Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A] Aaaa... druga chłodnia poszła na złom o co chodzi?
Autor Wiadomość
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-05-2010, 00:06   [E54A] Aaaa... druga chłodnia poszła na złom o co chodzi?

Witam serdecznie.
W zeszłym miesiącu miałem wyciek z chłodnicy, który podobno wynikał z uszkodzenia mechanicznego... kupiłem ( to był chyba błąd ) używaną chłodnicę... działała przez miesiąc i... dzisiaj znowu wyciek. Podzwoniłem troche, kiedyś i teraz... czy przyczyną tego kłopotu może być uszczelka pod głowicą ( jedną z dwóch ). Na rozgrzanym silniku, kiedy wentylatory pracują przewody od chłodzenia nie są jak "kamień" ... są trochę twarde ale można je ugiąć bez problemu. Auto nie kopci, nie ma oleju w płynie chłodniczym ani piany pod korkiem. Na zimnym jest taki " gumowy efekt" ... czyli naciskam gaz i silnik ma sekunde opoznienia, takiej blokady, która się rozciąga. Oleju nie ubywa i nie przybywa...
Chłodnica zaraz po montażu dostała bombla ( na dole się rozszerzyła ). Nie wiem co mam zrobić, po 10 wymieniam rozrząd ( pompe wody etc ). Proszę o porade, nie wiem czy kupić nową czy wymienić środek w tej co jest. Może to pompa wody ma dość i przestaje pompować. Obie chłodnice zaczely przepuszczać w tym samym miejscu... dolny lewy róg.
Jeżeli ktoś wie o co chodzi to będę dzwięczny.
Galant 2.0 E54A v6
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 28-05-2010, 07:41   

gabriel86 a czy zaraz po wymianie chłodnicy płyn chłodniczy nie ubywał? Możliwe, że jest za wysokie ciśnienie w układzie, ale raczej węże robiły by się twarde... Spróbuj pokleić chłodnicę i obserwować co się dzieje.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-05-2010, 08:59   

Wiesz co, nie będę nic kleił... chciałem oszczędzić na używanej, teraz muszę kupić nową.
Mam wrażenie że coś jest nie tak z ciśnieniem płynu... kiedy włożyłem tą używkę to od razu w dolnej części się wybrzuszyła... ale działała przez przeszło miesiąc więc wydaje mi się że gdyby coś było nie tak z silnikiem to w moment by pękła. Płyn chłodniczy nie ubywa, olej w normie.... nie wiem nawet z kim pogadać, mechanicy chcą za wszelką cenę robić uszczelkę pod głowicą, chociaż przyznają że to może nie być to... HELP!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-05-2010, 09:58   

Wątpie by była to uszczelka. Czy obie chłodnice pracowały z tym samym korkiem?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-05-2010, 10:32   

gabriel86, zmierz cisnienie w ukladzie chlodzenia manometrem, jezeli uszczelka pod glowica bylaby walnieta, to:
- plynu chlodzacego by ubywalo, moglby sie dostawac na tloki i utrudniac rozruch(sprezanie cieczy)
- mialbys gejzer w ukladzie chlodzenia, twarde przewody chlodnicze jak kamien, plyn by wyrzucalo w widoczny sposob i ubywalby w zancznych ilosciach
- wariowalaby temperatura na wskazniku, silnk by sie bardzo szybko nagrzewal
- na bagnecie oleju mialbys "kawe z mlekiem"
- w plynie chlodzacym pojawilby sie olej

moze byc ktorys z tych przypadkow, albo kilka z tych przypadkow, o czym moglem zapomniec, zmierz cisnienie w ukladzie chlodzenia na rozgrzanym silniku do temp roboczej, przedluzaj pomiar do momentu wlaczenia sie wentylatora, zanotuj wyniki i zapodaj na forum.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 28-05-2010, 11:23   

gabriel86 przypomniało mi się pewne zdarzenie odnośnie postu Owczara. Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem odnośnie ciśnienia w układzie. Tzn. pewien gość miał avensisa w dieslu i ciągle rozsadzało mu węże chłodnicze, inni mechanicy postawili hipotezę, że uszczelka lub pęknięta głowica. Głowicę ściągnęli, sprawdzili wszystko ok, żadnych śladów. Złożyli dalej to samo... Gość podjechał do mechanika, z którym rozmawiałem, ten kazał mu sprawdzić korek na chłodnicy. Co się okazało korek, który był założony dawał za duże ciśnienie i stąd problemy.
Więc mała konkluzja: może sprawdź korek załóż inny z ciśnieniem takim jak ma być...

[ Dodano: 28-05-2010, 11:25 ]
Mój brat jak miał za wysokie ciśnienie w galu, pokombinował z korkiem i nie było wcale ciśnienia na przewodach :D
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-05-2010, 12:55   

Hmm, dziękiii bardzo za sugestie co do ciśnienia.
Tylko jak to zmierzyć, mam w pracy manometr od kompresora.. ale to chyba nie tędy droga :) . Wymienię rozrząd z pompą wody itd mam kupione od zakupu auta( 21 luty ) może to pompa wody źle rozprowadza czy coś.
A tak z innej beczki.... co się dzieje jak się nie przerejestruje auta po 30dniach od zakupu ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-05-2010, 12:56   

gabriel86, pompa wody nie nabije takiego ciśnienia, ale ciecz pod wpływem temp owszem. Czy obie chłodnice miały ten sam korek?
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-05-2010, 13:54   

Stara chłodnica miała stary korek, a mowa wydaje mi się że nowy... ale chyba mechanicy włożyli stary korek..
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2010, 18:52   

po 30 dniach? nic sie nie dzieje ;)
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-05-2010, 14:17   

Hmmm, dziś rozmawiałem z mechanikiem starej daty... takim kolesiem, który żyje motoryzacją.... także on powiedział mi że to kwestia korka od zbiornika wyrównawczego, może jest już stary lub chory :( ... Więc ja się pytam się skąd taki korek, i jak sprawdzić czy to TO. Ciśnienie normalne w układzie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-05-2010, 18:22   

gabriel86 napisał/a:
powiedział mi że to kwestia korka od zbiornika wyrównawczego
Niestety się myli. W układzie chłodzenia takim jak w Galancie korek zbiorniczka wyrównawczego nie ma nic do ciśnienia w układzie. Widać, że mechanik wyuczony na vw itp. sprzętach (bez obrazy oczywiście).
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-05-2010, 19:05   

gabriel86 napisał/a:
on powiedział mi że to kwestia korka od zbiornika wyrównawczego
pewnie chodzi o korek od chlodnicy ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-06-2010, 09:31   

Witam. Finał chłodnicy jest taki że, moja znajomość części mechanicznych jest na poziomie zero. Chłodnica, która została uszkodzona to ta pierwsza od zderzaka, czyli chłodnica od klimatyzacji... auto 2 tygodnie stało.... chłodnica klimy chyba do łatania.. ale coś zielonego z niej wyciekło. Pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.