Outlander... rdzewieje! |
Autor |
Wiadomość |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:28 Outlander... rdzewieje!
|
|
|
W sumie wiedziałem o tym fancie już jesienią ubiegłego roku, ale tato dopiero ostatnio (przy okazji szyby) zauważył na masce odprysk po kamieniu... niby nic, na naszych drogach to norma, gdyby nie to że ten odprysk już... ZARDZEWIAŁ!
Teraz pytanie do Was, czy spotkał się już ktoś z takim przypadkiem w Outlanderze II? Czy ASO wymieni w ramach gwarancji maskę? Słyszałem o takim przypadku, ale to we Fiacie, że drzwi, maska, klapa nie są częściami nadwozia i nie podlegają gwarancji na perforację. To prawda? |
_________________
 |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-03-2009, 20:24
|
|
|
Jedno jest pewne, ze mechaniczne uszkodzenia powloki lakierniczej a tym samym pozniej rdza nie podlegaja gwarancji.
Czyzby blachy w outlanderze nie byly ocynkowane?
Obecnie (jeszcze) mam lagune w ocynku i wiele odpryskow mniejszych i wiekszych tu i tam ale rdzy ani sladu...to jedyna rzecz dobra w tym aucie |
|
|
|
 |
Darek21
Forumowicz
Auto: outlander2 pajero2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 34 Skąd: Stargard Szczecinski
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:17
|
|
|
Wydaje mi sie ze wszystkie samochody obecnie produkowane maja ocynkowana blache i taka korozja od odprysku kamienia jest jakas wada |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:29
|
|
|
Darek21 napisał/a: | jest jakas wada |
Fabryczną |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:57
|
|
|
Darek21 napisał/a: | taka korozja od odprysku kamienia jest jakas wada |
No. Spowodowana przez kamień. Nie oszukujmy się - uderzenie kamienia może również oprócz lakieru zniszczyć/naruszyć miejscowo ocynk. A wtedy juz idzie - nie robienie nic skutkuje jak powyżej.
tomekrvf, |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:11
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Darek21 napisał/a: | jest jakas wada |
Fabryczną |
za jakiś czas może być w TVN Turbo , czuję to w kościach |
|
|
|
 |
Darek21
Forumowicz
Auto: outlander2 pajero2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 34 Skąd: Stargard Szczecinski
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:15
|
|
|
Jezeli to byl drobny odprysk to nawet miejscowe uszkodzenie warstwy cynku nie powinno doprowadzic do korozji. Karoseria jest zabezpieczona galwanicznie to jest powszechnie stosowane do ochrony boilerow , duzych chlodnic, statkow itp. i w tym przypadku nie potrzeba pokrywac calej powierzchni urzadzenia cynkiem wystarczaj tzw. elektrody cynkowe ktore wymienia sie co jakis czas kiedy sa zzuzyte. Cala ochrona polega na wytworzeniu roznicy potencjalow pomiedzy dwoma roznymi metalami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:38
|
|
|
Darek21 napisał/a: | Karoseria jest zabezpieczona galwanicznie to jest powszechnie stosowane do ochrony boilerow , duzych chlodnic, statkow itp. i w tym przypadku nie potrzeba pokrywac calej powierzchni urzadzenia cynkiem wystarczaj tzw. elektrody cynkowe ktore wymienia sie co jakis czas kiedy sa zzuzyte. Cala ochrona polega na wytworzeniu roznicy potencjalow pomiedzy dwoma roznymi metalami | nie jest chroniona w ten sposób. Blachy karoseryjne są cynkowane w kąpieli galwanicznej. To o czym piszesz to zupełnie co innego. W boilerach, chłodnicach, statkach, itp. nośnikiem ładunków jest woda. jak w ogniwie między odizolowaną od pozostałej części np. bojlera elektrodą a korpusem bojlera jest woda. Darek21 napisał/a: | to nawet miejscowe uszkodzenie warstwy cynku nie powinno doprowadzic do korozji. |
Nawet miejscowe uszkodzenie warstwy cynku w połączeniu z solą uliczną i wodą na pewno doprowadzi do korozji, ponieważ między cynkiem a węglem zawartym w stali tworzy się klasyczne ogniwo jak w starych bateryjkach. Każdy odprysk należy zabezpieczać chociaż lakierem zaprawkowym, bo nigdy nie wiadomo czy nie uszkodzono ocynku. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:41
|
|
|
Darek21, to kup sobie na Allegro to co reklamują a potem patrz jak Twój samochód pokrywa się rdzawym nalotem który według Ciebie - nie jest rdzą. Daj spokój. Tzw cynki na statkach to cos innego |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-03-2009, 23:33
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | A wtedy juz idzie - nie robienie nic skutkuje jak powyżej. |
Póki co, odpukać, nic nie spuchło. Tylko ten odprysk nie jest biały jak zwykle bywa, tylko rudy. Umyje auto i wrzucę zdjęcie jak to wygląda...
jaceksu25 napisał/a: | za jakiś czas może być w TVN Turbo , czuję to w kościach |
No to się źle czujesz... |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2009, 23:42
|
|
|
A tak na marginesie... Gdzie jest napisane że Outlander ma ocynkowane blachy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-03-2009, 23:46
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | A tak na marginesie... Gdzie jest napisane że Outlander ma ocynkowane blachy? |
Nigdzie. O braku może świadczy 6cio letnia gwarancja na perforację, a nie jak to zwykle bywa na 12. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2009, 23:55
|
|
|
KowaliK napisał/a: | O braku może świadczy 6cio letnia gwarancja na perforację, a nie jak to zwykle bywa na 12. |
Outlander ma 12-letnią gwarancję na perforację. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2009, 14:03
|
|
|
Darek21 napisał/a: | Jezeli to byl drobny odprysk to nawet miejscowe uszkodzenie warstwy cynku nie powinno doprowadzic do korozji. Karoseria jest zabezpieczona galwanicznie to jest powszechnie stosowane do ochrony boilerow , duzych chlodnic, statkow itp. i w tym przypadku nie potrzeba pokrywac calej powierzchni urzadzenia cynkiem wystarczaj tzw. elektrody cynkowe ktore wymienia sie co jakis czas kiedy sa zzuzyte. Cala ochrona polega na wytworzeniu roznicy potencjalow pomiedzy dwoma roznymi metalami. |
Ochrona protektorowa, WOW jestem pod wrażeniem Outlandera
[ Dodano: 07-03-2009, 14:07 ]
tomekrvf napisał/a: |
Outlander ma 12-letnią gwarancję na perforację. |
Gratuluję odwagi gwarantowi
[ Dodano: 07-03-2009, 14:25 ]
PS> i kochani cynk nie jest ochraniaczem przed korozją, jedynie tlenek cynku.... nie jest odporny na uderzenia ...
Nie wiem jakie technologie stosują producenci cynkujący nadwozia, ale tak czy owak po ocynkowaniu przed malowaniem taka blacha musi być pasywowana ( anodowana- w celu bardzo szybkiego pokrycia bardzo cienkiej warstwy cynku jeszcze cieńszą warstwą tlenku cynku) |
|
|
|
 |
Karas
Mitsumaniak

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 43 Skąd: Konin
|
Wysłany: 07-03-2009, 18:38
|
|
|
Miałem uderzoną vectrą z lekko od pękniętym lakierem w ciągu około miesiąca blacha która była że tak powiem goła pokryła się rudym kolorem (auto garażowane) więc to jest chyba norma sól i woda zrobią swoje. Na blachę była 10 letnia gwarancji więc chyba była ocynkowana |
_________________ Zarażony MitsuManią |
|
|
|
 |
|