Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Silnik
Autor Wiadomość
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
  Wysłany: 18-05-2010, 13:27   [MSS DID] Silnik

Witam kolegow Mitsu-ropo-entuzjastow i o porade pytam:

Czy sa jakies teoretyczne lub praktyczne przeciwskazania uzytkowania ropniaka generalnie, a DID w szczegolnosci, na bardzo krotkich, miejskich, czesto zakorkowanych trasach na codzien (jakies 3-10km)?

Pytam dlatego, ze nie mam doswiadczenia z ropniakami, a gdzies juz natknalem sie na taki watek, wiec jak to jest?

Przy okazji, jak sie ma podawane przez producenta spalanie do rzeczywistosci miejskiej eksploatacji?

Dzieki i pozdrawiam.
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
Manuela 
Mitsumaniak
Blue Gwiazdeczka


Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 02 Gru 2009
Posty: 699
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 18-05-2010, 14:12   

Hej, co do długości (a raczej krótkości) to tak mały dystans nie służy żadnym dieslom, z tego co wiem. Aczkolwiek w lato te 10 km powinno wystarczyć, bo mój didol się w tym czasie zagrzewa. Acz zrobiłam dopiero niecałe 10 kkm (przebieg całkowity 202,5 kkm)

Co do spalania, nie wiem ile podaje producent, ale mi wychodzi że:

jazda w trasie, ekonomiczna 90-100 km/h góra 5 litrów (rekord 4,7)
jazda w trasie normalna 120 -140 km/h ok 6-6,5 litra, momentami pociskając równiej :D
jazda mieszana 6,2 -7 (zależy czego więcej domieszane, miasta, czy trasy)
Maksymalne uzyskane spalanie tej zimy po mieście (grzanie auta i wyjeżdżanie na bujanego z zasp) 7,6 litra.
_________________

 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 18-05-2010, 14:22   

Manuela, ciężką nogę masz :)

Mi wychodzi :
-normalna jazda w trasie ( co prawda ja raczej spokojnie jeżdżę ale normalka to 100-110 km/h , z tym że przyspieszam raczej bardzo dynamicznie) - 4,2-4,3 l ( rekord minimum 3,5l na komputerze na dystansie ok. 40 km )
- trasa do Belgii ( krajówka do Krakowa a potem autobahn i tak 3kkm w obie strony) - 6l/100 cała trasa
-normalna jazda do pracy - 5,4 do 5,8 l
miasto 6-6,5 l

Ale to fakt w zimie na krótkich trasach po mieście potrafił i prawie 8l pokazać.
Zresztą można zerknąć na mój motostat i tam widać jak na dłoni.

NygusUK, ja do pracy mam 15 km i nie narzekam na razie, na pewno nie będzie problemów i na takich trasach , chociaż żeby dobrze wykorzystać zalety i możliwości DIDa to faktycznie im dłuższa trasa tym lepiej. Szczególnie się to spalania tyczy , na krótkich odcinkach nie zauważysz tych oszczędności i różnica w cenie ci się nie zwróci.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Manuela 
Mitsumaniak
Blue Gwiazdeczka


Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 02 Gru 2009
Posty: 699
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 18-05-2010, 14:32   

drtymf napisał/a:
Manuela, ciężką nogę masz :)

:oops: ale po warszawie ciężko inaczej..... :oops:

Jadę na bożociałowy weekend do Niemiec, to zobaczę ile mi po autobahnie wyjdzie :wink:

Ale tymi 3,5 to zawstydziłeś chyba nawet turbodymomena :mrgreen:
_________________

 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 18-05-2010, 14:45   

Manuela, no tak Warszawiaczka :twisted:

W tej trasie jak skasowałem komputer i jechałem 80-90 km/h po prostej drodze bez górek pokazywał nawet 2,8 przez jakieś 10 km ale trafił się zwalniacz i cały wynik wziął w łeb :P
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Manuela 
Mitsumaniak
Blue Gwiazdeczka


Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 02 Gru 2009
Posty: 699
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 18-05-2010, 14:50   

drtymf napisał/a:
Manuela, no tak Warszawiaczka :twisted:

