[1G 90-94] Migajacy CHECK ENGINE |
Autor |
Wiadomość |
FrankEcTr
Nowy Forumowicz
Auto: 2.0 GS DOHC 1992
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Baleary
|
Wysłany: 18-04-2010, 12:10 [1G 90-94] Migajacy CHECK ENGINE
|
|
|
Witam.
Ostatnio zgłupiała mi kontrolka CHECK ENGINE, gdy jechałem miała tendencje do niekontrowanych mignięć, włączeń i wyłączeń. Myślałem, że jest to powodowane przesadnym, EcoDrivingiem i tym ze trzymałem go na względnie niskich obrotach, przy redukcji i dodaniu gazu znikała, ale na odcinku 3-4 kilometrów na 4 biegu przy prędkości 100km/h przy stałym dozowaniu gazu dalej, mignęła zaświeciła się, zgasła czasem dłużej trwało jej świecenie czasem krócej. W najbliższym czasie, nie będę miał możliwości zabrać go na warsztat i tu moje pytanie czy jest to na tyle poważna usterka waszym zdaniem, żeby dać mu na chwile odetchnąć zanim zczytam błędy. Czy jest to powodowane jakąś usterka, która będę w stanie sam zawalczyć? |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-04-2010, 13:27
|
|
|
powiem ci że ciężko wyciągnąć jakieś wnioski z twojego opisu poza tym, że miga check engine, koniecznie musisz zczytać błędy, nie jest to kłopotliwe w zasadzie 5 minut i nie potrzeba do tego warsztatu, tak poza tym dzieje się coś złego z autem? Zauważyłeś może jakieś nieprawidłowości w pracy silnika?
Przyczyną może być to że nie łączą jakieś styki w kostce przy którymś z czujników, ale może to oznaczać również defekt któregoś z nich |
_________________
 |
|
|
|
 |
FrankEcTr
Nowy Forumowicz
Auto: 2.0 GS DOHC 1992
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Baleary
|
Wysłany: 18-04-2010, 15:01
|
|
|
Auto działa bez zarzutu, silnik działa sprawnie, jedyne, co w nim aucie, jako całości nadaje się do wymiany to synchronizatory na 2 i 3 biegu, ale to raczej nie będzie miało wpływu na silnik, da się z nimi żyć. Prędzej zdarzyło mu się zaświecić tą kontrolką, ale to było bardzo sporadycznie i tylko na dosłownie 5s. Dopiero ostatnio zaczął mnie niepokoić, żadnych innych zmian w aucie nie zauważyłem. |
|
|
|
 |
kamil4711
Forumowicz

Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 197 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:59
|
|
|
Tak jak pisał Kazber zczytaj błędy , będziesz wiedziałco gdzie szukać , nie koniecznie musi być powarzna usterka , poluzowane styki , kończonca sie lambda itd.
zczytaj błędy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Furman89
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 92r. 2.0B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:27
|
|
|
u mnie tez tak bylo ze sie czasami zapalala i gasla... niestety nie moge sobie przypomniec co to bylo... jak mnie oswieci to dam znac |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-04-2010, 09:25
|
|
|
Podobny efekt z kontrolką miałem przy padniętym TPS i Lambdzie. Padły naraz. Zczytaj błędy, ECU każde mrugnięcie CE zapisuje do czasu skasowania. O ile TPS wykaże to sonde nader rzadko. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-04-2010, 09:25
|
|
|
Zczytaj koniecznie błędy, u mnie tak migała kontrolka jak miałem uwalony TPS. Auto normalnie jeździło, zbierało się i paliło w normie, jakiś rok tak jeździłem zanim wymieniłem ten czujnik (beznadziejny dostęp do dolnej śruby-trzeba zdjąć listwę z wtryskami mimo, że TPS jest na wierzchu). |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 19-04-2010, 10:48
|
|
|
U mnie takie zapalnie i gaśnie powodował czujnik spalania stukowego.. tak jak i inni radze zczytać błedy bo tak to mozna tylko strzelać na ślepo |
|
|
|
 |
FrankEcTr
Nowy Forumowicz
Auto: 2.0 GS DOHC 1992
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Baleary
|
Wysłany: 19-04-2010, 15:58
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc, teraz wiem gdzie mogę szukać ewentualnych usterek. W najbliższym czasie postaram się zczytać błędy i się okaże co powoduje zapalanie się kontrolki. |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-07-2010, 05:54
|
|
|
kamil4711 napisał/a: | kończonca sie lambda |
jak lambda się kończy to się nie dowiesz, dopiero jak rozłoży się jak kot na śmietniku to się łaskawie Check Engine zapali (jak na lambdzie będzie przez godzine 0V) tak że jeżeli chodzi o lambde i CE niema na co liczyć... to tak na przyszłość |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
kamil4711
Forumowicz

Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 197 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 28-07-2010, 06:46
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | kamil4711 napisał/a: | kończonca sie lambda |
jak lambda się kończy to się nie dowiesz, dopiero jak rozłoży się jak kot na śmietniku to się łaskawie Check Engine zapali (jak na lambdzie będzie przez godzine 0V) tak że jeżeli chodzi o lambde i CE niema na co liczyć... to tak na przyszłość |
Niestety muszę podważyć twoją wypowiedź , sam miałem przypadek dwa miesiące temu z zapalanym i gaszącym się checkiem , podpiąłem pod ELM i diagnoza : zmiana napięcia sonda nr 2 , czyli druga sonda za katalizatorem , przy kupnie nowej miły pan w motoryzacyjnym także próbował mnie pouczać , skąd wiem , to nie prawda itd. , po wymianie na nową NTK czysto i bez choinki , brak błędu więc może i ten przypadek należało by wziąć pod uwagę przy problemie opisanym w temacie , może nie w dużym stopniu ale warto to sprawdzić . |
_________________
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-07-2010, 14:45
|
|
|
ty mówisz o 2giej sondzie w 2G ecli, ja mówię o tym o czym w temacie, czyli 1G i pierwsza sonda |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
|