Zamknięty przez: swinks_UK 08-02-2011, 16:12 |
silnik e88a |
Autor |
Wiadomość |
VR4-E88A
Nowy Forumowicz
Auto: E88A '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-01-2010, 16:18 silnik e88a
|
|
|
witam, czy silnik 2.5 v6 z modelu po 97 roku pasuje do naszych gali?
Wlasnie zakupilem takie auto ktore silnik ma w kiepskiej kondycji. Slychac zawory, uszczelki pod glowicami chyba rowniez i panewki na wale czasem graja.
Wiem ze roznica kluczowa napewno to pobor powietrza w jednym jest z lewej strony a w drugim z prawej. W zw. z tym pytanie moje czy mozna jakos zaadoptowac motor po 97 roku?
dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
mc
Forumowicz

Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 208 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-01-2010, 18:58
|
|
|
A nie lepiej znaleźć jakiś silnik 3.0 V6 z 3000GT?? To by chyba było fajniejsze rozwiązanie dla tego autka. |
|
|
|
 |
VR4-E88A
Nowy Forumowicz
Auto: E88A '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-01-2010, 21:49
|
|
|
bycmoze i fajnie ale chodzi przede wszystkim o koszty i calosciowa trwalosc konstrukcji - obawiam sie ze nieszperowane napedy moga byc zbyt miekkie na 200+
goly slupek 97- 2.5 V6 kupuje za 650zl, a motor 3000 GT to wydatek 2500-3000zl + koszty adaptacji czyli suma sumarum ok. 5 tys zl minimum |
|
|
|
 |
mc
Forumowicz

Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 208 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-01-2010, 22:19
|
|
|
Może i masz rację.Ale za to jaka byłaby frajda mieć takie coś |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-01-2010, 22:34
|
|
|
Silniki z Gala EAxA mają silniki obrócone o 180stopni względem tych w E5xA nie podejdą |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
VR4-E88A
Nowy Forumowicz
Auto: E88A '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-01-2010, 22:42
|
|
|
cholerka, wlasnie ogladalem dokladniej fotki i dojrzalem ze to troche inne konstrukcje a dokladniej wlasnie obrocone o 180 stopni. Dzieki za pomoc.
W zw. z powyzszym pytanie teraz czy ma ktos moze motor 2.5 V6 -96 w dobrej cenie? Moze byc golas |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-01-2010, 23:03
|
|
|
i tu możesz mieć poważny problem prędzej reaktywujesz cały silnik swój niż znajdziesz tą jednostke na sprzedaż obawiam się |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
VR4-E88A
Nowy Forumowicz
Auto: E88A '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-01-2010, 23:30
|
|
|
reanimacja wogole nie kalkuluje sie... motor chla olej, niema cisnienia, uszczelki wysrane, panewki dol+gora poobracane... totalny zlom... czy na lpg czy na pb moze sie pochwalic max 100PS na sniegu kreci napedami tylko do drugiegu biegu, na trzecim trzeba juz kopac lewa i majtac na boki zeby cos sie dzialo - takze uznajmy ze mam skorupe+napedy bez motoru i cos tu trzeba wymyslic konstruktywnego
a jak jest z rozmieszczeniem lap w tym nowszym motorze? moze wystarczy obrocic motor o 180 stopni i ubrac go w calosciowy osprzet ze starego motoru? dysponuje ktos specyfikacja techniczna + szczegoowe rysunki zeby porownac to dokladnie? |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-01-2010, 04:27
|
|
|
obstawiam że lipa bo boczne mocowanie silnika do nadkola nie jest idealnie na środku silnika jest trochę bliżej końca maski i w E5xA i w EAxA wiec po obróceniu silnika o 180 stopni mocowanie boczne silnika możesz mieć w okolicach środka lewego kielicha a nawet jeszcze bliżej grodzi i nie będzie się pokrywać z mocowaniem w Twoim galu w żaden sposób to jeden dwa to nie wiem czy kolektor dolotowy się zmieści pod maską będąc z przodu silnika a czy kolektor obrócić się da to już nie wiem byś musiał też wszystkie rury chłodzenia i rureczki od chłodnicy oleju na nowo inaczej kłaść pewnie też by układ wydechowy nie podpasował idealnie i trzeba by wojować z rurkami |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10-01-2010, 11:26
|
|
|
VR4-E88A, nie ma opcji żebyś zamontował silnik od EA do naszego gala, kiedyś to przerabiałem bo był do kupienia silnik od EA VR-4 ale nic z tego nie dało się sklecić.
