Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] 1 Jaki olej (silnik pobiera olej) 2 problemy
Autor Wiadomość
geoon 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DI-D 2001 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Zawada k. Kłomnic
  Wysłany: 22-12-2011, 20:41   [Cari 1.9DI-D] 1 Jaki olej (silnik pobiera olej) 2 problemy

Witam. Trochę się naczytałem na różnych forach odnośnie oleju silnikowego i tak naprawdę nie wiem co robić... dlatego proszę o pomoc.

Carismę zakupiłem ok 8 miesięcy temu (po kupnie standardowo wymiana wszystkich filtrów i wymiana oleju silnikowego) i do silnika zalałem olej Mobil-a 10W40 no i od tego czasu dolałem już 2 litry oleju :!: i wczoraj zaświeciła się kontrolka od oleju w silniku :/

Będąc kilkukrotnie u mechanika i sprawdzeniu auta na kanale nie ma jakiś większych wycieków oleju, jedynie turbina jest trochę zapocona (no ale żeby aż tyle pochłaniała oleju ??) Według niego na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok :/


Na obecnym oleju przejechałem już ok 9 tys. więc czeka mnie niebawem wymiana oleju z tym że jaki olej zalać ? Tzn. może powinienem zalać innym, może z innym olejem nie będzie tyle pobierać?

Macie jakieś pomysły z czym może być problem ?

Drugi problem i według mnie jest on powiązany z powyższym to problemy przy odpalaniu.
Od jakiś 2 miesięcy po odpaleniu silnik nierówno pracuje (jakby nie na wszystkie gary) i z rury wydechowej przez parę sekund leci jasny siwy dym :( Po ok 30 sek objawy ustępują ale wcześniej nie miałem takich problemów.
Od razu napiszę że świece były ok (objawy podobne do padniętych świec) ale i tak je wymieniłem na nowe.

Szperając po necie natknąłem się że mogą być problemy z wtryskami ale chciałbym poznać wasze zdanie co myślicie o tych objawach ?.

Jeżeli ktoś jest z okolic Częstochowy albo Radomska i zna dobrego mechanika to prosiłbym również o namiary.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-12-2011, 20:44   

Wygląda na to, że uszcelniacze zaworowe proszą się o wymianę, do tego silnika zalecany jest olej ELF - silnik jest pochodzenia Renault
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
meinteil07 
Forumowicz

Auto: Honda Accord VI 1.8 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-12-2011, 10:38   

Może turbina przerzuca olej. Ja też mam zalany Mobil 10W40 i jest ok.
 
 
 
geoon 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DI-D 2001 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Zawada k. Kłomnic
Wysłany: 23-12-2011, 11:32   

Dzięki za odpowiedź. Jeżeli to turbina to czy jest jakiś sposób żeby zredukować pobieranie oleju ?
Pytanie do robertdg, czy spotkałeś się już z takimi samymi objawami jak u mnie ? i czy jest możliwość że po wymianie uszczelniaczy zaworowych ustąpią problemy z trzepaniem silnika zaraz po odpaleniu oraz pobieranie oleju ? Pytam się bo nie wiem od czego zacząć wymianę i czy jest sens wydawać pieniądze na te uszczelniacze.

Dzisiaj zakupiłem litr oleju na dolewkę żeby nie świeciła się kontrolka i środek "XERAMIC Doktor Silnika". Zobaczę czy będzie jakaś poprawa odnośnie uciekającego oleju.

A po świętach będę musiał umówić się z mechanikiem na wymianę oleju oraz ewentualną wymianę jakiś części :/

Jeżeli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to prosiłbym o pomoc.
 
 
 
meinteil07 
Forumowicz

Auto: Honda Accord VI 1.8 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-12-2011, 11:49   

Co do turbo to najlepiej zobaczyć czy wąż który idzie do intercoolera jest zachlapany olejem. Mi turbina przerzucała olej ale jakoś strasznych ubytków oleju nie było, ale myślę że dla swojego spokoju możesz to sprawdzić :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-12-2011, 15:49   

geoon napisał/a:
Jeżeli to turbina to czy jest jakiś sposób żeby zredukować pobieranie oleju ?
Regeneracja albo wymiana na nowa
geoon napisał/a:
Pytanie do robertdg, czy spotkałeś się już z takimi samymi objawami jak u mnie ? i czy jest możliwość że po wymianie uszczelniaczy zaworowych ustąpią problemy z trzepaniem silnika zaraz po odpaleniu oraz pobieranie oleju ? Pytam się bo nie wiem od czego zacząć wymianę i czy jest sens wydawać pieniądze na te uszczelniacze.
poranne dziwne zachowanie niekoniecznie musi być związane z ubytkami oleju, jednakże prawidłowo ten silnik nie powinien zżerać więcej oleju pomiędzy wymianami jak stan pomiędzy max a min, nie mozna dopuścić do zbyt dużych ubytków olejowych, gdyż szybko odmówi posłuszeństwa silnik i jego osprzet.
Uszczelniacze nie sa drogie, drozsza jest ich wymiana, gdyż do ich wymiany trzeba demontować rozrząd, zadko kiedy mechanicy chca wymieniac uszczelniacze bez demontażu głowicy (ma to swoje plusy, bo przynajmniej widac w jakim stanie jest słupek silnika)
geoon napisał/a:
Dzisiaj zakupiłem litr oleju na dolewkę żeby nie świeciła się kontrolka i środek "XERAMIC Doktor Silnika". Zobaczę czy będzie jakaś poprawa odnośnie uciekającego oleju.
Radze unikać tych środków co niby mają cudownie naprawiać silnik.

Każda turbina po pewnym przebiegu zacznie przerzucać mgłę olejową, doskonale to widać gdy zdemontuje sie intercooler i wyleje z niego to co sie uzbierało przez X czasu eksploatacji ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 24-12-2011, 00:48   

ja miałem problem z olejem
Co do usczelniaczy zaworowych to u mnie poszły ale nie był problem z tym.
Z braku czasu podjechałem do speca od tych silników zmierzył mi cisnienie na odmie ( w dannym tam czasie musi byc jakieś tam ciśnienie nie pamiętam dokładnie) mój przekraczał normę 2 krotnie. wniosek zdejmujemy glowice.
No i po zdjęciu okazało się że panewki w normie wał w normie gładż w normie ale pierścienie zapieczone czyli do wymiany pierścienie
tloki wymiary w normie (nie spuchnięte itp) Przy okazji pomiar głowicy no i niespodzianka wybite prowadnice zaworów wydechowych ( czyli po wymianie uszczelniczy po jakimś czasie powtórka by była z rozrywki) glowica do naprawy nowe zawory prowadnice docieranie regulacja luzu i zmian usczelniczy i uszczelnień.

A nadmienię ze zmieniłem turbinę z dobrej na nową wcześniej bo wszyscy krzyczeli że to ona
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.