 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jaką instalację gazową polecacie? |
Autor |
Wiadomość |
intonet
Nowy Forumowicz
Auto: Space runner GLX 1.8 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 18 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 04-06-2010, 17:24 Jaką instalację gazową polecacie?
|
|
|
Witam,
Jako że benzynka droga to myślę wsadzić do mojego MSR jakiś gazik. Nie wsadzałem nic do tej pory bo nie chciałem mieć kłopotu z błędami na gazie itd. Ponoć z sekwencjami jest inaczej. Możecie polecić konkretne sprawdzone instalacje, a może sprawdzony warsztat na Podkarpaciu? instalacja dobrze żeby nie była zbyt droga bo autko już ma swoje i 184 tys przejechane. wiec nie chce zbytnio inwestować, ale z 2 latka jeszcze może by pojeździł. Silnik 4g93 |
_________________ Mierz w księżyc. Nawet jeśli chybisz pozostaniesz wśród gwiazd |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-06-2010, 21:43
|
|
|
A ile twoje auto ma mocy i coś więcej o silniku, bo nie znam tego sprzętu. |
|
|
|
 |
intonet
Nowy Forumowicz
Auto: Space runner GLX 1.8 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 18 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 05-06-2010, 09:20
|
|
|
mario mario napisał/a: | A ile twoje auto ma mocy i coś więcej o silniku, bo nie znam tego sprzętu. |
MSR - 1992-1998 z silnikiem 1.8 SOHC 16v 4g93 122KM |
_________________ Mierz w księżyc. Nawet jeśli chybisz pozostaniesz wśród gwiazd |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-06-2010, 13:14
|
|
|
Polecam STAG4. Używam takowej w Eclipse 2,0 DOHC 150KM od pażdziernika 2009 i jestem MEGA ZADOLOLONY. Dla porównania w Carnivalu mam instalacje SCIRROCO występującą również pod nazwą KME i w do STAG4 się nie umywa. Jeśli chodzi o świecącego CHECK'a to generalnie w Mitsu jest ponoć problem, ale moi Gazoinżyniery sobie poradzili i w Eclipse nie świeci Koszt instalki z montażem, butlą w kole, dwa lata gwarancji to około 2300 zł w Krakowie. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-06-2010, 09:19
|
|
|
Adaho_krak, A co to jest stag -4 instalacja ?, czy sam sterownik. Sam sterownik to najmniejszy problem, szczególnie do tak niewymagającego sprzętu jaki ma kolega. Może zainstalować sobie sterownik Stag 300 premium, BRC lub inne z górnej półki, ale jak do tego pójdą wtryski planijety jeszcze te badziewne z zapasów pierwszych wypustów, reduktor jakiś do bani, filtry, elektrozawory i inne komponenty do d... to i najlepszy sterownik nie pomoże.
Jak podajecie to podajcie koledze konkrety, nikt nie robi zestawu charakteryzującego się stałym kompletem komponentów, nawet firmowe kolteki, brc, stefanelli mają różne zestawy.
Osobiście poleciłbym sterownik stag 300 -4, wtryskiwacze ( tania opcja to valtek 34, nowe plani jety, albo nowe OMVL), droższa opcja to Hana 2000, magic jet, wyższa pólka to listwa matrix trójka lub piątka, lub pojedyncze HS, keihin, lub medy, które obecnie są najdroższe. Reduktor, zavoli zeta n lub tomasetto alaska, spokojnie obsłuży ten silnik i jest wydajny i równy, zarówno jeden jak i drug.
Zasada przy montażu jest to aby dysze wtryskowe zamontować jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych, i pod kątem takim aby strumień gazu skierowany był na zawór ssący, wtryskiwacze pionowo a nie poziomo, bo jak MJ to się będą przycinać po lekkim zabrudzeniu, wężyki od listwy lub pojedynczych wtrysków mają być jak najkrótsze, a napewno tej samej długości, i niech gazownik nie mówi, ze się nie da, bo da się wszystko, tylko trzeba wiedzieć gdzie i jakie komponenty dobrać aby się dało. Reduktor na odpowiedniej wysokości i nie bukiem ani na leżąc, umiejscowiony powinien być tak aby przewód doprowadzający gaz do wtrysków był jak najkrótszy a jednocześnie przewody do wody też nie biegły przez pół samochodu. Fachmani różne rzeczy robią, później w zimie zanim ci się reduktor nagrzeje to będziesz musiał przejechać 20 km albo trzymać go na jałowym 10 minut. Jest jeszcze wiele istotnych rzeczy które trzeba za-insynuować instalatorowi, ale jak za dużo będziesz wymagał to człowiek się zeźli i albo odwali sztukę albo doliczy odpowiednią kwotę. Kolektor do nawiercenia otworów pod dysze ma być zdjęty, nie ma wiercenia na założonym kolektorze. Powiem tak, założenie instalacji sekwencyjnej w takim aucie jak twoje powinno zająć dwóm wprawnym fachowcom jeden dzień z wysterowaniem elektroniki, pisząc założenie mam na myśli instalowanie z najwyższą sztuką instalatorską a nie druciarstwem. Nie chce mi się kolejny raz opisywać jak naprawdę powinna być założona instalacja i jakie komponenty powinny być dobierane i dlaczego. Poszukaj w dziale Lpg i poczytaj, znajdziesz moje i kolegów wypowiedzi. Pozdrawiam, jak coś wybierzesz to daj znać. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-06-2010, 11:09
|
|
|
mario mario napisał/a: | Adaho_krak, A co to jest stag -4 instalacja ? |
W/g mnie tak. mario mario napisał/a: | Jak podajecie to podajcie koledze konkrety, | Podzieliłem się wiedzą jaką posiadam. W moim przypadku podjechałem do sprawdzonego serwisu LPG w KRK i poprosiłem o montaż STAG4 na dobrym osprzęcie w rozsądnej cenie. I jestem zadowolony. Nie wiem jakie mam wtryski, natomiast wiem że ich regeneracja kosztuje 15 zł od szt. Nie wiem jaki mam reduktor, ale wiem, że daje rady i ma 2 lata gwarancji. Nie wiem co mi dokładnie wsadzili, ale wiem, że zrobili to dobrze choćby z tego względu, żeby utrzymać renome. Autem na tej instalce śmigam od października i jestem bardzo zadowolony, wcześniej miałem jakiś podły mikser i to była mega porażka. Przepraszam, że nie jestem MISZCZEM w temacie LPG. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-06-2010, 19:46
|
|
|
Adaho_krak, zastanów się, piszesz człowiekowi, ze stag 4 i tyle, ale nie wiesz co do tego ci dołożyli, ze stagiem 4 można skompletować mnóstwo konfiguracji, więc taką podpowiedzią mu nie pomożesz. Jeszce taki się nie narodził co by się uważał za miszcza w sprawach samochodowych instalacji gazowych. Może zmieńmy temat na "polecany zakład instalacji LPG". |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
|
|