Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI
Autor Wiadomość
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 05-07-2010, 17:14   2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI

Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest??
_________________
Davido
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-07-2010, 17:17   

nie wiem czy należy się tym martwić

w jakiś gorący dzień rozgrzej auto do norm. temp. pracy, a potem postój w korku, czy tam na parkingu i obserwuj czy temp skoczy

szczerze mówiąc to u mnie jeszcze chyba nigdy aż tak nie skoczyła, ale nigdy sie nad tym nie zastanawiałem
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 05-07-2010, 17:18   

Uwazam ze powinna temp skoczyc a wentylator ja schlodzic i w czym problem boje sie ze to moze czujnik czy cos i zebym nie przegrzal silnika...

[ Dodano: 05-07-2010, 17:19 ]
Bylem nad woda w niedziele i jedzie sie tam na pierwszym biegu jakies 2 km po piachu i bylo z 45 stopni w sloncu a mi sie nawet wskazowka nie wychylila... i wentylatora te nie slychac..
_________________
Davido
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-07-2010, 17:27   

gdyby był walnięty czujnik temperatury, to wskazówka by nic nie pokazywała
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
p_bladek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 138
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 05-07-2010, 20:28   

Honda - poniżej połowy, Nissan Primera - poniżej połowy, Galant v6 - poniżej połowy.

We wszystkich Trzech egzemparzach japońskich którymi jeździłem wskazówka osiagała swoją wysokości i nie drgneła ani grama. Wyjątkiem był galant gdzie szła mi do góry i opadała, ale usunołem spadek po poprzednim właścicielu (tektura miedzy chłodnicami) i wróciło do normy, tj. dochodzi przed połowę i ani drgnie. Nie szukaj problemu gdzie go nie ma. Latajaca wskazówka tak jakbyś Chciał wskazywałaby na uszkodzenie termostatu.
Pozdrawiam.
_________________
Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :D
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 05-07-2010, 21:59   

U mnie w GDI wskazówka też poniżej połowy. Z tego co udało mi się usłyszeć to wentylator załączył się tylko raz w przeszłości. Wydaje mi się że japońskie auta mają bardzo wydajne układy chłodzenia. Wystarczy porównać grubość chłodnic i ilość płynu zalewanego do układu do aut tej klasy z tamtych lat.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-07-2010, 22:08   

sebo199 napisał/a:
Wydaje mi się że japońskie auta mają bardzo wydajne układy chłodzenia
Dobrze Ci się wydaje. Podejrzewam, że Galant to pierwsze japońskie auto kolegi DMX, więc jeśli wskazówka przekroczy połowę skali to oznacza tylko jedno-jakiś problem. Normalnie rośnie do ok. połowy skali i NIE MA PRAWA DRGNĄĆ, choćbyś nie wiem jak i ile jeździł.
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 05-07-2010, 22:19   

Przejeżdżasz 3-4 km i już masz silnik nagrzany. Postoi godzinkę i nadal silnik ciepły. Ruszasz i po kilkuset metrach masz już optymalną temperaturę pracy silnika. I tutaj wielki plus czyli relatywnie niewielkie spalanie jak na pojemności ponad 2 litrów (biorąc oczywiście pod uwagę wiek konstrukcji) i sporą wielkość auta. Jednym słowem lepiej się nie da i jest ok!!! :thumbleft:
 
 
 
Kunek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 72
Skąd: Galway/Bardo
Wysłany: 06-07-2010, 00:10   Re: 2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI

DMX napisał/a:
Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest??


Wszystko w porządku z Twoim silnikiem, GDI to nie każde auto - to musisz zapamiętać :) Trzeba się przyzwyczaić do pracy i "normalnych" zachowań tego silnika. Poszukaj w FAQ oraz w szukajce tematów związanych z silnikiem GDI i wszystko będziesz wiedział. :D Wystarczy wpisać 2.4 GDI.
Na forum dostaniesz odpowiedź na wszystkie pytania związane z tym typem silnika.
_________________
-->Mój Galant<--
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 06-07-2010, 08:14   

DMX napisał/a:
Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest??

tez mialem taka obawe, ze moze u mnie wentylator sie nie zalacza,bo temp raz wzrosla,ale po wymianie termostatu jest wszystko ok. zrob jedno, odpal samochod, niech osiagnie swoja temperature a potem obserwuj, podnies maske i patrz, ze wentylatory sie kreca !! ale robia to tak cicho, ze nawet tego nie slychac :D
i tak jak koledzy pisza, wszystko jest w normie.
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 06-07-2010, 11:16   

Ok dzieki serdeczne koledzy:) mysle ze to duzy plus na pare minusow tego silnika :) Pozdrawiam
_________________
Davido
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-07-2010, 11:52   

Rafal_Szczecin napisał/a:
podnies maske i patrz, ze wentylatory sie kreca !! ale robia to tak cicho, ze nawet tego nie slychac
Ponieważ mają płynną regulację szybkosci kręcenia w zależności od potrzeb. Steruje tym termistor (chyba tak to się nazywa), przymocowane na górze chlodnicy. Na pełnej szybkosci potrafią nieźle szumieć.
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 06-07-2010, 12:12   

OT: DMX jakie to minusy tego silnika? Może się czegoś nowego dowiem bo nie zaobserwowałem jakiś minusów. Moim zdaniem zachowuje się jak większość silników które mają 10 lat i około 200 tys km za sobą.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-07-2010, 12:35   

Hugo napisał/a:
Steruje tym termistor


Dla ścisłości- tyrystor na podstawie napięcia podawanego przez ECU, który bazuje na odczycie z czujnika temp w głowicy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-07-2010, 14:35   

Owczar napisał/a:
który bazuje na odczycie z czujnika temp w głowicy.
Którego? Jedno czy dwu pinowego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.