[Cari 1.9TD] problem na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
patryko071
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: tomaszów maz
|
Wysłany: 14-03-2010, 19:56 [Cari 1.9TD] problem na zimnym silniku
|
|
|
carisma 1.9 td 97r na zimny silniku szarpie silnikiem nierówne obroty po odpaleniu silnika kontrolka sterowania silnikiem zapala się auto pochodzi około 1 min zgaszę silnik zapalę jeszcze raz kontrolka po ponownym uruchomieniu już się nie zapala .Wszystko wskazuje na elektrozawór kąta wtrysku ale po podpięciu pod komputer pokazuje błąd czujnik wału wałka korbowego rozrządu . W aucie wymieniłem
1. rozrząd
2.świece żarową 1 była uszkodzona
pompiarz ustawiał zapłon jego zdaniem do wymiany jest elektrozawór kąta wtrysku albo wtrysk sterujący tylko komputer pokazuje na ten czujnik wału korbowego
koszt elektrozaworu to 400 zł a wtrysk sterujący 680 zł
proszę o pomoc |
_________________ patryko |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-03-2010, 20:11
|
|
|
sam sobie wy mrugaj błędy opis w faq
czujnik położenia wału i czujnik wzniosu iglicy są jednym z czujników kontrolnych z których ecu wie kiedy następuje wtrysk i jezeli dane odbiegają takim jakie powinny byc w danym momencie koryguje je poprzez zawór przestawiający wtrysk.
Dlatego silnik z uszkodzonym czujnikiem położenia wału pracuje tak jakby był uszkodzony czujnik wzniosu iglicy we wtrysku sterującym lub elektrozawór przestawiający kąt.
Moja rada w manualu suplement A jest opis jak sprawdzić czujnik wzniosu iglicy i elektrozawór. |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
patryko071
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: tomaszów maz
|
Wysłany: 14-03-2010, 20:37
|
|
|
witam
dziękuję za radę niestety sam tego nie zrobię ponieważ nie mam odpowiedniego sprzętu ,proszę tylko o podpowiedź czy jest taka możliwość że uszkodzony jest ten czujnik wału wałka korbowego wolałbym wymianę zacząć od niego ponieważ jest najtańszy a czy trudno się do niego dostać żeby go wymienić |
_________________ patryko |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-03-2010, 20:47
|
|
|
co do sprzętu to potrzebujesz miernik
a co do czujnika wału to pewnie trzeba róry od intercoolera pozdejmować jutro oblukam |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
RyszardTeterycz
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9 td
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: pow:Zamojski
|
Wysłany: 14-03-2010, 20:56
|
|
|
ja kiedyś odłączałem czujnik wału korbowego na uruchomionym silniku i efekt był taki jak opisujesz u ciebie
padnięty elektrozawór kąta wtrysku -silnik chodzi w miare równo ale głosno i ma twardą i metaliczną prace
a wtrysk sterujący takich objawów nie daje
czujnik wału korbowego znajduje się na łączeniu silnika z obudowo sprzęgła u góry pod przewodami od interkulera (te najgrupsze)
proponuje na początek go odkręcić i sprawdzić wizualnie ,przy okazji sprawdzisz połączenia na kostkach i czy kable nie przetarły sie gdzieś do masy i nie robią zwarcia
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
patryko071
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: tomaszów maz
|
Wysłany: 14-03-2010, 20:58
|
|
|
wielkie dzięki |
_________________ patryko |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-03-2010, 16:03
|
|
|
Mialem kieys to samo w Vectrzr 1.6 16v.
