Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: swinks_UK
08-02-2011, 16:12
silnik e88a
Autor Wiadomość
VR4-E88A 
Nowy Forumowicz

Auto: E88A '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-01-2010, 16:18   silnik e88a

witam, czy silnik 2.5 v6 z modelu po 97 roku pasuje do naszych gali?


Wlasnie zakupilem takie auto ktore silnik ma w kiepskiej kondycji. Slychac zawory, uszczelki pod glowicami chyba rowniez i panewki na wale czasem graja.

Wiem ze roznica kluczowa napewno to pobor powietrza w jednym jest z lewej strony a w drugim z prawej. W zw. z tym pytanie moje czy mozna jakos zaadoptowac motor po 97 roku?

dziekuje i pozdrawiam
 
 
mc 
Forumowicz


Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 208
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-01-2010, 18:58   

A nie lepiej znaleźć jakiś silnik 3.0 V6 z 3000GT?? To by chyba było fajniejsze rozwiązanie dla tego autka.
 
 
VR4-E88A 
Nowy Forumowicz

Auto: E88A '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-01-2010, 21:49   

bycmoze i fajnie ale chodzi przede wszystkim o koszty i calosciowa trwalosc konstrukcji - obawiam sie ze nieszperowane napedy moga byc zbyt miekkie na 200+

goly slupek 97- 2.5 V6 kupuje za 650zl, a motor 3000 GT to wydatek 2500-3000zl + koszty adaptacji czyli suma sumarum ok. 5 tys zl minimum
 
 
mc 
Forumowicz


Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 208
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-01-2010, 22:19   

Może i masz rację.Ale za to jaka byłaby frajda mieć takie coś :D
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-01-2010, 22:34   

Silniki z Gala EAxA mają silniki obrócone o 180stopni względem tych w E5xA nie podejdą
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
VR4-E88A 
Nowy Forumowicz

Auto: E88A '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-01-2010, 22:42   

cholerka, wlasnie ogladalem dokladniej fotki i dojrzalem ze to troche inne konstrukcje a dokladniej wlasnie obrocone o 180 stopni. Dzieki za pomoc.

W zw. z powyzszym pytanie teraz czy ma ktos moze motor 2.5 V6 -96 w dobrej cenie? Moze byc golas
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-01-2010, 23:03   

i tu możesz mieć poważny problem prędzej reaktywujesz cały silnik swój niż znajdziesz tą jednostke na sprzedaż obawiam się
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
VR4-E88A 
Nowy Forumowicz

Auto: E88A '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-01-2010, 23:30   

reanimacja wogole nie kalkuluje sie... motor chla olej, niema cisnienia, uszczelki wysrane, panewki dol+gora poobracane... totalny zlom... czy na lpg czy na pb moze sie pochwalic max 100PS na sniegu kreci napedami tylko do drugiegu biegu, na trzecim trzeba juz kopac lewa i majtac na boki zeby cos sie dzialo - takze uznajmy ze mam skorupe+napedy bez motoru i cos tu trzeba wymyslic konstruktywnego ;)

a jak jest z rozmieszczeniem lap w tym nowszym motorze? moze wystarczy obrocic motor o 180 stopni i ubrac go w calosciowy osprzet ze starego motoru? dysponuje ktos specyfikacja techniczna + szczegoowe rysunki zeby porownac to dokladnie?
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-01-2010, 04:27   

obstawiam że lipa bo boczne mocowanie silnika do nadkola nie jest idealnie na środku silnika jest trochę bliżej końca maski i w E5xA i w EAxA wiec po obróceniu silnika o 180 stopni mocowanie boczne silnika możesz mieć w okolicach środka lewego kielicha a nawet jeszcze bliżej grodzi i nie będzie się pokrywać z mocowaniem w Twoim galu w żaden sposób to jeden dwa to nie wiem czy kolektor dolotowy się zmieści pod maską będąc z przodu silnika a czy kolektor obrócić się da to już nie wiem byś musiał też wszystkie rury chłodzenia i rureczki od chłodnicy oleju na nowo inaczej kłaść pewnie też by układ wydechowy nie podpasował idealnie i trzeba by wojować z rurkami
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 10-01-2010, 11:26   

VR4-E88A, nie ma opcji żebyś zamontował silnik od EA do naszego gala, kiedyś to przerabiałem bo był do kupienia silnik od EA VR-4 ale nic z tego nie dało się sklecić.
Ja swój silnik niedługo będe wyrzucał (mam nadzieje ze jeszcze przed jesienią) i wjedzie 3,0V6 od 3000GT bo jest identyczny - pod każdym względem łącznie z osprzętem (tylko ja planuje wstawić od 3000GT vr-4)

Co do napędów to sie nie martw E84A mając te same podzespoły uzyskiwał 260KM z tego co dobrze pamiętam, a i widziełem gdzieś na YT wykręconego na 400KM.
Napęd u nas jest typowo moechaniczny, prosty, bez czujników, elektryki i innych pierdół. Wystarczy raz na jakiś czas zrobić przegląd podstawowych rzeczy typu krzyżaki, łożyska, przeguby i napewno nic mu się nie stanie.

P.S znowym silnikiem nie zapomnij o elektronice (kompy itp.)
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-01-2010, 13:33   

Nie frost83 !!! ja chciałem być pierwszy z silnikiem od GTO!!! :D hehe nie no ale u mnie to łączy się z wyrzuceniem wszystkiego co związane z napędem i to przeróbka rzędu 15-18tys zł u mnie :D więc nie prędko by to się stało:( :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2010, 13:36   

Ja podejrzewam ze przy odrobinie checi silnik od EA 2.5V6 wszedł by pod maske E88A, jak Bartek był w stanie wcisnać taki silnik do Space Wagona.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 10-01-2010, 14:59   

robertdg napisał/a:
Ja podejrzewam ze przy odrobinie checi silnik od EA 2.5V6 wszedł by pod maske E88A, jak Bartek był w stanie wcisnać taki silnik do Space Wagona.


tak, ale tam silniki były po tej samej stronie, a w budzie E5XX jest po innej...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2010, 15:19   

mitsu_pl, 2.4 GDI było prawostronne, 2.0 TD było lewo stronne,
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9737327
dla chcącego nic trudnego, jeżeli jest tylko mozliwość spróbowac nie zawadzi, gdyż jak już wcześniej wspominał VR4-E88A, jego silnik nadaje sie do kosiarki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-01-2010, 15:20   

może być jeszcze pare niuansów konstrukcyjnych np. EAxA ma cały układ dolotowy z tyłu silnika E5xA też ma z tyłu silnika wiec tak nie do końca tylko odwrócony jest ten silnik dolot został przebudowany w EAxA bo by się nie zmieścił z przodu silnika pewnie niuansów jest więcej tego typu znaczy się wszystko jest możliwe można by zmienić mocowania silnika i walnąć silnik z lewej ale to nawet mniej opłacalna operacja niż doprowadzenie Twojego silnika do stanu idealnego... Ja bym tam ratował ten silniczek Twój ale ja to mam nie równo pod sufitem wiec na mnie trzeba brać poprawkę :)

Robert teraz to Cie nie zrozumiałem sugerujesz tego dieselka do E88A?? bo on jest po dobrej stronie dla E88A :D :D:D:D jak mówisz że 2,4GDI jest po przeciwnej to nie pasuje a ten diesel jest akurat po dobrej :D :D

Co do silnika polukaj jeszcze silniki 3.0 z sigmy można taniej wyrwać niż te z gto po mimo że to to samo :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 10-01-2010, 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.