[Cari 1.9TD] Jakie macie obroty na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
mitring
Mitsumaniak

Auto: VW Passat AWX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 153 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 06-12-2009, 13:35 [Cari 1.9TD] Jakie macie obroty na zimnym silniku
|
|
|
Witajcie, przeczytałem post o obrotach w benzynie.
I teraz moje pytanie się nasuwa
Jakie obroty powinny być zaraz po odpaleniu Cari 1.9TD 90KM
U mnie coś chyba jest nie tak bo pewien czas temu (latem) miałem problem bo na biegu jałowym obroty sięgały mi prawie 1000obr. więc kolega mi wyregulował dynksem przy silniku gdzie jest śrubka do regulacji (dobrze zrobił czy źle?).
Teraz jak odpalam silnik to mam obroty rzędu 700obr czy jest wszystko ok czy powinienem się zaniepokoić ?
 |
|
|
|
 |
oncik
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 2001r 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 25 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: 06-12-2009, 13:53 Re: Jakie macie obroty na zimnym silniku
|
|
|
U mnie po odpaleniu jak jest zimny obr. silnika są ok.950,,,,
1.9 TD 2000r przeb.ok 171 tys.. nie było nic kręcone przerabiane.. wydaje mi się ze jest ok..praca silnika jest łagodna i nie zauważyłem nic podejrzanego..a tak nawiasem jestem ciekaw jakie inni maja obroty przy swoich miskach??????? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-12-2009, 15:12
|
|
|
co do wyregulowania to źle ci wyregulował.
Co do obrotów to na zimnym sa mniejsze potem rosną zawsze jest tak w dieslu z pompą rozdzielczą |
|
|
|
 |
mitring
Mitsumaniak

Auto: VW Passat AWX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 153 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 06-12-2009, 15:26
|
|
|
Dzięki za szybkie odpowiedzi ... pawelsonx dzięki za manual. Muszę to przetestować nie dziś bo się ściemnia ale jutro zejdę do Cari i zobaczę wg opisu |
_________________ 30.03.2011 - Alicja i Natalka - na świat przyszły moje małe Mitsumaniaczki |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 06-12-2009, 22:01
|
|
|
mitring nie powinien kolega zmiejszać obrotów śróbką. rozrząd najprawdopodobniej źle był ustawiony, obr powinny być ok 1000 po od paleniu po chwili powinny spaść do ok 850-800 . i jak włąączysz klimę obroty powinny wejść na ok 1000 obr a jeszcze jedno jak włączysz wentylator na max i światła to obroty nie powinny spaść jeśli się tak dzieje to masz usterkę z cięgnem przyspieszacza lub rozrząd do poprawy
Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
 |
mitring
Mitsumaniak

Auto: VW Passat AWX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 153 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 06-12-2009, 22:05
|
|
|
O w mordę teraz to mnie nastraszyłeś
Teraz pytanie jak to odkręcić czy sposób opisany przez pawelsonx pomoże czy też tak jak wspomniałeś, rozrząd do regulacji? |
_________________ 30.03.2011 - Alicja i Natalka - na świat przyszły moje małe Mitsumaniaczki |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 06-12-2009, 22:12
|
|
|
nie odpisałeś na pytania a to są ważne odpowiedźi z tymi obr może rozrząd jest dobrze ustawiony napisz co się dzieje jak włączysz wentylator na max ze światłami spadają obr czy nie |
|
|
|
 |
mitring
Mitsumaniak

