Mój pierwszy Galant EA6A |
Autor |
Wiadomość |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 23-04-2009, 14:43 Mój pierwszy Galant EA6A
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich MitsuManiaków.
To krótko o moim Galancie. Podobały mi się one już od dawna lecz nie miałem za bardzo możliwości zakupu, do czasu gdy sprzedałem Civica i zacząłem szukać drugiego autka. No i tak natrafiłem na Galanta z 2000r. z 90 konnym silnikiem 2.0 TD. Jedyne co w nim robiłem to była wymiana prawego przedniego wahacza, filtrów i oleju. Jak narazie nic złego się z nim nie dzieję i mam nadzieje że tak pozostanie. Wyposażenie raczej takie jak w większości czyli: 4 el. szyb., el. lusterka, climatronic, 4 PP, regulowana kierownica, pod. przednia szyba, c. zamek i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem Misiek stoi na 17 calowych felgach Kosei Seneka RG i oponach 215/45/17 przód, 215/50/17 tył.
Poniżej kilka zdjęć:
 |
Ostatnio zmieniony przez Nev-X 06-02-2011, 12:55, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-04-2009, 14:49
|
|
|
Nie ma to jak Diesel Tylne nadkola bez rdzy, rzadkość, tylko pozazdrościć. Bardzo ładny |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-04-2009, 14:49
|
|
|
No ładnie, w koncu się pochwaliłeś
A rozrząd wymieniasz? |
|
|
|
 |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 23-04-2009, 14:51
|
|
|
Co do tej rdzy to nie ma bo poprzedni właściciel ją ogarnął
Na rozrządzie jeszcze można jeździć, był sprawdzany ale w niedalekiej przyszłości na pewno będzie również robiony. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-04-2009, 14:57
|
|
|
Proponuję to zrobić jak najszybciej.
Na oko nie sprawdzisz tego rozrządu. Pasek Mitsuboshi po 100tys wygląda jak nowy na zewnętrznej stronie. Wiem, bo tez zaglądałem. Były napisy w ogóle nie wytarte, wyglądał jak nówka. Choć i tak go miałem zamiar wymienić. Po zdjęciu jak wyginałem go w drugą stronę to niestety już było próchno. Zerwać może by się szybko nie zerwał, ale zęby niedługo by poleciały, pasek balansu niestety nie wytrzymał i uszkodził czujnik położenia wału, tylko.... Kupiłem go z tym balansem już. Ale jak padnie pasek rozrządu to w przypadku tego silnika możesz szukać nowego. Rzadko się zdarza żeby naprawa była opłacalna, a głowice to jak biały kruk...
Jeśli nie masz wiarygodnych faktur, to nawet jak sprzedawca powie że był robiony to działa zasada ograniczonego zaufania
Oczywiście może być tak, że będzie jeździł i jeździł na tym, ale różnie bywa. Ja bym się osobiście obawiał i spokojnie bym nie mógł jeździć...
Chyba jedyny sposób na sprawdzenie to zdjecie paska i jego obejrzenie, bo w tym aucie dostęp jest bardzo ograniczony, przez zdjęcie dolnej czy górnej pokrywy wiele nie zobaczysz.
Poza tym autko bardzo mi się podoba, te 17tki robią swoje |
|
|
|
 |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 23-04-2009, 15:06
|
|
|
W sumie zgadzam się z Tobą, lepiej wymienić i wtedy wiadomo na czym się stoi. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-04-2009, 15:09
|
|
|
I tak Cię to czeka za jakiś czas, a będziesz miał spokój na długo
Rozrząd bez pompy wody płaciłem u Japaneze coś koło 350zł.
Paski Mitsuboshi, napiancz Koyo, rolka prowadząca SKF i napinacz paska balansu też SKF, z tego co pamiętam...
A jak skrzynia działa? Bez zarzutów? W sumie nie napisałeś wiele szczegółów na temat sprawdzenia wszystkiego |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 23-04-2009, 17:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 23-04-2009, 15:34
|
|
|
Dopiero wszystko sprawdzam także może więcej szczegółów napisze po jakimś czasie bo dużo nim jeszcze nie jeździłem. Skrzynia tak jak mi pisałeś, żeby zwrócić uwagę na redukcje z 3 na 2 bieg. Jest lekki opór ale reszta biegów wchodzi tak jak powinna. Czytałem gdzieś tutaj na forum że biegi powinny prawie że same wskakiwać i tak jest. Więc więcej spostrzeżeń napisze za jakiś czas |
|
|
|
 |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 23-06-2009, 21:58
|
|
|
Witam
Miałem napisać więcej o moim Galu wiec pisze W skrzyni biegów został wymieniony olej i dzięki temu biegi wchodzą jeszcze płynniej niż wcześniej, chaczenie przy redukcji z 3 na 2 tak jakby odrobinkę zmalało ale to oczywiście wina synchronizatora. Zauważyłem że ciekną mi amortyzatory z tyłu więc pojechałem na stacje diagnostyczną (gdzie panom bardzo autko sie spodobało ) je sprawdzić. Okazało sie że tylne amorki są lepsze od przednich które nie ciekną. Diagnosta kazał jeździć aż się zużyją więc jeżdżę. Miałem problem z ginącym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Z tego co zauważyłem wystarczyło odpowietrzenie układu i jeżdżę już jakiś czas i nic nie ubywa Na koniec jeszcze dodam że od soboty Misiek czuje się bezpieczniej dzięki założonemu alarmowi. W sumie nie zakładał bym go ale natrafiła się okazja i założyłem wraz z pilotem zamka centralnego. Nie lubię jakoś kluczykiem drzwi otwierać Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-06-2009, 22:01
|
|
|
Te testy na stacjach nie są miarodajne. Jeśli amorek cieknie to jest jego koniec. |
|
|
|
 |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 03-07-2009, 12:33
|
|
|
Udało mi się naprawić zegarek teraz chodzi tak jak powinien taka mała rzecz a jak cieszy że działa
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-07-2009, 12:35
|
|
|
Zdjęcie widziałem w Avatarze. Pięknie się prezentuje. Te alufelgi bardzo mi się podobają
Ja zegarek napraiwłem jakiś czas temu, ale znowu szwankuje :/ |
|
|
|
 |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 03-07-2009, 12:52
|
|
|
Zrobiłem tak jak było na forum, przelutowałem styki i płytkę troszke stabilniej zamocowałem. Zobaczymy ja długo da rade |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-07-2009, 12:53
|
|
|
Mniejsza z zegarkiem Galancior piękny |
|
|
|
 |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 03-07-2009, 13:06
|
|
|
Dzięki dzięki mam nadzieję że kiedyś będzie okazja się spotkać i pogadać niestety w tym roku za późno sie o zlocie dowiedziałem |
|
|
|
 |
|