Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
19-05-2013, 00:17
Reaktywacja Galanta - Wszyc
Autor Wiadomość
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 12-03-2009, 10:05   Reaktywacja Galanta - Wszyc

Witam klubowiczów :)

Zacząłem reaktywacje swojego Miśka ojciec zakupił go z 5 lat temu co się później okazało ze spawaną głowicą w 2 miejscach pewnego razu na trasie walnęła chłodnica silnik się przegrzał i spawana głowica nie wytrzymała... samochód od 2 lat stał pod blokiem pod chmurką a ja walczyłem o to by go robić w końcu wózek został prze zemnie skonfiskowany staremu :D muszę wymienić jeszcze atrapę i błotnik przedni prawy bo stary miał buzi z Fordem Transitem wyjeżdżając z parkingu zdarło lakier z błotnika i rdza go zjadła ale patrzałem na ceny błotników pikuś drogo mnie nowy nie wyjdzie :)

O samochodzie:
Mitsubishi Galant 2.0TD (4D68) 1993 sprowadzony z Niemiec
wyposażenie:
- jedna poducha kierowcy
- wszystkie szyby elektryczne
- elektryczny szyberdach
- central zamek
- ABS
- manualna skrzynia
- wspomaganie kierownicy
- podgrzewane lusterka

Planowane zmiany:
- likwidacja ognisk rdzy na karoserii i pod maską
- wymiana atrapy błotnika
- wymiana tarcz przednich
- przesmarowanie wszystkich mechanicznych układów szyb i szyberdachu (ledwo chodzą po 2 latach stania)
- zrobienie elektroniki
- w przyszłym roku malowanie całej karoserii oraz komory silnika
- wymiana audio
- za rok lub dwa (zależnie od funduszy) będę myśleć o nowej jednostce prawdo podobnie VR4 i z góry mówię tak wiem z czym to się wiąże zmiana silnika skrzyni pół osi założenie tylnego napędu zmiana hamulców z bębnów z tyłu. Wielu by powiedziało że się nie opłaca w cholerę z tym roboty... spoko wiem ale ja po prosu kocham grzebać przy aucie nawet jak przeróbka mnie więcej wyniesie niż kupno egzemplarza z tym silnikiem robię to dla własnej satysfakcji tylko... poza tym są to odległe plany nie wiadomo przecież co będzie jutro a co dopiero za rok wiec powtarzam to na razie plany plany :) ( poza tym jestem coś winny jemu za to że tak długo stał pod blokiem :P )

A to kilka fotek ( tak wiem na razie kiepsko wygląda :oops: ) jak coś się wielce zmieni to będę dodawał nowe... Pozdro :)

Edit 19.01.2011
HAHAHAHAHA ale się uśmiałem ale ja byłem optymistą o w mordę :D mechanika w stanie idealnym aż musiałem to wyedytować :D tylko to wymienie i tamto i będzie ok tiaaaa :D człowieku Ty wtedy nie wiedziałeś w co Ty się wpakowałeś :D :D :D
od tamtego czasu wymienione zostało

-atrapa przednia
-zderzak przedni
-błotnik prawy
-wymiana uszczelniaczy silnika
-filtr paliwa
-jarzmo alternatora
-blacharka nadkola lewego
-łatanie podłużnicy prawej przy kierunkowskazie
-wymiana chłodnicy
-wymiana kierunkowskazu prawego razem z reflektorem
-wymiana intercoolera
-wymieniony wahacz prawy dolny gięty a drugi po przeciwnej stronie prosi się o wyminę
-wymiana czujnika i wskaźnika temp. czynnika chłodzącego
-wymiana szczotek rozrusznika
-akumulator nowy
-podłączenie układu świec żarowych
-wymiana dużej części instalacji elektrycznej
-całkowita wymiana progów
-wymiana 35% podłogi w samochodzie
-nowe opony
-wymiana tarcz i klocków z przodu wraz z regeneracją zacisków
-łatanie tylnych nadkoli
-łatanie bagażnika
-łatanie tylnej lewej ćwiartki
-malowanie maski błotników zderzaka progów i tylnej lewej ćwiartki
-wymiana silnika na 4G63 gdyż nie była już opłacalna naprawa diesla z powodu złej kompresji i zniszczonych wszystkich uszczelnień silnika

