Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4 Sigma - nareszcie sedan :)
Autor Wiadomość
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 05-10-2013, 12:08   4 Sigma - nareszcie sedan :)

Witam,
nabyłem kolejne cacko mianowicie Sigma Sedan 1996r. 3.0 V6 24V ze skrzynią automatyczną w prawie pełnej opcji (brak 4ws i 4wd, no i kiedyś był ECS).

Wszystko byłoby super gdyby nie fakt że nie działa 4-ty bieg w skrzyni - po prostu wybija na luz zamiast wbić bieg.

Zastanawiam się jak ugryźć ten temat - Czy macie może jakieś złote rady w tym temacie? Jak to diagnozować? Czy przygotować się na wymianę skrzyni?

Drugi temat dotyczy dwóch tajemniczych dla mnie rurek które są widoczne na zdjęciu. Co to jest? co tu powinno być?





p.s. sigma z tego co się orientowałem należała do pewnego forumowicza z nad morza...
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 05-10-2013, 15:39   Re: 4 Sigma - nareszcie sedan :)

yasiu87 napisał/a:
Witam,
nabyłem kolejne cacko mianowicie Sigma Sedan 1996r. 3.0 V6 24V ze skrzynią automatyczną w prawie pełnej opcji (brak 4ws i 4wd, no i kiedyś był ECS).

Wszystko byłoby super gdyby nie fakt że nie działa 4-ty bieg w skrzyni - po prostu wybija na luz zamiast wbić bieg.

Zastanawiam się jak ugryźć ten temat - Czy macie może jakieś złote rady w tym temacie? Jak to diagnozować? Czy przygotować się na wymianę skrzyni?

Drugi temat dotyczy dwóch tajemniczych dla mnie rurek które są widoczne na zdjęciu. Co to jest? co tu powinno być?
Obrazek


Obrazek

p.s. sigma z tego co się orientowałem należała do pewnego forumowicza z nad morza...


jeżeli chodzi o 4-ke to zcztyaj błąd z komputera. I możesz zerknąć na tą rdze (miejmy nadzieje żę tylko na amorze) a nie na kielichu. Niestety bo zbliżeniu to raczej kielich albo to co z niego zostało. Czy przed zakupem czytałeś trochę forum ?
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-10-2013, 17:21   

To ta Sigma z sekwencją i padniętym ECSem z Gdyni?
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 05-10-2013, 21:02   

czytałem sporo forum, rzekłbym że prawie cały dział sigmy jeszcze przed zakupem pierwszej ;)

rdza niestety jest i to od razu widać że auto miało niezłą przygodę.


to jest sigma bez sekwencji ale z gdyni ;)


znalazłem nawet posty poprzedniego właściciela...


a czy ktoś wie co to za rurki?



co do błędów na komputerze to jeszcze nie zabrałem się za to - aczkolwiek zastanawiam się nad zrobieniem sobie kabla serwisowego i odczyt poprzez program. Robił tak ktoś? sprawdza się?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-10-2013, 21:18   

yasiu87 napisał/a:
czytałem sporo forum, rzekłbym że prawie cały dział sigmy jeszcze przed zakupem pierwszej ;)

rdza niestety jest i to od razu widać że auto miało niezłą przygodę.



To po co kupować auto po przygodach i jeszcze z rdzą?

Cytat:

to jest sigma bez sekwencji ale z gdyni ;)


znalazłem nawet posty poprzedniego właściciela...

a czy ktoś wie co to za rurki?


Ja wiem, ale nie powiem ;> - żart - to są rurki od chłodnicy oleju od wspomagania kierownicy - pewnie dostała bo jest w zderzaku.


Cytat:

co do błędów na komputerze to jeszcze nie zabrałem się za to - aczkolwiek zastanawiam się nad zrobieniem sobie kabla serwisowego i odczyt poprzez program. Robił tak ktoś? sprawdza się?


Kablem serwisowym nie podłączysz się do skrzyni bo nie ma programu który byłby w stanie skomunikować się ze skrzynią.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 05-10-2013, 21:35   

po co kupować takie auto?

bo póki jeździ i hamuje prosto to nie boje się jeździć ;D

bo dosyć często zmieniam auta i to jest jedno z dwóch aut do których zawsze chce się wracać.
(drugie to colt CA0)


Ciągle mam sigmę kombi i sporo różnych części więc wizja przekładania oraz renowacji sedana nie jest straszna. Ten egzemplarz chcę zrobić tak żeby mógł stanąć dumnie na zlocie do rywalizacji o najładniejszą sigmę :)


szkoda że nie ma żadnego programu do diagnozy kompletnego, no ale cóż.

