Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja mieszanki
Autor Wiadomość
kryss 
Forumowicz
kryss

Auto: Sonata 2,0 GLSi; Lancer CK1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-06-2010, 08:26   Regulacja mieszanki

Witam
Wczoraj miałem problemy z przepustnicą i przy diagnozowaniu problemu wpadłem na taki pomysł czy jest możliwość regulacji składu mieszanki w benzyniakach 1,8GLSi?

Fachowców proszę o rozpisanie sie na temat jak to wogóle działa czy jeśli np. doda się powietrza to czy i wessie więcej paliwa i jak to wogóle działa o ile da sie to robić
Z góry dzięki
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-06-2010, 08:44   

Niema możliwości, chyba, że to gaźnik :P
Komputer będzie starał się ,żeby mieszanka była jak najbardziej stechiometryczna. Jak dasz więcej powietrza, to powinien dać więcej paliwa. Oczywiście wszystko ma swoje granice ;)
Wyjątkiem jest tzw open loop control, gdzie komputer po prostu wylicza ile ma być paliwa i tyle podaje, nie bacząc na sondę lambda i kilka innych czujników. Open loop występuje np. podczas jazdy z wysokim obciążeniem silnika.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kryss 
Forumowicz
kryss

Auto: Sonata 2,0 GLSi; Lancer CK1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-06-2010, 20:18   

Podrąże jeszcze troche temat :wink:
U mnie jest np. tak:
Pogrzebałem przy regulacji potencjometrem przepustnicy (bo to on był sprawcą nierównej pracy) i zaobserwowałem że przy wartościach "książkowych" (tak doczytałem tu na forum i tak miałem ustawione) ustawienia tego potencjometru a mianowicie 0,5V przy dodawaniu gazu przy przyśpieszaniu np na 3 biegu samochód sie nie mógł "zebrać" dawało sie odczuć jakby ciągnął jakąś przyczepe ...tak jakby musiał coś przemyśleć zamiast ruszyć z kopyta :P .
Natomiast teraz poeksperymentowałem ze skrajnymi ustawieniami tego potencjometru i w obu przypadkach jazda jest o wiele lepsza niż przy ustawieniu tego potencjometru na 0,5V. Objawia się to przede wszystkim przy ruszaniu i przy zmianie biegów
Jak przekręce go do lewej (przeciwnie do ruchu wskazówek) to czuć że jest lepiej bo nie muli przy przyśpieszaniu (to co opisałem) a jak dam do prawej to tak jakby było bardziej elastycznie przy zmianie biegów.

Jak ustawienia tego potencjometru mają wpływ na spalanie bo to tam coś reguluje przepustnicą??? ...i tak pali 12l/100km to chociaż będzie przyśpieszał prawidłowo ...akurat ...prawidłowo to przyśpiesza mój motocykl :D ...ale pogoda nierozpieszcza motocyklistów więc się dusze w korkach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.