Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Łącznik - wachacz tylni
Autor Wiadomość
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 16-09-2010, 18:02   [CA4A 1.6] Łącznik - wachacz tylni

Staram się rozwiązać problem z zawieszeniem tylnym, łupie strasznie.
Dzięki życzliwości p. Mateusza z All-Parts naprowadziłem "mechanika" na trop i wykryliśmy walnięty element. Jako że temu Panu już podziękowałem za pomoc, za wymianę wziałem się sam. W końcu to tylko 3 śruby...jakże się myliłem :/
Rysunek podglądowy:



Na tym elemencie (zaznaczone na czerwono) o ile wiem, reguluje się kąt koła. Zacząłem wykręcać od tej śruby, problem w tym że nie zaznaczyłem sobie znaczników więc pewnie rozwaliłem zbieżność. Dlatego nagli mnie zrobienie tego.
Śruby zaznaczone na zielono zapiekły się tka że nie chcą za cholibę puścić.

Macie jakieś porady jak je wykręcić? Bo jak się wkurzę to przyspawam do nich klucz (spada cały czas :/ ) zrobię dźwignię 2 metrową i depnę. Ale śruba będzie już do wyrzucenia. Da radę w razie czego użyć jakiejś innej, czy to coś "specjalnego" jest?
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 23-09-2010, 11:11   

mam taki sam problem
ostatnio chcialem wymienic ten lacznik ale niestety proba odkrecenia kluczem sie nie udala.
Sruba sie ukrecila. Na wet jak ja ukrecilem przy nakretce to nie bylo szans zeby ja wybic chociaz. zostalo mi tylko wyjscie ze szlifierka katowa i ciecie wachacza na drobne razem z tuleja bo inaczej tego nie wytniesz. Odzyskalem wkoncu podkladki regulacyjne. jedna jest na stale przyspawana do sruby wiec ja odcielem i przyspawalem do nowej sruby i poskladalem.
Troche bylo ztym zabawy ale sie udalo.
Z drugiej strony tez bede wymienial ten lacznik ale zanim to zrobie to przygotuje sobie nowe jzu sruby i dorobie podkladki regulacyjne.
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-09-2010, 12:00   

mechu102 napisał/a:
zostalo mi tylko wyjscie ze szlifierka katowa i ciecie wachacza na drobne razem z tuleja bo inaczej tego nie wytniesz.

Identyczną sytuację miałem przy wymianie u siebie.
Bez kątówki nie podchodź, a nawet przy ponacinaniu tulei wyjęcie jej nie jest proste.
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2010, 13:56   

Dokładnie-bez szlifierki ani rusz :)
Śruby można bez problemu dostać w IC,proponuję wymienić od razu wszystkie :)
Powodzenia
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 23-09-2010, 22:32   

Niecierpliwi jesteście :P Ja 2 dni podlewałem WD40 od każdej strony, cała pucha poszła. W końcu ruszyło :) Kanał, przedłużka 100cm, młotek i jazda. Najpierw trochę ją wbiłem żeby jej wstrząsów dostarczyć i zaczłem odkręcać. Dało radę.
Problem w tym że tak się spieszyłem składając to wszystko do kupy ze koła nie dokręciłem i mnie wyprzedziło po przejechaniu 2km ... trzeba przyznac, fajne wrażenia :] Na szczęście misiek cały, trochę szpilki zgięło ale to się naprostowało. Również po Rosyjsku, młoteckiem młoteckiem a jak :)
Jutro na regulację geometrii muszę się udać bo nie zaznaczyłem sobie nic i koło trochę przechylone :/ Moment i opony nie będzie.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 24-09-2010, 07:34   

macie mmoze linka do IC gdzie mozna takie sruby regulacyjne dostac
chcialem samemu dorabiac ale jak mozna kupic to z checia bym kupil.

[ Dodano: 24-09-2010, 08:34 ]
podobno od jakiegos Volvo pasuja
 
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 24-09-2010, 08:49   

Kod:
opis : Silentblock tylna oś Mitsubishi Colt IV,V;Lancer
V,VI 1992-2005; Volvo S40,V40 1995-2004

Takie coś występuje w opisach części zawieszenia w IC. Więc pewnie od tego Volvo trzeba ewentualnie szukać. Ale śruba do regulacji kąta koła jest jedna ale na przednią oś i "nie występuje w ofercie IC"

Trzeba męczyć Japaneze lub All-Parts :)
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.