ja mialem bardzo skuteczny sposob zeby pozbyc sie tej usterki - sprzedalem zloma |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-03-2010, 16:38
|
|
|
RyszardTeterycz napisał/a: |
a wtrysk sterujący takich objawów nie daje
|
czujnik położenia iglicy we wtrysk sterujący daje taki sam efekt jak czujnik położenia wału i zawór przestawiacza. |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
RyszardTeterycz
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9 td
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: pow:Zamojski
|
Wysłany: 21-03-2010, 14:08
|
|
|
rozlanczałem czujnik wzniosu iglicy na wtrysku sterującym podczas pracy silnika i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika z tego co czytałem na forum to komputer po odłączniu czujnika daje dane zastępcze i dopiero podczas jazdy można zauważyć różnice |
Ostatnio zmieniony przez RyszardTeterycz 21-03-2010, 18:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-03-2010, 14:17
|
|
|
ja również odłączyłem i po kilkunastu sekundach zapal się lampka czek engine i silnik zaczyna klekotać.
co danych zastępczych to pierwszy raz słyszę.
poczytaj na forum np przypadek obywatela awo 4 ostatnie posty
http://forum.mitsumaniaki...=elektrozaw%F3r |
|
|
|
 |
RyszardTeterycz
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9 td
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: pow:Zamojski
|
Wysłany: 21-03-2010, 18:08
|
|
|
Właśnie to sprawdziłem na zimnym i ciepłym silniku carisma 1.9 td rok 97
Odpalam auto 900 obrotów kontrolka silnika zgaszona ,odpinam czujnik wzniosu iglicy na wtrysku sterującym ,silnik pracuje normalnie (bez zmian) po kilku sekundach zapala się kontrolka silnika silnik pracuje normalnie (900obrotów) reaguje na gaz(wchodzi na obroty można powiedzieć normalnie) i tak przez minutę pracuje równo ,
Podłączam czujnik wzniosu iglicy wtrysku sterującego żadnych zmian w pracy silnika ,gaśnie kontrolka silnika , zrobiłem to samo na rozgrzanym silniku
Takie samo zachowanie silnika na rozgrzanym silniku
Auto chodzi dobrze ,w największe mrozy pali za pierwszym razem ,tak jest odkąd ustawiłem kat wtrysku na pompie paliwowej czujnikiem zegarowym(przed ustawieniem pompy palił gorzej) |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-03-2010, 18:58
|
|
|
widocznie wtrysk następuje wtedy kiedy powinien
Niektóre konstrukcje np vag z pompą Lucas nie mają wtrysku sterującego i w tych silnikach musi być wszystko dobrze ustawione.
w naszych silnikach pewne nieprawidłowości nadgania ecu który ma dane z wtrysku sterującego
ja również mam dobrze kąt ustawiony ale widocznie może mam jakieś luzy na pompie lub jest już zuzyta itp i dlatego chodzi mi jak klekot po odłączeniu wtrysku |
|
|
|
 |
patryko071
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: tomaszów maz
|
Wysłany: 01-05-2010, 19:20
|
|
|
problem rozwiązany przyczyną był padnięty elektrozawór kąta wtrysku na pompie koszt 370 zł |
_________________ patryko |
|
|
|
 |
gw87
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 25-05-2010, 14:05
|
|
|
Panowie mam carisme 1.9TD 97r. i podejrzewam u siebie padnięty lub zacinający się? elektrozawór kąta wtrysku) , ponieważ na zimnym silniku auto szarpie i ciężko utrzymać stałe obroty (delikatnie skaczą podczas jazdy na zimnym), z rury nie zauważyłem żeby dymiło, żadna kontrolka się nie świeci. Moje p[ytania;
1 czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić ? (kostki odpinając może?) (najlepiej będzie podpiąc pod komputer i sprawdzić pewnie błędy o ile się nie mylę?)
2. czy może to być coś innego?
3. gdzie najtaniej można dostać taki elektrozawór? |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-05-2010, 17:22
|
|
|
Ja kupiłem elektrozawór regenerowany od gościa gdzieś pod Wrocławiem. Zapłaciłem 40zł i dałem stary. Już rok czasu go mam i nie narzekam.
A sprawdzić można bardzo prosto. Po przekręceniu kluczyka podczas nagrzewania świec powinno być słychać z pod maski cykanie. |
_________________ Moja Cari |
|
|
|
 |
|