A do zrobienia jeszcze zostało :D :
- wymiana wahacza lewego dolnego giętego
- wymiana paska rozrządu i paska balansowego
- pompa wody
- tłumik drgań paska rozrządu
- rolki rozrządu
- kable WN
- świece zapłonowe
- filtry
- customowy montaż filtra paliwa do grodzi
- wymiana węży chłodzenia i wspomagania
- wymiana elektryki kompletna
- demontaż pozostałości po dieslu
- wymiana kompletna wydechu
- montaż pompy paliwa w baku
- wymiana poduszek silnika
- kupno docisku sprzęgła
- zalanie nowymi płynami
- poskładanie wnętrza
- konserwacja podwozia
- odmalowanie podłużnic i bagażnika
- wymiana tarcz i klocków z tyłu
- wymiana amortyzatorów wymiana wahaczy prostych dolnych przednich
- wymiana wahaczy górnych przednich
- wymiana drążków kierowniczych
- wymiana łączników stabilizatora
- wymiana szpilek kół
- wymiana felg te są zbyt skatowane
i to chyba wszystko z takich podstawowych rzeczy :D










SPIS TREŚCI

Strona Treść

1-3 Rozpoczęcie reaktywacji: wymiana atrapy, prawego
błotnika, renowacja przednich hamulców

10-13 Naprawy blacharskie nadkoli, wstawienie nowych progów,
łatanie tylnej ćwiartki, wymiana zderzaka przedniego,
wymiana intercoolera, kierunkowskazu, wymiana uszczelnień
silnika, malowanie całego przodu

16 Pierwsza wiosenna sesja zdjęciowa

22 Pierwsza przeróbka zegarów

28-29 Sesja zdjęciowa na myjni i na zamku w Rzucewie

34 i 37 Walka z podłogą

37-45 Początek swapa na 4G63 DOHC

51 Montaż podświetlania LED zegarów

53-54 Parę zdjęć z sekcji zwłok 4D68T

59-60 Wyjęcie i malowanie skrzyni oraz montaż nowego docisku

66 Założenie rozrządu

70 Zdjęcia prawie ukończonego swapa

72-75 Dalsza walka z podłogą
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 18-06-2011, 02:50, w całości zmieniany 13 razy  
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-03-2009, 10:53   

Jak na dwa lata stania pod blokiem wygląda chłopak super.

Życzę powodzenia w renowacji :)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-03-2009, 11:01   

A właśnie zapomniałem po dwóch latach stania pod blokiem wiecie co Misiek odwalił ?? :) odpalił od pierwszego razu :) ukłony dla producenta świetny wozik :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-03-2009, 15:28   

Silniczek to 4D68 a nie 4G68 ;) Poza tym powodzenia w reaktywacji :D
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 13-03-2009, 17:01   

Gratki za decyzje o podjeciu renowacji i powodzenia zycze. : ]
Przeszedlem jakis czas temu przez cos podobnego i uwiez mi, ze misiu potrafi sie odwdzieczyc, takze nie poddawaj sie i daz do celu!
ps. Moj odpali po ponad 8 latach stania 'na dotyk' ;]
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-03-2009, 17:42   

Atrapa doszła udało się taniutko wyrwać do tego pod kolor :p
Rozrusznik po przeglądzie w piwnicy pracuje jak mały bączek :D

Czas będzie się rzucić na elektrykę trzeba oczyścić nową atrapę z nalotu rdzy i przygotować cały przód za konserwować itp. :)






[ Komentarz dodany przez: Hubeeert: 01-04-2009, 14:39 ]
Nie używamy wulgaryzmów
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez akbi 01-04-2009, 14:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2009, 22:58   

Wszyc, moja Cari stała rok, z resztą, będziesz chciał, to przeczytasz mój temat. :) Jestem mniej więcej w połowie renowacji.
Nie ukrywam, będziesz musiał sporo serca wsadzić w samochód, ale na prawdę on to doceni i się odwdzięczy. :) Powodzenia. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-04-2009, 13:19   

Zaczyna się robić ciepło i niedługo zacznie się codzienny długo godzinowe siedzenie pod samochodem pod blokiem na razie niestety Misio nie zapala w ogóle :( Po zakupie nowego akumulatora zacznę na dobre walkę z samochodem zapowiada się też cały układ wydechowy do wymiany całe okablowanie elektryka sama żyje trzeba odpinać akumulator bo central zamek działa jak chce raz otwiera samochód raz zamyka, świece żarowe mam na krótko z kabiny włączane z przycisku po przekaźniki nie pracują, światła są nie podłączone ciekawe czy w ogóle zapali czy okaże się jeszcze że prócz elektryki jest jeszcze coś z zapłonem :? Ogólnie załamka z tego jak mój ojciec traktował Miśka zero serca :( dużo roboty przede mną jak go odpalę to się pochwale. Pozdro
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-04-2009, 13:32   

