2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI |
Autor |
Wiadomość |
DMX
Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 46 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 05-07-2010, 17:14 2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI
|
|
|
Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest?? |
_________________ Davido |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
DMX
Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 46 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 05-07-2010, 17:18
|
|
|
Uwazam ze powinna temp skoczyc a wentylator ja schlodzic i w czym problem boje sie ze to moze czujnik czy cos i zebym nie przegrzal silnika...
[ Dodano: 05-07-2010, 17:19 ]
Bylem nad woda w niedziele i jedzie sie tam na pierwszym biegu jakies 2 km po piachu i bylo z 45 stopni w sloncu a mi sie nawet wskazowka nie wychylila... i wentylatora te nie slychac.. |
_________________ Davido |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 05-07-2010, 20:28
|
|
|
Honda - poniżej połowy, Nissan Primera - poniżej połowy, Galant v6 - poniżej połowy.
We wszystkich Trzech egzemparzach japońskich którymi jeździłem wskazówka osiagała swoją wysokości i nie drgneła ani grama. Wyjątkiem był galant gdzie szła mi do góry i opadała, ale usunołem spadek po poprzednim właścicielu (tektura miedzy chłodnicami) i wróciło do normy, tj. dochodzi przed połowę i ani drgnie. Nie szukaj problemu gdzie go nie ma. Latajaca wskazówka tak jakbyś Chciał wskazywałaby na uszkodzenie termostatu.
Pozdrawiam. |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 05-07-2010, 21:59
|
|
|
U mnie w GDI wskazówka też poniżej połowy. Z tego co udało mi się usłyszeć to wentylator załączył się tylko raz w przeszłości. Wydaje mi się że japońskie auta mają bardzo wydajne układy chłodzenia. Wystarczy porównać grubość chłodnic i ilość płynu zalewanego do układu do aut tej klasy z tamtych lat. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-07-2010, 22:08
|
|
|
sebo199 napisał/a: | Wydaje mi się że japońskie auta mają bardzo wydajne układy chłodzenia | Dobrze Ci się wydaje. Podejrzewam, że Galant to pierwsze japońskie auto kolegi DMX, więc jeśli wskazówka przekroczy połowę skali to oznacza tylko jedno-jakiś problem. Normalnie rośnie do ok. połowy skali i NIE MA PRAWA DRGNĄĆ, choćbyś nie wiem jak i ile jeździł. |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 05-07-2010, 22:19
|
|
|
Przejeżdżasz 3-4 km i już masz silnik nagrzany. Postoi godzinkę i nadal silnik ciepły. Ruszasz i po kilkuset metrach masz już optymalną temperaturę pracy silnika. I tutaj wielki plus czyli relatywnie niewielkie spalanie jak na pojemności ponad 2 litrów (biorąc oczywiście pod uwagę wiek konstrukcji) i sporą wielkość auta. Jednym słowem lepiej się nie da i jest ok!!! |
|
|
|
 |
Kunek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 72 Skąd: Galway/Bardo
|
Wysłany: 06-07-2010, 00:10 Re: 2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI
|
|
|
DMX napisał/a: | Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest?? |
Wszystko w porządku z Twoim silnikiem, GDI to nie każde auto - to musisz zapamiętać Trzeba się przyzwyczaić do pracy i "normalnych" zachowań tego silnika. Poszukaj w FAQ oraz w szukajce tematów związanych z silnikiem GDI i wszystko będziesz wiedział. Wystarczy wpisać 2.4 GDI.
Na forum dostaniesz odpowiedź na wszystkie pytania związane z tym typem silnika. |
_________________ -->Mój Galant<-- |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 06-07-2010, 08:14
|
|
|
DMX napisał/a: | Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest?? |
tez mialem taka obawe, ze moze u mnie wentylator sie nie zalacza,bo temp raz wzrosla,ale po wymianie termostatu jest wszystko ok. zrob jedno, odpal samochod, niech osiagnie swoja temperature a potem obserwuj, podnies maske i patrz, ze wentylatory sie kreca !! ale robia to tak cicho, ze nawet tego nie slychac
i tak jak koledzy pisza, wszystko jest w normie. |
|
|
|
 |
DMX
Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 46 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 06-07-2010, 11:16
|
|
|
Ok dzieki serdeczne koledzy:) mysle ze to duzy plus na pare minusow tego silnika Pozdrawiam |
_________________ Davido |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-07-2010, 11:52
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | podnies maske i patrz, ze wentylatory sie kreca !! ale robia to tak cicho, ze nawet tego nie slychac | Ponieważ mają płynną regulację szybkosci kręcenia w zależności od potrzeb. Steruje tym termistor (chyba tak to się nazywa), przymocowane na górze chlodnicy. Na pełnej szybkosci potrafią nieźle szumieć. |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 06-07-2010, 12:12
|
|
|
OT: DMX jakie to minusy tego silnika? Może się czegoś nowego dowiem bo nie zaobserwowałem jakiś minusów. Moim zdaniem zachowuje się jak większość silników które mają 10 lat i około 200 tys km za sobą. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-07-2010, 12:35
|
|
|
Hugo napisał/a: | Steruje tym termistor |
Dla ścisłości- tyrystor na podstawie napięcia podawanego przez ECU, który bazuje na odczycie z czujnika temp w głowicy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-07-2010, 14:35
|
|
|
Owczar napisał/a: | który bazuje na odczycie z czujnika temp w głowicy. | Którego? Jedno czy dwu pinowego? |
|
|
|
 |
|