[E33A 2.0] PROBLEM Z ABS w 4G63 SOHC |
Autor |
Wiadomość |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 01-05-2010, 16:10 [E33A 2.0] PROBLEM Z ABS w 4G63 SOHC
|
|
|
Witam!! Mam wielki problem wsiadłem dziś do autka odpaliłem silnik ruszyłem z miejsca i zapaliła się kontrolka ABS postanowiłem zgasić silnik ale najdziwniejsze jest to że po zgaszeniu silnika nie wyłącza się pompa abs więc musiałem odpiąć akumulator! Jakiś pomysł co mogło się stać?!?! 10 minut wcześniej przed zdarzeniem też jechałem i wszystko było ok postawiłem na parking zgasiłem silnik i po 10 minutach chce jechać a tu takie coś! Z góry dziękuję za pomoc! |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 01-05-2010, 18:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 13-05-2010, 22:50
|
|
|
Po wyłączeniu silnika słychać cały czas buczenie z pompy i czuć po dotknięciu drgania wskazujące na to że pompa działa mimo zgaszonego silnika dopiero odpięcie aku wyłączyło pompę |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 14-05-2010, 01:27
|
|
|
Hej, mam dokładnie to samo! Też mi się pompa załącza, też wywala błąd ABS-u. Ale u siebie wyłączam zapłon, wyciągam kluczyk ze stacyjki, czekam z minutę-dwie i sama się wyłącza.
Najczęściej bład ABS-u wyskakuje jak z rana odpalam auto, bądź jak wpadnę w jakąś dziurę czy nierówność. I wtedy oczywiście załącza się pompa. Nie wiem co to możę być, bo jeszcze nie wymrugałem błędów, ale myślę że gdzieś któryś czujnik może robić zwarcie i pompa się załącza "myśląc" że któreś koło jest zblokowane.
Oczywiście po wyłączeniu się pompy i odpaleniu silnika, jeżeli kontrolka ABS-u ponownie się nie zaświeci, to cały układ jak najbardziej działa, jest w 100% sprawny, hamuje jak trzeba. Więc to nie usterka mechaniczna, raczej właśnie coś z elektryką, kabelki, może izolacja się przetarła, tak sądzę.
A ktoś wie, czy jak wymrugam błąd, bądź podłączę dziada do laptopa, to pokaże mi, które konkretnie koło robi kłopot? Czy pokaże jakiś ogólny "błąd czujnika" czy coś? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 14-05-2010, 10:01
|
|
|
Myślę że błąd czujnika ci pokaże ale wątpię aby wskazał którego. I tak dobrze że auto w tym wieku możemy podpiąć do interfejsu i sobie błędy sprawdzić inne auta z tych lat to w większości gaźniki bez elektryki No ja po wyłączeniu kluczyka też czekałem ale po około 5 minutach się nie wyłączyła więc sam ją wyłączyłem. Też myślę że to może być problem z jakimś czujnikiem może się poluzował nie wiem jak będzie ładniejsza pogoda i cieplej to to sprawdzę. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 01-06-2010, 20:17
|
|
|
I jak tam, ruszyło się coś w poszukiwaniach? Ja u siebie odkryłem że wystarczy zgasić auto, następnie przekręcić kluczyk w pozycję ON (palą się kontrolki) i pompa się wyłącza. Więc już przynajmniej odpadają mi przymusowe postoje na poboczu , choć gaszenie silnika w trakcie jazdy tez nie jest niczym fajnym. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 13-06-2010, 11:13
|
|
|
No na razie ABS działa poprawnie myślę że to wina komputera który steruje abs'em jak rozbierałem zabudowę boku bo naprawiałem sterowanie automatyczną anteną to odłączałem komputer ABS'u i myślę że w tym tkwił problem. Od tamtego czasu jest jak do tej pory wszystko w porządku. |
|
|
|
 |
|