Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój pierwszy Galant EA6A
Autor Wiadomość
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23-04-2009, 14:43   Mój pierwszy Galant EA6A

Witam serdecznie wszystkich MitsuManiaków.
To krótko o moim Galancie. Podobały mi się one już od dawna lecz nie miałem za bardzo możliwości zakupu, do czasu gdy sprzedałem Civica i zacząłem szukać drugiego autka. No i tak natrafiłem na Galanta z 2000r. z 90 konnym silnikiem 2.0 TD. Jedyne co w nim robiłem to była wymiana prawego przedniego wahacza, filtrów i oleju. Jak narazie nic złego się z nim nie dzieję i mam nadzieje że tak pozostanie. Wyposażenie raczej takie jak w większości czyli: 4 el. szyb., el. lusterka, climatronic, 4 PP, regulowana kierownica, pod. przednia szyba, c. zamek i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem :) Misiek stoi na 17 calowych felgach Kosei Seneka RG i oponach 215/45/17 przód, 215/50/17 tył.
Poniżej kilka zdjęć:







Ostatnio zmieniony przez Nev-X 06-02-2011, 12:55, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-04-2009, 14:49   

Nie ma to jak Diesel :D Tylne nadkola bez rdzy, rzadkość, tylko pozazdrościć. Bardzo ładny :)
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-04-2009, 14:49   

No ładnie, w koncu się pochwaliłeś :)
A rozrząd wymieniasz?
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23-04-2009, 14:51   

Co do tej rdzy to nie ma bo poprzedni właściciel ją ogarnął :wink:
Na rozrządzie jeszcze można jeździć, był sprawdzany ale w niedalekiej przyszłości na pewno będzie również robiony.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-04-2009, 14:57   

Proponuję to zrobić jak najszybciej.
Na oko nie sprawdzisz tego rozrządu. Pasek Mitsuboshi po 100tys wygląda jak nowy na zewnętrznej stronie. Wiem, bo tez zaglądałem. Były napisy w ogóle nie wytarte, wyglądał jak nówka. Choć i tak go miałem zamiar wymienić. Po zdjęciu jak wyginałem go w drugą stronę to niestety już było próchno. Zerwać może by się szybko nie zerwał, ale zęby niedługo by poleciały, pasek balansu niestety nie wytrzymał i uszkodził czujnik położenia wału, tylko.... Kupiłem go z tym balansem już. Ale jak padnie pasek rozrządu to w przypadku tego silnika możesz szukać nowego. Rzadko się zdarza żeby naprawa była opłacalna, a głowice to jak biały kruk...
Jeśli nie masz wiarygodnych faktur, to nawet jak sprzedawca powie że był robiony to działa zasada ograniczonego zaufania ;)
Oczywiście może być tak, że będzie jeździł i jeździł na tym, ale różnie bywa. Ja bym się osobiście obawiał i spokojnie bym nie mógł jeździć...

Chyba jedyny sposób na sprawdzenie to zdjecie paska i jego obejrzenie, bo w tym aucie dostęp jest bardzo ograniczony, przez zdjęcie dolnej czy górnej pokrywy wiele nie zobaczysz.

Poza tym autko bardzo mi się podoba, te 17tki robią swoje :)
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23-04-2009, 15:06   

W sumie zgadzam się z Tobą, lepiej wymienić i wtedy wiadomo na czym się stoi.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-04-2009, 15:09   

I tak Cię to czeka za jakiś czas, a będziesz miał spokój na długo ;)
Rozrząd bez pompy wody płaciłem u Japaneze coś koło 350zł.
Paski Mitsuboshi, napiancz Koyo, rolka prowadząca SKF i napinacz paska balansu też SKF, z tego co pamiętam...

A jak skrzynia działa? Bez zarzutów? W sumie nie napisałeś wiele szczegółów na temat sprawdzenia wszystkiego ;)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 23-04-2009, 17:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23-04-2009, 15:34   

Dopiero wszystko sprawdzam także może więcej szczegółów napisze po jakimś czasie bo dużo nim jeszcze nie jeździłem. Skrzynia tak jak mi pisałeś, żeby zwrócić uwagę na redukcje z 3 na 2 bieg. Jest lekki opór ale reszta biegów wchodzi tak jak powinna. Czytałem gdzieś tutaj na forum że biegi powinny prawie że same wskakiwać i tak jest. Więc więcej spostrzeżeń napisze za jakiś czas :)
 
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23-06-2009, 21:58   

Witam :)
Miałem napisać więcej o moim Galu wiec pisze :wink: W skrzyni biegów został wymieniony olej i dzięki temu biegi wchodzą jeszcze płynniej niż wcześniej, chaczenie przy redukcji z 3 na 2 tak jakby odrobinkę zmalało ale to oczywiście wina synchronizatora. Zauważyłem że ciekną mi amortyzatory z tyłu więc pojechałem na stacje diagnostyczną (gdzie panom bardzo autko sie spodobało :wink: ) je sprawdzić. Okazało sie że tylne amorki są lepsze od przednich które nie ciekną. Diagnosta kazał jeździć aż się zużyją więc jeżdżę. Miałem problem z ginącym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Z tego co zauważyłem wystarczyło odpowietrzenie układu i jeżdżę już jakiś czas i nic nie ubywa :) Na koniec jeszcze dodam że od soboty Misiek czuje się bezpieczniej dzięki założonemu alarmowi. W sumie nie zakładał bym go ale natrafiła się okazja i założyłem wraz z pilotem zamka centralnego. Nie lubię jakoś kluczykiem drzwi otwierać :D Pozdrawiam.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-06-2009, 22:01   

Te testy na stacjach nie są miarodajne. Jeśli amorek cieknie to jest jego koniec.
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 03-07-2009, 12:33   

Udało mi się naprawić zegarek :D teraz chodzi tak jak powinien :D taka mała rzecz a jak cieszy że działa :D


 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-07-2009, 12:35   

Zdjęcie widziałem w Avatarze. Pięknie się prezentuje. Te alufelgi bardzo mi się podobają :)

Ja zegarek napraiwłem jakiś czas temu, ale znowu szwankuje :/
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 03-07-2009, 12:52   

Zrobiłem tak jak było na forum, przelutowałem styki i płytkę troszke stabilniej zamocowałem. Zobaczymy ja długo da rade :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-07-2009, 12:53   

Mniejsza z zegarkiem :) Galancior piękny :D
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 03-07-2009, 13:06   

Dzięki dzięki :) mam nadzieję że kiedyś będzie okazja się spotkać i pogadać :) niestety w tym roku za późno sie o zlocie dowiedziałem :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.