[E54A] Aaaa... druga chłodnia poszła na złom o co chodzi? |
Autor |
Wiadomość |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-05-2010, 00:06 [E54A] Aaaa... druga chłodnia poszła na złom o co chodzi?
|
|
|
Witam serdecznie.
W zeszłym miesiącu miałem wyciek z chłodnicy, który podobno wynikał z uszkodzenia mechanicznego... kupiłem ( to był chyba błąd ) używaną chłodnicę... działała przez miesiąc i... dzisiaj znowu wyciek. Podzwoniłem troche, kiedyś i teraz... czy przyczyną tego kłopotu może być uszczelka pod głowicą ( jedną z dwóch ). Na rozgrzanym silniku, kiedy wentylatory pracują przewody od chłodzenia nie są jak "kamień" ... są trochę twarde ale można je ugiąć bez problemu. Auto nie kopci, nie ma oleju w płynie chłodniczym ani piany pod korkiem. Na zimnym jest taki " gumowy efekt" ... czyli naciskam gaz i silnik ma sekunde opoznienia, takiej blokady, która się rozciąga. Oleju nie ubywa i nie przybywa...
Chłodnica zaraz po montażu dostała bombla ( na dole się rozszerzyła ). Nie wiem co mam zrobić, po 10 wymieniam rozrząd ( pompe wody etc ). Proszę o porade, nie wiem czy kupić nową czy wymienić środek w tej co jest. Może to pompa wody ma dość i przestaje pompować. Obie chłodnice zaczely przepuszczać w tym samym miejscu... dolny lewy róg.
Jeżeli ktoś wie o co chodzi to będę dzwięczny.
Galant 2.0 E54A v6 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 07:41
|
|
|
gabriel86 a czy zaraz po wymianie chłodnicy płyn chłodniczy nie ubywał? Możliwe, że jest za wysokie ciśnienie w układzie, ale raczej węże robiły by się twarde... Spróbuj pokleić chłodnicę i obserwować co się dzieje. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-05-2010, 08:59
|
|
|
Wiesz co, nie będę nic kleił... chciałem oszczędzić na używanej, teraz muszę kupić nową.
Mam wrażenie że coś jest nie tak z ciśnieniem płynu... kiedy włożyłem tą używkę to od razu w dolnej części się wybrzuszyła... ale działała przez przeszło miesiąc więc wydaje mi się że gdyby coś było nie tak z silnikiem to w moment by pękła. Płyn chłodniczy nie ubywa, olej w normie.... nie wiem nawet z kim pogadać, mechanicy chcą za wszelką cenę robić uszczelkę pod głowicą, chociaż przyznają że to może nie być to... HELP! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-05-2010, 09:58
|
|
|
Wątpie by była to uszczelka. Czy obie chłodnice pracowały z tym samym korkiem? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-05-2010, 10:32
|
|
|
gabriel86, zmierz cisnienie w ukladzie chlodzenia manometrem, jezeli uszczelka pod glowica bylaby walnieta, to:
- plynu chlodzacego by ubywalo, moglby sie dostawac na tloki i utrudniac rozruch(sprezanie cieczy)
- mialbys gejzer w ukladzie chlodzenia, twarde przewody chlodnicze jak kamien, plyn by wyrzucalo w widoczny sposob i ubywalby w zancznych ilosciach
- wariowalaby temperatura na wskazniku, silnk by sie bardzo szybko nagrzewal
- na bagnecie oleju mialbys "kawe z mlekiem"
- w plynie chlodzacym pojawilby sie olej
moze byc ktorys z tych przypadkow, albo kilka z tych przypadkow, o czym moglem zapomniec, zmierz cisnienie w ukladzie chlodzenia na rozgrzanym silniku do temp roboczej, przedluzaj pomiar do momentu wlaczenia sie wentylatora, zanotuj wyniki i zapodaj na forum. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 11:23
|
|
|
gabriel86 przypomniało mi się pewne zdarzenie odnośnie postu Owczara. Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem odnośnie ciśnienia w układzie. Tzn. pewien gość miał avensisa w dieslu i ciągle rozsadzało mu węże chłodnicze, inni mechanicy postawili hipotezę, że uszczelka lub pęknięta głowica. Głowicę ściągnęli, sprawdzili wszystko ok, żadnych śladów. Złożyli dalej to samo... Gość podjechał do mechanika, z którym rozmawiałem, ten kazał mu sprawdzić korek na chłodnicy. Co się okazało korek, który był założony dawał za duże ciśnienie i stąd problemy.
Więc mała konkluzja: może sprawdź korek załóż inny z ciśnieniem takim jak ma być...
[ Dodano: 28-05-2010, 11:25 ]
Mój brat jak miał za wysokie ciśnienie w galu, pokombinował z korkiem i nie było wcale ciśnienia na przewodach |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-05-2010, 12:55
|
|
|
Hmm, dziękiii bardzo za sugestie co do ciśnienia.
Tylko jak to zmierzyć, mam w pracy manometr od kompresora.. ale to chyba nie tędy droga . Wymienię rozrząd z pompą wody itd mam kupione od zakupu auta( 21 luty ) może to pompa wody źle rozprowadza czy coś.
A tak z innej beczki.... co się dzieje jak się nie przerejestruje auta po 30dniach od zakupu ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-05-2010, 12:56
|
|
|
gabriel86, pompa wody nie nabije takiego ciśnienia, ale ciecz pod wpływem temp owszem. Czy obie chłodnice miały ten sam korek? |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-05-2010, 13:54
|
|
|
Stara chłodnica miała stary korek, a mowa wydaje mi się że nowy... ale chyba mechanicy włożyli stary korek.. |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2010, 18:52
|
|
|
po 30 dniach? nic sie nie dzieje |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-05-2010, 14:17
|
|
|
Hmmm, dziś rozmawiałem z mechanikiem starej daty... takim kolesiem, który żyje motoryzacją.... także on powiedział mi że to kwestia korka od zbiornika wyrównawczego, może jest już stary lub chory ... Więc ja się pytam się skąd taki korek, i jak sprawdzić czy to TO. Ciśnienie normalne w układzie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-05-2010, 18:22
|
|
|
gabriel86 napisał/a: | powiedział mi że to kwestia korka od zbiornika wyrównawczego | Niestety się myli. W układzie chłodzenia takim jak w Galancie korek zbiorniczka wyrównawczego nie ma nic do ciśnienia w układzie. Widać, że mechanik wyuczony na vw itp. sprzętach (bez obrazy oczywiście). |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-05-2010, 19:05
|
|
|
gabriel86 napisał/a: | on powiedział mi że to kwestia korka od zbiornika wyrównawczego | pewnie chodzi o korek od chlodnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-06-2010, 09:31
|
|
|
Witam. Finał chłodnicy jest taki że, moja znajomość części mechanicznych jest na poziomie zero. Chłodnica, która została uszkodzona to ta pierwsza od zderzaka, czyli chłodnica od klimatyzacji... auto 2 tygodnie stało.... chłodnica klimy chyba do łatania.. ale coś zielonego z niej wyciekło. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|