Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
luzny wal pajero
Autor Wiadomość
phatemanx 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero I 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Brzesko
Wysłany: 26-02-2010, 08:38   luzny wal pajero

witam łatam teraz wszelkie usterki w moim pajero I 2.5td i zobaczylem ze jest troche luzny wal..luz jest przy krzyzaku w polowie samochodu.sprawdzilem i to nie jest krzyzak natomiast dlaej krzyzak laczy sie z czyms co jest w takiej metalowej oslonie i to tam wlasnie jest ten luz.

bardzo prosze o rade co tam jest i jak sie dostac zeby nie zepsuc tego do konca. no i jak to wymienic,moze wystarczy tylko cos dokrecic

prosze o rady
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-02-2010, 08:45   

Za tą metalową obudową jest czop , który wchodzi do reduktora. Często właśnie tam jest ten luz.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pajero09 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi 92 rok ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Maków
Wysłany: 27-02-2010, 14:04   

Ja też miałem ten luz, i pare dni temu zabrałem sie za rozkręcenie, i tak, ten luz jest na takiej panewce, ja zawiozłem wał i tę obudowę gdzie jest ta panewka do ślusarza i dorobiliśmy tą panewkę z tworzywa. Narazie jeżdżę pare dni na tej panewce, i co do żywotności to nie wiem ile wyczymie, ale ponoć to tworzywo jest lepsze od brązu. Koszt dorobienia tej panewki 30 zł.
 
 
phatemanx 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero I 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Brzesko
Wysłany: 27-02-2010, 21:26   

jeden z forumowiczow mi napisal:

Zostaw ten wał w spokoju bo jak jest to połączenie frezowe to zawsze będzie jakiś tam luz.
Na tych frezach pracuje wał przesuwając się odpowiednio i zależnie od pracującego mostu i dla tego właśnie zastosowano tam takie a nie inne rozwiązanie. Jak to miejsce usztywnisz to wtedy pracujący na nierównościach most zacznie Ci szarpać całym zespołem napędowym czyli skrzynią razem z silnikiem, a to moze sie skończyć źle.
U mnie też jest luz...ważne jest tylko to żeby nie było przecieków oleju w tym miejscu, bo jak olej zwieje ze skrzyni to wtedy może być problem. Na wale musisz tylko pilnować krzyżaków żeby nie były wybite bo awaria tych tylko elementów może Cię unieruchomić na drodze.


mysle ze ta wypowiedz jest calkiem racjonalna i na razie luz zostawiam chyba ze ktos wie lepiej
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 28-02-2010, 00:09   

phatemanx a długie czy krótki pajero jak krótkie to się przychylam do tego ze lekki luz przy reduktorze jest dopuszczalny jak długie to w połowie auta jest podpora wału i tam luz jest niedopuszczalny no chyba ze na połączeniu frezowym to delikatny luz dopuszczalny ale najlepiej jak by go nie było wogle.
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-02-2010, 17:52   

AndrzejM22 napisał/a:
phatemanx a długie czy krótki pajero jak krótkie to się przychylam do tego ze lekki luz przy reduktorze jest dopuszczalny jak długie to w połowie auta jest podpora wału i tam luz jest niedopuszczalny no chyba ze na połączeniu frezowym to delikatny luz dopuszczalny ale najlepiej jak by go nie było wogle.

W pajero long nie ma podpory wału. podpora wału jest w L200.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 28-02-2010, 19:41   

zbyszekm2 napisał/a:
W pajero long nie ma podpory wału. podpora wału jest w L200

Masz racje chyba ;późno było jak pisałem i wychodzi na to ze żem źle napisał.
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 03-07-2010, 14:31   

Witam,

ja tez mam ten problem, odkrecilem wal by zobaczyc jak to wyglada , po wyjeciu wieloklinu wylewa sie olej ze skrzyni,

i teraz mam watpliwosc, ktory to jest olej, ze skrzyny biegow czy reduktora? i gdzie jest do niego korek by uzupelnic braki.

poza tym czy jest mozliwosc kupienia tego elementu w ktorym jest luz czy jedyna droga to aso albo regeneracja
_________________
Maciej
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-07-2010, 15:47   

jest to olej z reduktora. Wlewa się na bocznej ściance od strony tylnego wału, korek na klucz "24"
Nie da się tego zregenerować, trzeba kupić dobrą używkę, i sprawdzić w jakim stanie jest teflon w tylnej obudowie reduktora, jest to element po którym obraca się zew. ściana czopu który wchodzi do reduktora.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.