Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] "cofanie" sie obrotow na 2. biegu
Autor Wiadomość
przemo1983 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 55
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-06-2010, 07:24   [Cari 1.9DI-D] "cofanie" sie obrotow na 2. biegu

Czesc wszystkim.

Mam pewien problem z moja Cari.
Otoz sprawa wyglada nastepujaco...
1. Wrzucam 1. bieg i ruszam.
2. Okolo 3 tys obrotow zmieniam bieg na dwojke.
3. Na dwojce wciskam mocniej pedal gazu, trzymam go w tej samej pozycji caly czas i obroty rosna...
4. Okolo 3k oborotow wkazowka obrotomierza "cofa" sie o okolo 1 kreske (sama z siebie), czuc spadek przyspieszenia, a po chwili wskazowka postepuje dalej i czuc wzrost przyspieszenia.

Wszystko to odczuwalne jest dosyc znacznie dla kierowcy i pasazerow. :/ Dodam ze zjawisko to wystepuje zawsze kolo 3k obrotow na 2. biegu, przy gwaltownym przyspieszaniu. Nic z pedalem gazu nie robie, po prostu trzymam w tej samej pozycji, blisko podlogi. :)
Na 3. biegow tego raczej nie obserwuje. Albo to wystepuje, a ja tego nie odczuwam. :)

Dzieki z gory za pomoc i wskazowki.
Pozdro.
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 18-06-2010, 08:03   

A to nie jest czasem Turbodziura?

Chyba w każdej mitsu w tym zakresie obrotów następuje nagły spadek mocy... ale dalej wszystko jest ok. Takie szarpnięcie jest typowe dla silników turbodoładowanych. Nowsze turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek chyba tego problemu nie mają.
 
 
przemo1983 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 55
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-06-2010, 08:25   

To nie ejst turbo dziura.
To jest zauwazalne na obrotomierzu i odczuwalne na sobie. :)

wyglada to tak: samochod przyspiesza elegancko, nie ma problemu z moca. obroty dochodza do okolo 3k i nastepuje ich cofniecie na 2.9k po czym dalej wzrastaja jednostajnie.
Caly czas przy tak samo wcisnietym pedale gazu.
Widac to na obrotomierzu jak wkazowka od obrotomierza cofa sie podcza przyspieszania. To nie ejst normalne.
Wskazowka nie zmniejsza sowojej predkosci, po prostu cofa sie na moment.


Aaaa i dodam ze jak delikatniej obchodze sie z pedalem gazu, to samochod idealnie przyspiesza na 2 biegu w zakresie o 2k do 4k. Problem jest tylko wtedy gdy chce zeby przyspieszal szybciej. wyglada to jakby powietrze uciekalo z turbinki... Lub cos podobnego
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 18-06-2010, 10:45   

Ja nadal obstawiam turbodoładowanie.

W tym zakresie obrotów turbosprężarka zaczyna pompować powietrze do silnika (czy jakoś tak...), silnik jest bardziej obciążony niż normalnie. Prawdopodobnie stąd ten spadek prędkości obrotowej.
Jak na mój gust, to problem jest związany z turbo... ale czego dotyczy? Niech wypowiedzą się znawcy tematu.
Ostatnio zmieniony przez Faraday 18-06-2010, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-06-2010, 10:46   

przemo1983 napisał/a:
To nie ejst turbo dziura.
wyglada to jakby powietrze uciekalo z turbinki... Lub cos podobnego


widze że sobie sam odpowiedziałeś

posprawdzaj doloty bo może gdzieś puszcza intercoler i przy przepustnicy gaszące
w silnikach dci dość często zdarza się przetarcia i pęknięcia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.