Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] cari
Autor Wiadomość
sterydzik 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: rzeznik
  Wysłany: 04-06-2010, 07:46   [Carisma] cari

po edycji
Ostatnio zmieniony przez sterydzik 18-11-2011, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2010, 10:38   

Zanim odpalisz silnik, upewnij się czy aby napewno auto wyschło, cała elektronika musi być sucha, komora filtra powietrza musi być sucha, jeżeli wdarła się tam woda, to musisz rozebrac uklad dolotowy i go wysuszyc, osuszyc komory spalania, wymienic olej jezeli dostala sie woda do silnika, etc, wszystkie bezpieczniki, przekazniki, konsole musza byc suchutkie, styki musza byc zabezpieczone, aby do zawrcia nie doszlo, przed Toba masa pracy, zadzieraj rękawy i rozbieraj auto, wysusz i wypierz wykładziny, tak samo fotele, wyczysc i zabezpiecz cala elektronike, oczywiscie jezeli zalezy Ci jeszcze na aucie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sterydzik 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: rzeznik
Wysłany: 04-06-2010, 18:09   

Autko schnie
Ostatnio zmieniony przez sterydzik 18-11-2011, 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-06-2010, 18:31   

Połowa foteli, czy połowa oparć foteli - to spora różnica ;)

sterydzik napisał/a:
komory silnika coś tyrkocze


Zawsze coś trykocze przed odpaleniem - przepustnica ;) , pytanie co to za trykotanie. Jak chcesz, wyślij mi namiary na PW, powinienem mieć możliwość podjechania jutro/w niedzielę, żeby posłuchać i ew. pomóc.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2010, 18:35   

Jeżeli masz w aucie miejsca gdzie nie udaje Ci się np. wyjąć obić lub jest to bardzo utrudnione to proponuje piasek dla kota. On bardzo dobrze wyciąga wilgoć, wodę etc. Zbija się w takie grudki itp. więc łatwo później to usunąć.

Co do elektroniki. Proponuje się zaopatrzyć w dużo sprężonego powietrza. Do kupienia w dobrych sklepach matoryzacyjnych dla blacharzy i lakierników lub w sklepach dla pasjonatów fotografii.

Co do mechaniki. Musisz koniecznie wymienić wszystkie płyny eksploatacyjne w aucie. Olej w silniki to podstawa. Płyn hamulcowy możesz również wymienić ponieważ ma własności higroskopijne, czyli wchłania wodę.

Słowem bardzo dużo pracy przed Tobą ale dasz radę :!:
 
 
sterydzik 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: rzeznik
Wysłany: 04-06-2010, 18:42   

.......... super. 2 tyg. temu wymieniłem WSZYSTKIE płyny :ANAL:
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2010, 20:17   

Koniecznie też musisz wymyć zbiornik paliwa. W nim również osadza się brud i woda w zalanym aucie.

Również bardzo ważne jest aby wszystkie płytki scalone osuszyć i nie dopuścić do osadzania się rdzy itp.
 
 
sterydzik 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: rzeznik
Wysłany: 04-06-2010, 21:52   

edytowane przez Hubeeert: bez wulgaryzmów proszę

Koledzy, dzieki za slowa nie wiem czy otuchy, ale dzieki. Czeka mnie od pierona pracy. W piatek sprobuje umowic sie do serwisu i niech działają. Przerażają mnie ceny (Warszawka). Jak mówię, dopiero wydałem trochę kaski by zaopiekować się Cari, a tu pech, tak... one chodzą trójkami ;)

Przeprowadziłem test, podłączyłem akumulator, natychmiast rozległ się terkot, przekręciłem kluczyk w stacyjce i jak zwykle zaczęło się standardowe tyrkotanie (nie wiem, chyba jakieś dopompowanie wtryskiwaczy czy coś, pewnie się myle), wszystkie diody na kokpicie mojego Tupolewa poprawnie się zapaliły, silnik czekał na włączenie, po czym.... po pewnej chwili znów rozległ się terkot jak zaraz po podłączeniu akumulatora. Nie włączałem silnika, czekam do poniedziałku, niech sobie schnie.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 04-06-2010, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 05-06-2010, 00:02   

sterydzik napisał/a:
Przeprowadziłem test, podłączyłem akumulator, natychmiast rozległ się terkot, przekręciłem kluczyk w stacyjce i jak zwykle zaczęło się standardowe tyrkotanie

Ma się rozumieć,że bez odpalania? Może masz wodę w przekażnikach. Ja bym wyciągał po kolei i suszył.
 
 
 
sterydzik 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: rzeznik
Wysłany: 05-06-2010, 21:23   

Powoli autko robi postępy. Choć wiem, że to złudne może się okazać. Dzisiaj już nie słychać wogóle terkotu, elektryka szyb chula. Jutro chyba odważe się zapalić. Jak sądzicie ??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-06-2010, 21:28   

sterydzik napisał/a:
Jutro chyba odważe się zapalić. Jak sądzicie ??
DO czego Ci się tak spieszy :?: wysuszyłeś układ dolotowy silnika :?: auto była w znacznym stopniu zamoczone, zapomnij ze to wyschnie w przeciagu 2 dni, dzisiaj znajoma do mnie dzwonila bo im kanapa juz sie tydzien suszy i wciaz wilgotna, a pod wykladzinami ida wiazki kabli. Nie chce demonizowac, ale na Twoim miejscu zrobilbym to przykladnie, zwlaszcza jezeli planujesz pojezdzic tym autem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sterydzik 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: rzeznik
Wysłany: 05-06-2010, 23:27   

jestem na 99% pewien, że woda nie wdarła się do silnika. Przynajmniej nie od strony filtra powietrza. Terkot wrócił jak bumerang. Poczekam. W pon dzwonię do serwisu i zobaczę co mi doradzą (co dalej etc).
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-06-2010, 00:37   

Jak masz wersję przed liftem to wystarczy żeby woda sięgła do wysokości trochę ponad linię zderzaka i woda wchodzi do filtra powietrza.
 
 
 
sterydzik 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: rzeznik
Wysłany: 06-06-2010, 08:28   

Tak. Zaglądałem do środka filtra i był całkowicie suchy.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-06-2010, 12:28   

Jakie płyny? :D którędy Wam wejdzie woda do płynu hamulcowego lub chłodzącego? Jedynie korkami zbiorników ma szanse. A woda nie była tak wysoka.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.