[Cari 1.6] ręczny |
Autor |
Wiadomość |
owca87
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 47 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 22-09-2009, 12:47 [Cari 1.6] ręczny
|
|
|
jak się dobrać do hamulca ręcznego wysko mi łapie i jest troszke na srobach chyba popuszczony bo lata na wszystkie strony ?? |
_________________ owieczka |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 22-09-2009, 12:51
|
|
|
owca87, musisz zdjąć tunel środkowy ten ze schowkiem (niby podłokietnik) i pod nim masz wszystko na widoku. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
owca87
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 47 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 22-09-2009, 12:55
|
|
|
a w jaki sposob mam tam podpiety przelacznik gazu nic nie zepsuje :/ |
_________________ owieczka |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-09-2009, 23:03
|
|
|
owca87 napisał/a: | a w jaki sposob |
odkręcić 3 śruby i podnieść do góry. Cwierćinteligent by pstryczek od gazu zamocował na ciasno, czyli bez zapasu kabelka. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
owca87
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 47 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 24-09-2009, 14:53
|
|
|
a w ktorym msc sie podciaga reczny zeby tyle luzu nie mial? |
_________________ owieczka |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 24-09-2009, 16:24
|
|
|
Ręczny naciąga się śrubą zamieszczona na obrazku
Więcej na ten temat manuale rozdział 36 |
|
|
|
 |
okeusz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 2002
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 21 Skąd: Chełm,Cork (IRL)
|
Wysłany: 13-10-2009, 18:46
|
|
|
Witam, podłacze sie do tematu, a mianowicie: dzisiaj rano chciałem podciągnac troszke ręczny. Niestety nawet nie przekrecilem o pol obrotu i nakretka zostala mi w reku:(, okazalo sie , ze koncowka linki tzn sruba byla delikatnie zardzewiala. Na szrocie znalazlem linke od ss, wszystko pieknie dokrecilem do konca ale zadnej poprawy. Moje pytanie brzmi jak podciagnac te dwie linki ktore ida dalej??
[ Dodano: 13-10-2009, 21:08 ]
to jak... podpowie mi ktos ?? bo przelecialem cale forum i wszyscy pisza tylko o regulacji pod dźwignią |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 13-10-2009, 21:36
|
|
|
ja innej regulacji nie widziałem i też podciągałem nakrętką w tunelu , a jak zaciągniesz ręczny na maxa to hamuje czy nie, może klocki się skończyły i regulacji zbrakło albo linka pękła w pancerzu |
_________________
 |
|
|
|
 |
okeusz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 2002
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 21 Skąd: Chełm,Cork (IRL)
|
Wysłany: 13-10-2009, 23:02
|
|
|
Hamuje ale bardzo słabo i łapie na samej górze wiec raczej nic nie pekło a klocki sprawdzlem jakis miesiac temu wszystko bylo ok. Chodzi mi raczej o to czy mozna jakos naciagnac ktoras z tych dwoch linek bo jedna wystaje wiecej a droga mniej (byc moze tak powinno byc) |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-10-2009, 23:13
|
|
|
A kiedy były wymieniane klocki? Może są już na tyle zużyte, że brakuje linki do naciągnięcia ręcznego i przez to słabo hamują. Moim zdaniem warto sprawdzić klocki |
|
|
|
 |
okeusz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 2002
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 21 Skąd: Chełm,Cork (IRL)
|
Wysłany: 13-10-2009, 23:21
|
|
|
Moze i tak jutro to sprawdze. Tymczasem dzieki za sugestie |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-10-2009, 03:54
|
|
|
musisz sprawdzić "balancing plate" pod tunelem środkowym masz taką płytkę do której zahaczone są dwie linki odpowiednio na lewe i prawe koło podczas zaciągania powinna równomiernie naciągać linkę od lewego i prawego koła kolejna rzecz to wjedź na kanał albo wejdź pod samochód, podłóż wcześniej kliny pod koła przednie!! żebyś sobie qu.. qu.. nie zrobił. poproś znajomego o to żeby zaciągał ręczny i popuszczał i patrz co dzieje się w obrębie zacisków masz tam dwie takie dźwigienki od lewego i prawego zacisku podczas zaciągania obydwie powinny równomiernie obracać się a w momencie zwalniania równomiernie wracać w położenie neutralne jeżeli któraś z dźwigienek nie działa i jest cały czas w pozycji zaciągniętej musisz sprawdzić czy aby linka nie urwana, jeżeli tylko ciężko chodzi to musisz odkręcić śrubkę mocująca tą dźwigienkę do trzpienia z wielowypustem i zdjąć z góry sprężynę następnie dobrze było by mieć strzykawkę z igiełka i wd 40 w środku, delikatnie rozsuwasz uszczelkę tego trzpienia na której owa dźwigienka była mocowana przy pomocy igły i wypłukujesz cały syf który tam się przez lata zebrał czekasz 10 minut powtarzasz procedurę i próbujesz ja rozruszać, możliwe też że masz zużyte klocki albo linkę naciągniętą.
powodzenia. |
|
|
|
 |
okeusz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 2002
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 21 Skąd: Chełm,Cork (IRL)
|
Wysłany: 14-10-2009, 12:52
|
|
|
no właśnie chodziło mi o tą płytke do której są dołączone dwie linki, naciągają się równomiernie tyle, że jedna wystaje wiecej a droga mniej stąd moje pytanie. Pod spodem jeszcze nie patrzyłem ale wielkie dzieki |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-10-2009, 14:00
|
|
|
Z tego co pamiętam u nas one też nie są równo umieszczone, ale u nas hamuje dobrze, bez zarzutu.
U Ciebie też może być tak, że jeżeli klocki są wporzo, linka jest cała to mogła się wyciągnąć na tyle, że jest ona za długa
[ Dodano: 15-10-2009, 17:20 ]
daj znać, jak będziesz wiedział już co było |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 10-07-2010, 22:13
|
|
|
Witam,
mam problem z recznym. Lapie tylko troche i to po podniesieniu naprawde wysoko. Odkrecilem tunel srodkowy i chcialem podciągnąć linke. Śruba jest juz na maksa skrecona. Ale zauwalylem ze pracuje tylko lewa linka. Prawa sie nie rusza. Co jest uszkodzone? Od czego zacząć. Z tylu mam bębny |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
|