[Carisma] cari |
Autor |
Wiadomość |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 04-06-2010, 07:46 [Carisma] cari
|
|
|
po edycji |
Ostatnio zmieniony przez sterydzik 18-11-2011, 15:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-06-2010, 10:38
|
|
|
Zanim odpalisz silnik, upewnij się czy aby napewno auto wyschło, cała elektronika musi być sucha, komora filtra powietrza musi być sucha, jeżeli wdarła się tam woda, to musisz rozebrac uklad dolotowy i go wysuszyc, osuszyc komory spalania, wymienic olej jezeli dostala sie woda do silnika, etc, wszystkie bezpieczniki, przekazniki, konsole musza byc suchutkie, styki musza byc zabezpieczone, aby do zawrcia nie doszlo, przed Toba masa pracy, zadzieraj rękawy i rozbieraj auto, wysusz i wypierz wykładziny, tak samo fotele, wyczysc i zabezpiecz cala elektronike, oczywiscie jezeli zalezy Ci jeszcze na aucie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 04-06-2010, 18:09
|
|
|
Autko schnie |
Ostatnio zmieniony przez sterydzik 18-11-2011, 15:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-06-2010, 18:31
|
|
|
Połowa foteli, czy połowa oparć foteli - to spora różnica
sterydzik napisał/a: | komory silnika coś tyrkocze |
Zawsze coś trykocze przed odpaleniem - przepustnica , pytanie co to za trykotanie. Jak chcesz, wyślij mi namiary na PW, powinienem mieć możliwość podjechania jutro/w niedzielę, żeby posłuchać i ew. pomóc. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2010, 18:35
|
|
|
Jeżeli masz w aucie miejsca gdzie nie udaje Ci się np. wyjąć obić lub jest to bardzo utrudnione to proponuje piasek dla kota. On bardzo dobrze wyciąga wilgoć, wodę etc. Zbija się w takie grudki itp. więc łatwo później to usunąć.
Co do elektroniki. Proponuje się zaopatrzyć w dużo sprężonego powietrza. Do kupienia w dobrych sklepach matoryzacyjnych dla blacharzy i lakierników lub w sklepach dla pasjonatów fotografii.
Co do mechaniki. Musisz koniecznie wymienić wszystkie płyny eksploatacyjne w aucie. Olej w silniki to podstawa. Płyn hamulcowy możesz również wymienić ponieważ ma własności higroskopijne, czyli wchłania wodę.
Słowem bardzo dużo pracy przed Tobą ale dasz radę |
|
|
|
 |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 04-06-2010, 18:42
|
|
|
.......... super. 2 tyg. temu wymieniłem WSZYSTKIE płyny |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2010, 20:17
|
|
|
Koniecznie też musisz wymyć zbiornik paliwa. W nim również osadza się brud i woda w zalanym aucie.
Również bardzo ważne jest aby wszystkie płytki scalone osuszyć i nie dopuścić do osadzania się rdzy itp. |
|
|
|
 |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 04-06-2010, 21:52
|
|
|
edytowane przez Hubeeert: bez wulgaryzmów proszę
Koledzy, dzieki za slowa nie wiem czy otuchy, ale dzieki. Czeka mnie od pierona pracy. W piatek sprobuje umowic sie do serwisu i niech działają. Przerażają mnie ceny (Warszawka). Jak mówię, dopiero wydałem trochę kaski by zaopiekować się Cari, a tu pech, tak... one chodzą trójkami
Przeprowadziłem test, podłączyłem akumulator, natychmiast rozległ się terkot, przekręciłem kluczyk w stacyjce i jak zwykle zaczęło się standardowe tyrkotanie (nie wiem, chyba jakieś dopompowanie wtryskiwaczy czy coś, pewnie się myle), wszystkie diody na kokpicie mojego Tupolewa poprawnie się zapaliły, silnik czekał na włączenie, po czym.... po pewnej chwili znów rozległ się terkot jak zaraz po podłączeniu akumulatora. Nie włączałem silnika, czekam do poniedziałku, niech sobie schnie. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 04-06-2010, 22:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 05-06-2010, 00:02
|
|
|
sterydzik napisał/a: | Przeprowadziłem test, podłączyłem akumulator, natychmiast rozległ się terkot, przekręciłem kluczyk w stacyjce i jak zwykle zaczęło się standardowe tyrkotanie |
Ma się rozumieć,że bez odpalania? Może masz wodę w przekażnikach. Ja bym wyciągał po kolei i suszył. |
|
|
|
 |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 05-06-2010, 21:23
|
|
|
Powoli autko robi postępy. Choć wiem, że to złudne może się okazać. Dzisiaj już nie słychać wogóle terkotu, elektryka szyb chula. Jutro chyba odważe się zapalić. Jak sądzicie ?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-06-2010, 21:28
|
|
|
sterydzik napisał/a: | Jutro chyba odważe się zapalić. Jak sądzicie ?? | DO czego Ci się tak spieszy wysuszyłeś układ dolotowy silnika auto była w znacznym stopniu zamoczone, zapomnij ze to wyschnie w przeciagu 2 dni, dzisiaj znajoma do mnie dzwonila bo im kanapa juz sie tydzien suszy i wciaz wilgotna, a pod wykladzinami ida wiazki kabli. Nie chce demonizowac, ale na Twoim miejscu zrobilbym to przykladnie, zwlaszcza jezeli planujesz pojezdzic tym autem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 05-06-2010, 23:27
|
|
|
jestem na 99% pewien, że woda nie wdarła się do silnika. Przynajmniej nie od strony filtra powietrza. Terkot wrócił jak bumerang. Poczekam. W pon dzwonię do serwisu i zobaczę co mi doradzą (co dalej etc). |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-06-2010, 00:37
|
|
|
Jak masz wersję przed liftem to wystarczy żeby woda sięgła do wysokości trochę ponad linię zderzaka i woda wchodzi do filtra powietrza. |
|
|
|
 |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 06-06-2010, 08:28
|
|
|
Tak. Zaglądałem do środka filtra i był całkowicie suchy. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-06-2010, 12:28
|
|
|
Jakie płyny? którędy Wam wejdzie woda do płynu hamulcowego lub chłodzącego? Jedynie korkami zbiorników ma szanse. A woda nie była tak wysoka. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|