[Cari 1.9DI-D] "cofanie" sie obrotow na 2. biegu |
Autor |
Wiadomość |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-06-2010, 07:24 [Cari 1.9DI-D] "cofanie" sie obrotow na 2. biegu
|
|
|
Czesc wszystkim.
Mam pewien problem z moja Cari.
Otoz sprawa wyglada nastepujaco...
1. Wrzucam 1. bieg i ruszam.
2. Okolo 3 tys obrotow zmieniam bieg na dwojke.
3. Na dwojce wciskam mocniej pedal gazu, trzymam go w tej samej pozycji caly czas i obroty rosna...
4. Okolo 3k oborotow wkazowka obrotomierza "cofa" sie o okolo 1 kreske (sama z siebie), czuc spadek przyspieszenia, a po chwili wskazowka postepuje dalej i czuc wzrost przyspieszenia.
Wszystko to odczuwalne jest dosyc znacznie dla kierowcy i pasazerow. :/ Dodam ze zjawisko to wystepuje zawsze kolo 3k obrotow na 2. biegu, przy gwaltownym przyspieszaniu. Nic z pedalem gazu nie robie, po prostu trzymam w tej samej pozycji, blisko podlogi.
Na 3. biegow tego raczej nie obserwuje. Albo to wystepuje, a ja tego nie odczuwam.
Dzieki z gory za pomoc i wskazowki.
Pozdro. |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 18-06-2010, 08:03
|
|
|
A to nie jest czasem Turbodziura?
Chyba w każdej mitsu w tym zakresie obrotów następuje nagły spadek mocy... ale dalej wszystko jest ok. Takie szarpnięcie jest typowe dla silników turbodoładowanych. Nowsze turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek chyba tego problemu nie mają. |
|
|
|
 |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-06-2010, 08:25
|
|
|
To nie ejst turbo dziura.
To jest zauwazalne na obrotomierzu i odczuwalne na sobie.
wyglada to tak: samochod przyspiesza elegancko, nie ma problemu z moca. obroty dochodza do okolo 3k i nastepuje ich cofniecie na 2.9k po czym dalej wzrastaja jednostajnie.
Caly czas przy tak samo wcisnietym pedale gazu.
Widac to na obrotomierzu jak wkazowka od obrotomierza cofa sie podcza przyspieszania. To nie ejst normalne.
Wskazowka nie zmniejsza sowojej predkosci, po prostu cofa sie na moment.
Aaaa i dodam ze jak delikatniej obchodze sie z pedalem gazu, to samochod idealnie przyspiesza na 2 biegu w zakresie o 2k do 4k. Problem jest tylko wtedy gdy chce zeby przyspieszal szybciej. wyglada to jakby powietrze uciekalo z turbinki... Lub cos podobnego |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 18-06-2010, 10:45
|
|
|
Ja nadal obstawiam turbodoładowanie.
W tym zakresie obrotów turbosprężarka zaczyna pompować powietrze do silnika (czy jakoś tak...), silnik jest bardziej obciążony niż normalnie. Prawdopodobnie stąd ten spadek prędkości obrotowej.
Jak na mój gust, to problem jest związany z turbo... ale czego dotyczy? Niech wypowiedzą się znawcy tematu. |
Ostatnio zmieniony przez Faraday 18-06-2010, 10:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-06-2010, 10:46
|
|
|
przemo1983 napisał/a: | To nie ejst turbo dziura.
wyglada to jakby powietrze uciekalo z turbinki... Lub cos podobnego |
widze że sobie sam odpowiedziałeś
posprawdzaj doloty bo może gdzieś puszcza intercoler i przy przepustnicy gaszące
w silnikach dci dość często zdarza się przetarcia i pęknięcia |
|
|
|
 |
|