy od tematu , założyciel wątku poprosił o spostrzeżenia jak zachowuje sie kierownica na wybojach , użytkuje auto w irl.i tu raczej o dziury takie jak w polsce trudno, ale są pewne nierówności i obserwacje swoje opisałem w pierwszym moim poście ja problemów w prowadzeniu nie odczuwam
zawieszenie standardowe , "nastawy fabryczne"rozmiar opon 195/60R15 |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 19-05-2010, 22:30
|
|
|
bartekino,fergul11, ,wracając do sedna tego tematu - jutro jak będę jeździł swoim galem zwrócę uwagę jak się ma sprawa u mnie. Z tym że u mnie nie wszystko jest w 100% idealne. Zastanawiająca jest ta sama przypadłość w 2 egzemplarzach, i możliwe że założyciel tematu normalne zachowanie samochodu traktuje jako problem po przesiadce z opla vectry która o ile się nie mylę ma tradycyjnego macphersona z przodu. |
|
|
|
 |
|