Auto: VW Passat AWX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 153 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 06-12-2009, 22:38
|
|
|
Co do wentylatora i świateł to napiszę jutro, to co pamiętam z klimą to jest tak, że np. są obroty powiedzmy 800 włączę klimę obroty spadną powiedzmy 750 i momentalnie w górę powiedzmy na 900. Jutro postaram się nagrać filmik jak to wygląda.
I wiem, że jak mam włączony wentylator na 1 i włączę światła to obroty spadną a jak wyłączę światła to obroty idą w górę ale niewiele. |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 06-12-2009, 22:43
|
|
|
to przyspieszacz chodzi poprawnie może rzeczywiście podkręć tą śrubkę aby obr były na jałowym tak ok 800-850, sprawdź ten wentylator z światełkami czy będzie stabilnie , jak tak to wszystko ok tylko śrubka i po problemie jeśli nie rozrząd |
|
|
|
 |
mitring
Mitsumaniak

Auto: VW Passat AWX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 153 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 06-12-2009, 22:49
|
|
|
To co teraz mi się przypomniało, że te obroty "wyregulował" mi dlatego, że skarżyłem się na dziwne odgłosy właśnie z rozrządu. A wyglądało to tak, że przejechałem, silnik się nagrzał i przez pewien czas ok 10 / 15min jak obroty były w granicy 1000 / 1100 obr. prawdopodobnie z okolic rozrządu wydobywał się dziwny dźwięk, tak jak by się ruszało na samym sprzęgle i jest specyficzny dźwięk jak za szybko się puszcza sprzęgło takie jakby zgrzytanie
Jutro dam znać jak z obrotami to wygląda jak odpalę wiatrak na maxa i światła włączę, czy musi to być na zimnym silniku, czy obojętne?
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 06-12-2009, 23:03
|
|
|
z tymi odłosami to prawdopodobnie była usterka lub nadal jest amortyzator na pasku wielorowkowym uszkodzony mi też chałasował tak od 1200 do 1500 obr wymiana 80 lub 120 zł nie pamiętam dokładnie |
|
|
|
 |
karpatka98
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 23-12-2009, 08:54
|
|
|
u mnie w kari obroty utrzymują się cały czas na 1300 i niewiem dlaczego ale silnik chodzi ładnie znowu jak włącze klime to obroty spadają i autem nie da się jeździć straszny mół się robi cały czas przy włączonej klimie jeżdżę na trzecim i czwartym biegu o piątce moge zapomnieć |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-12-2009, 11:45
|
|
|
karpatka98 napisał/a: | u mnie w kari obroty utrzymują się cały czas na 1300 i niewiem dlaczego ale silnik chodzi ładnie znowu jak włącze klime to obroty spadają i autem nie da się jeździć straszny mół się robi cały czas przy włączonej klimie jeżdżę na trzecim i czwartym biegu o piątce moge zapomnieć |
o masz coś namieszane pewnie obroty ktos ustawił nie na tej dzwigni co trzeba w manuale jest opis jak to zrobić kręci się śrubą przy dźwigni z mieszkiem na 850 obrotów potem wkłada sie miedzy dzwignie gazu dystans 4mm i kręci się chyba na 1250 na śrubie do gazu potem czynność sie powtarza aż na wolnych będzie 850 a na 4 mm od gazu 1250
Luz na lince od mieszka musi wynosić 2-+1mm
Jak to jest dobrze ustawione to musisz sprawdzić elektrozawór sterujący podcisnieniem w mieszku podbijającym obroty oraz sam mieszek.
A jak samochód jest mułowaty może zaciął się lda(turbo booster) |
|
|
|
 |
karpatka98
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 24-12-2009, 14:18
|
|
|
z obrotami silnika mi się pomieszało od momentu jak żona zapowietrzyła mi układ paliwowy poprostu zabrakło jej paliwa. teraz mam gorszy problem ponieważ podcas grzania świec musze szybko odłączyć i włączyć wtyczke elektrozaworu bo inaczj odcina paliwo i nie zapali, a jak jest ciepły silnik i odpale bez odłaczania i właczania wtyczki to zapali i po pięciu sekundach odcina paliwo i gaśnie potem szybko odłaczam i właczam wtyczke i pali na dotyk. Najgorsze że jeżdże po mechanikach i nikt nie wie co jest |
|
|
|
 |
|