W tej trasie jak skasowałem komputer i jechałem 80-90 km/h po prostej drodze bez górek pokazywał nawet 2,8 przez jakieś 10 km ale trafił się zwalniacz i cały wynik wziął w łeb :P

eeee, to się nie liczy :D ja mówię o wynikach z życia wziętych :P Ja nie miałam okzazji do takich testów - prosta, wiatr w plecy itp :P a we Warszawie, cóż, przez korki należy dodać 1 litr w porównaniu do ruchu miejskiego w innych miastach. Mam 15 km do pracy z czego większość często po prostu stoi :-X
_________________

 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-05-2010, 19:21   

NygusUK napisał/a:
Czy sa jakies teoretyczne lub praktyczne przeciwskazania uzytkowania ropniaka generalnie, a DID w szczegolnosci, na bardzo krotkich, miejskich, czesto zakorkowanych trasach na codzien (jakies 3-10km)
W zimie wskaźnik temp. nawet nie drgnie ;)
Przy -10° -15°C wskazanie na wyświetlaczu kompa miałem 9,6 litra / 100 km :) W mieście oczywiście. Po wyjechaniu w trasę spalanie wraca do normy.

Przeciwwskazania praktyczne:
- jazda w kurtce, czapce, rękawiczkach.... ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 19-05-2010, 01:19   

JHC
Całe szczęście, że tutaj niema tęgich mrozów, a jeżeli są, to nie trwają długo (chociaż dzięki globalnemu ociepleniu zimy na mej mają być zimniejsze, brrr...)

Mrozy, mrozami, wracając do sedna - ale jak to jest z tymi krótkimi trasami???
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 19-05-2010, 07:57   

NygusUK, wydaje mi się że jak napisałem przeciwwskazań specjalnych nie ma w końcu i na takie trasy samochód jest obmyślany tym bardziej że w korku się trochę zagrzeje, ale względem benzyniaka nie poczujesz różnicy. A jak mówi przysłowie skoro nie widać różnicy to po co przepłacać.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 19-05-2010, 08:12   

W zimie na krótkich trasach musisz jechać bardzo ostrożnie żeby nie przeciążać turbosprężarki. Obciążenia powinny występować dopiero po rozgrzaniu silnika więc na 3 km ci się nie nagrzeje. Możesz oczywiście odpalać pod domem i czekać aż choć trochę wskazówka drgnie żeby ruszyć, ale to dodatkowe kilka minut stracone.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 19-05-2010, 22:25   

To DID na turbo sprężarkę? A myślałem, iż to wolnossący klasyk... W takim razie jak podatna na usterki jest taka turbo sprężarka w DID?
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-05-2010, 22:28   

NygusUK napisał/a:
To DID na turbo sprężarkę? A myślałem, iż to wolnossący klasyk
No niestety nie jest to wolnossak, posiada turbine, jest to diesel na bezpośrednim wtrysku w systemie CommonRail

NygusUK napisał/a:
jak podatna na usterki jest taka turbo sprężarka w DID?
to wszystko zależy od tego jak eksploatujesz auto pod względem techniki jazdy i dbałości o wymiany oleju, filtrów, etc.

Jezeli bedziesz wkrecal turbine na obroty przy krotkich odcinkach i nie studzil jej to nie wytrzyma długo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 20-05-2010, 21:08   

Dzięki za te podpowiedzi... zastanawia mnie jeszcze, jak pod względem awaryjności DID wygląda na tle konkurencji?
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-05-2010, 23:18   

NygusUK napisał/a:
jak pod względem awaryjności DID wygląda na tle konkurencji?
jezeli filtry wymieniane na czas, zakladane dobre czesci, rozrzad najlepiej w oryginale, to taki silniczek potrafi bardzo dlugo smigac bezawaryjnie, oczywiscie ma tam swoje niuanse zwiazane z zapoceniami olejowymi, czy to recyrkulacja spalin, jednakze jezeli zadbasz o silnik to bedziesz sie nim cieszyl.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 28-05-2010, 20:15   

dzięki za porady... jednak szkopuł w tym, że jeżeli kupuję auto używane, to nie ma pewności jak poprzedni właściciele o nie dbali... :-( w tym względzie benzyniak jest chyba bezpieczniejszą ruletką - mówię o potencjalnych kosztach napraw...
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.