Ja swój silnik niedługo będe wyrzucał (mam nadzieje ze jeszcze przed jesienią) i wjedzie 3,0V6 od 3000GT bo jest identyczny - pod każdym względem łącznie z osprzętem (tylko ja planuje wstawić od 3000GT vr-4)
Co do napędów to sie nie martw E84A mając te same podzespoły uzyskiwał 260KM z tego co dobrze pamiętam, a i widziełem gdzieś na YT wykręconego na 400KM.
Napęd u nas jest typowo moechaniczny, prosty, bez czujników, elektryki i innych pierdół. Wystarczy raz na jakiś czas zrobić przegląd podstawowych rzeczy typu krzyżaki, łożyska, przeguby i napewno nic mu się nie stanie.
P.S znowym silnikiem nie zapomnij o elektronice (kompy itp.) |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-01-2010, 13:33
|
|
|
Nie frost83 !!! ja chciałem być pierwszy z silnikiem od GTO!!! hehe nie no ale u mnie to łączy się z wyrzuceniem wszystkiego co związane z napędem i to przeróbka rzędu 15-18tys zł u mnie więc nie prędko by to się stało:( |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2010, 13:36
|
|
|
Ja podejrzewam ze przy odrobinie checi silnik od EA 2.5V6 wszedł by pod maske E88A, jak Bartek był w stanie wcisnać taki silnik do Space Wagona. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 10-01-2010, 14:59
|
|
|
robertdg napisał/a: | Ja podejrzewam ze przy odrobinie checi silnik od EA 2.5V6 wszedł by pod maske E88A, jak Bartek był w stanie wcisnać taki silnik do Space Wagona. |
tak, ale tam silniki były po tej samej stronie, a w budzie E5XX jest po innej... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2010, 15:19
|
|
|
mitsu_pl, 2.4 GDI było prawostronne, 2.0 TD było lewo stronne,
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9737327
dla chcącego nic trudnego, jeżeli jest tylko mozliwość spróbowac nie zawadzi, gdyż jak już wcześniej wspominał VR4-E88A, jego silnik nadaje sie do kosiarki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-01-2010, 15:20
|
|
|
może być jeszcze pare niuansów konstrukcyjnych np. EAxA ma cały układ dolotowy z tyłu silnika E5xA też ma z tyłu silnika wiec tak nie do końca tylko odwrócony jest ten silnik dolot został przebudowany w EAxA bo by się nie zmieścił z przodu silnika pewnie niuansów jest więcej tego typu znaczy się wszystko jest możliwe można by zmienić mocowania silnika i walnąć silnik z lewej ale to nawet mniej opłacalna operacja niż doprowadzenie Twojego silnika do stanu idealnego... Ja bym tam ratował ten silniczek Twój ale ja to mam nie równo pod sufitem wiec na mnie trzeba brać poprawkę
Robert teraz to Cie nie zrozumiałem sugerujesz tego dieselka do E88A?? bo on jest po dobrej stronie dla E88A :D:D:D jak mówisz że 2,4GDI jest po przeciwnej to nie pasuje a ten diesel jest akurat po dobrej :D
Co do silnika polukaj jeszcze silniki 3.0 z sigmy można taniej wyrwać niż te z gto po mimo że to to samo |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 10-01-2010, 15:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|