 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Regulacja mieszanki |
Autor |
Wiadomość |
kryss
Forumowicz kryss
Auto: Sonata 2,0 GLSi; Lancer CK1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-06-2010, 08:26 Regulacja mieszanki
|
|
|
Witam
Wczoraj miałem problemy z przepustnicą i przy diagnozowaniu problemu wpadłem na taki pomysł czy jest możliwość regulacji składu mieszanki w benzyniakach 1,8GLSi?
Fachowców proszę o rozpisanie sie na temat jak to wogóle działa czy jeśli np. doda się powietrza to czy i wessie więcej paliwa i jak to wogóle działa o ile da sie to robić
Z góry dzięki |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-06-2010, 08:44
|
|
|
Niema możliwości, chyba, że to gaźnik
Komputer będzie starał się ,żeby mieszanka była jak najbardziej stechiometryczna. Jak dasz więcej powietrza, to powinien dać więcej paliwa. Oczywiście wszystko ma swoje granice
Wyjątkiem jest tzw open loop control, gdzie komputer po prostu wylicza ile ma być paliwa i tyle podaje, nie bacząc na sondę lambda i kilka innych czujników. Open loop występuje np. podczas jazdy z wysokim obciążeniem silnika. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kryss
Forumowicz kryss
Auto: Sonata 2,0 GLSi; Lancer CK1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-06-2010, 20:18
|
|
|
Podrąże jeszcze troche temat
U mnie jest np. tak:
Pogrzebałem przy regulacji potencjometrem przepustnicy (bo to on był sprawcą nierównej pracy) i zaobserwowałem że przy wartościach "książkowych" (tak doczytałem tu na forum i tak miałem ustawione) ustawienia tego potencjometru a mianowicie 0,5V przy dodawaniu gazu przy przyśpieszaniu np na 3 biegu samochód sie nie mógł "zebrać" dawało sie odczuć jakby ciągnął jakąś przyczepe ...tak jakby musiał coś przemyśleć zamiast ruszyć z kopyta .
Natomiast teraz poeksperymentowałem ze skrajnymi ustawieniami tego potencjometru i w obu przypadkach jazda jest o wiele lepsza niż przy ustawieniu tego potencjometru na 0,5V. Objawia się to przede wszystkim przy ruszaniu i przy zmianie biegów
Jak przekręce go do lewej (przeciwnie do ruchu wskazówek) to czuć że jest lepiej bo nie muli przy przyśpieszaniu (to co opisałem) a jak dam do prawej to tak jakby było bardziej elastycznie przy zmianie biegów.
Jak ustawienia tego potencjometru mają wpływ na spalanie bo to tam coś reguluje przepustnicą??? ...i tak pali 12l/100km to chociaż będzie przyśpieszał prawidłowo ...akurat ...prawidłowo to przyśpiesza mój motocykl ...ale pogoda nierozpieszcza motocyklistów więc się dusze w korkach |
|
|
|
 |
|
|