Jak zrobiłeś te śiece na krótko? Podałeś zasialnie przez przełącznik? Czy przez przełącznik puściłeś zasilanie przekaźnika?
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 14:44   

Wszyc napisał/a:
odpalił od pierwszego razu :)


i co sie stalo ze juz nie odpala ;p
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-04-2009, 14:01   

Miziek miałem wymianę głowicy potem mechanik wyjmował silnik i zerwał 50% kabli :/

do Owczara: W ziołem zamontowałem włącznik w kabinie oddzielny do świec żarowych plus idzie z akumulatora prosto na włącznik i z włącznika prosto na świece żarowe trzymam włącznik 5sek puszczam i odpalam prowizorka jak nic ale cóż w najbliższym czasie się zajmę świecami...

Dziś walczyłem z rdzą pociągnąłem Hameritem progi i inne ogniska rdzy ale niestety pod maską mam 4 dziury w nadkolu lewym trzeba będzie się zgłosić do blacharza kiedyś...
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-04-2009, 14:19   

Pozrywał Ci kable? Kurcze to jak on to naprawiał. Nie potrafił wyjąć kostek? Tam nie ma tego zbyt dużo. Z service manualem dojdziesz do ładu, albo ten kowal niech naprawia który pozrywał.

Jeśli zrobiłeś w ten sposób to jedyn co się może grzać to ten przełącznik a nie świece. Tam idzie bardzo duży prąd i musałbyś mieć przełącznik który to wytrzyma, a ciężko o taki. Przekaźnik ma dużą i czystą powierzchnię styku. Poza tym bezpiecznik. Wiesz co by się stało jakby to się gdzieś zwarło? Na zimnym silniku świece grzeją nawet 10 sek. Nie wiem co Ci padło, czy przekaźnik, czy ECu nie włącza przekaźnika. Generalnie wszystko można naprawić. Według mnie najpierw napraw silnik, uruchom to auto a potem zjmij się mniej ważnymi rzeczami. W końcu najwięcej radości daje, to że po całym dniu pracy przy aucie, możesz wsiąść i się przejechać ;)

Jakbyś potrzebował pomocy to pisz na gg, chętnie podpowiem jak tylko będę mógł. Troszkę wiem na temat tego diesla bo mój jest bardzo podobny jeśli chodzi o rozwiązania.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-04-2009, 14:43   

Heh wiem wiem dobrze tylko jest mały problem co do tego po pracy wsiąść i się przejechać :D Uprawiam extremalne kolarstwo górskie dużo kasy pochłoną ten sport u mnie tak dużo że nawet nie miałem na prawo jazdy i dopiero w maju idę się zapisać heh tak wiec spokojnie mogę dłubać przy nim mam całe lato heh... co do przełącznika który mam przy świecach żarowych jemu nic nie będzie to 20 amperówka :D poza tym wiem jakie są konsekwencje takiego układu :/ to mój ojciec przy nim takie patenty robił ja dopiero od miesiąca jestem posiadaniu galanta i próbuje cały ten syf ogarnąć co do elektryki nie ma problemu nie takie rzeczy się robiło a co do kolesia co mi montował głowice to z góry wiedziałem, że koleś nie zna się w ogóle na elektryce od razu mi to mówił i zrobił głowice za naprawdę symboliczne pieniądze bo to znajomy... Powolutku powolutku wszystko ogarnę i będzie dobrze :) Dzięki Owczar że mogę liczyć na pomoc w razie co :)



Nowa atrapa już jest wymianą zajmę się później to raczej mój ostatni problem:)







Lewe nadkole będzie do łatania ale to nie w tym roku raczej
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-04-2009, 16:30   

Aczemu był wyjmowany cały silnik? Napisz co było jeszcze robione. Miejmy nadzieję, że nie przestawił Ci pompy :/
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-04-2009, 17:12   

Misiu działa zapala itp. bo już był sprawdzany mechanicznie jest okey tylko nie elektrycznie czyli wsadzam kluczyk do stacyjnki i zero reakcji samochodu ale jak podam mu napiecie na bendiks z innego źródła prądu to odpala i chodzi przekaźnik zapłonu kabel od przekaźnika do bendiksa jest gdzieś zniszczony muszę wymienić go... A co było robione w nim cały nowy rozrząd ma też głowice nową ( nową znaczy się sprawną używaną ze space wagona)

A co masz na myśli z przestawieniem pompy?
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.