Odnośnie tej chłodnicy wspomagania... wspomaganie działa ale czy obecny stan rzeczy może zostać? po co była ta chłodnica jak może działać bez?
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 06-10-2013, 10:54   

yasiu87 napisał/a:
po co kupować takie auto?

bo póki jeździ i hamuje prosto to nie boje się jeździć ;D

bo dosyć często zmieniam auta i to jest jedno z dwóch aut do których zawsze chce się wracać.
(drugie to colt CA0)


Ciągle mam sigmę kombi i sporo różnych części więc wizja przekładania oraz renowacji sedana nie jest straszna. Ten egzemplarz chcę zrobić tak żeby mógł stanąć dumnie na zlocie do rywalizacji o najładniejszą sigmę :)


szkoda że nie ma żadnego programu do diagnozy kompletnego, no ale cóż.

Odnośnie tej chłodnicy wspomagania... wspomaganie działa ale czy obecny stan rzeczy może zostać? po co była ta chłodnica jak może działać bez?


Jesteś pewny, że części z kombi będą pasować do sedana. Szczególnie, żę kombi występowały fabrycznie z silnikiem SOHC, a ty teraz masz DOHC.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 06-10-2013, 11:20   

niestety silnik mam w kombi nienadający się do przekładki.


ale skrzynia to już chyba inna sprawa prawda?
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 06-10-2013, 21:27   

Walka z rudą jest trudna. Reszta to kwestia budżetu. Życzę powodzenia.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 14-10-2013, 13:29   

Właśnie odczytałem błędy z komputera skrzyni, a właściwie ich brak. Czy ma ktoś doświadczenia z naprawą 4tego biegu w tej skrzyni?
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 15-10-2013, 19:51   

najszybciej będą spalone tarczki nadbiegu lub zły montaż
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 15-10-2013, 23:07   

co powiecie na podmianę samych tarczek i przekładek ostatniego biegu z drugiej sigmy? <:

czy kupował ktoś oring do tego biegu pojedynczo? ewentualnie dorabiają takie rzeczy gdzieś? bo są dostępne ale tylko komplety z tego co widzę.


czytałem już chyba wszystkie tematy związane z automatami... i nasuneła mi się myśl "U mnie też nie działa tempomat" a ponoć bez niego 4 bieg nie będzie funkcjonował. Lecz czy to jest taki objaw że wybija na luz? czy przy uszkodzonym tempomacie po prostu ciągnie 3 bieg?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-10-2013, 23:28   

yasiu87 napisał/a:
co powiecie na podmianę samych tarczek i przekładek ostatniego biegu z drugiej sigmy? <:


Możesz zaryzykować, tylko sprawdź w jakim stanie są te tarczki z dawcy.


Cytat:

czy kupował ktoś oring do tego biegu pojedynczo? ewentualnie dorabiają takie rzeczy gdzieś? bo są dostępne ale tylko komplety z tego co widzę.


Który? Masz na myśli ten duży wokół obudowy?


Cytat:

czytałem już chyba wszystkie tematy związane z automatami... i nasuneła mi się myśl "U mnie też nie działa tempomat" a ponoć bez niego 4 bieg nie będzie funkcjonował. Lecz czy to jest taki objaw że wybija na luz? czy przy uszkodzonym tempomacie po prostu ciągnie 3 bieg?


Jak jest uszkodzony tempomat to raczej i tak powinno działać, chyba że ktoś wymontował komputer - wtedy zachowuje się tak jakby ktoś wyłączył nadbieg (sygnał z wyłącznika przechodzi przez komputer tempomatu, domyślnie tranzystor jest zwarty - sygnał wychodzi przez komputer tempomatu do TCU, jeśli potrzebna jest redukcja to komputer sobie rozwiera i wtedy sygnał nie dociera do komputera skrzyni, wtedy są tylko 3 biegi)
Jak się ślizga to ewidentnie koniec tarczek. Tylko zwykle jest tak że końcówka tarczek 4-ki to wstęp do końca pozostałych. Prawdopodobnie ktoś lał nie taki olej jak trzeba.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 16-10-2013, 21:58   

w takim wypadku czy warto trzymać drugą skrzynie na części skoro są one dostępne nowe na rynku? ma ktoś doświadczenie jak długo można pojeździć na "kombinowanej" skrzyni?

Oring miałem na myśli ten który się wymienia razem z tarczkami i przekładkami do 4tego biegu - nie wiem jakich jest wymiarów bo planuje jutro dopiero rozebrać 2 skrzynie i uskuteczniać naprawy :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-10-2013, 22:17   

Ja bym zostawił skrzynię, planetarki czy innych metalowych elementów raczej nie kupisz nigdzie poza ASO. A ile ktoś zapłaci za rozbebeszoną skrzynię 300 zł?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.