Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 GDI] Skrzynia SS4-i - jakie prawidłowe zachowanie
Autor Wiadomość
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-07-2010, 23:10   [2.0 GDI] Skrzynia SS4-i - jakie prawidłowe zachowanie

Witam. Mój Pinin pomału dociera do końcowego efektu przywrócenia 100% sprawności.
Wymieniłem już simmeringi dla tylnego wału, olej w tylnym moście, olej w skrzyni biegów i w skrzyni rozdzielczej.
Pozostała sprawa uszczelnienia przedniego mostu i wymiany oleju w nim i w "wolnym kole".
Selektor skrzyni rozdzielczej zaczyna prawidłowo pracować ale mam kilka pytań odnośnie prawidłowego zachowania.

Z 2H na 4H załącza bez problemów i praktycznie od razu albo po kilku metrach.
Z 4H na 2H czasami od razu a czasami za którymś razem. Jak rozłączy to czuję na lewarku delikatne uderzenie. Pytanie czy to jest normalne?

Z 4H na 4HLc jest problem bo kontrolka od środkowego mechanizmu mruga i nie zapali się na stałe. Po kilku metrach samochód zaczyna blokować mechanizmy i mam wrażenie jakbym na ręcznym jechał a skrzynia podskakuje. Czy może to być spowodowane tym że zmieniam na 4HLc na asfalcie??

4LLc. Reduktor pracuje jak należy ale blokada środkowa zachowuje się tak samo jak w przypadku zmiany z 4H na 4HLc.

Czy ktoś mógłby opisać jak to wygląda w "zdrowym" Pininie? Jeśli macie jakieś pomysły co to może być to będę wdzięczny za rady. Czujników w skrzyni rozdzielczej nie czyściłem ale myślę zabrać się do pomierzenia napięć w układzie komputer 4WD (ten pod fotelem).
 
 
Hudini 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Kościelisko
Wysłany: 24-07-2010, 10:47   

Cześć.

Niestety nie pomogę bo mam mpi. Ale mam do Ciebie pytanie.
powiedz sq9mcs, coś Ty za trupa kupił? Chyba wymieniłeś już w nim wszystko? To normalne? Bo może ja tylko miałem farta i nic nie było do roboty - (sprawdzałem w aso.)

pozdrawiam
_________________

 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-07-2010, 19:58   

Wcale nie takiego trupa jeśli chodzi o silniczek i całą resztę powyżej ramy to jest ok. 105tyś. przebiegu suchutko i bez żadnych problemów. Tylko że poprzednia właścicielka nie potrafiła zadbać o układ jezdny i muszę doprowadzić go do stanu perfekcyjnego. A że jestem dokładny to takie moje zboczenie.
W sumie wymieniłem:
- olej w moście tylnim
- simmering w moście tylnim (bo lał)
- olej w skrzyni biegów
- uszczelkę skrzyni biegów (bo lała)
- simmeringi skrzyni rozdzielczej (j.w.)
- olej w skrzyni rozdzielczej
- poduszkę skrzyni (zerwana - przyczyna lania simmeringów)

Pozostało mi do wymiany:
- świece (czas najwyższy)
- olej w przednim moście
- simmering i uszczelka przedniego mostu.

Kupiony przeze mnie egzemplarz do dowód na to że w tego typu autkach nie wystarczy dbać tylko o nadwozie. Urok tego samochodu leży w układzie jezdnym a laicy nie mający pojęcia o mechanice. Robią to co opisałem wyżej. Dlatego przy okazji apeluję do użytkowników Pinina. DBAJCIE o swoje maleństwa bo inaczej długo nie pojeżdżą.

A tak nawiasem, lubię doprowadzać swojego autka do stanu perfekcyjnego. Taka dewiacja.
Miałem już Mazdę 626 GD ver.Holland, Forda Probe 2.2 GT, oraz Mazdę 929 HD. I wszystko poszło do ludzi w perfekt stanie.
 
 
yanes 
Forumowicz

Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 111
Skąd: Podhale
Wysłany: 24-07-2010, 22:11   

U mnie w kazdej opcji wszystko chodzi niezauważalnie czyli nie "czuje" że silnik musi ciężej pracowac.
_________________

Ostatnio zmieniony przez yanes 25-07-2010, 08:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
turysta 
Nowy Forumowicz

Auto: PININ 2GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: bydgoskie
Wysłany: 24-07-2010, 22:43   

W "zdrowym " Pininie przełączanie w skrzyni SS4 odbywa się bez tych objawów jakie opisałeś. Życzę powodzenia w naprawach.
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2010, 20:49   

sq9mcs szacunek za profesjonalne podejście do konserwacji zabytków, ja akurat jestem po remoncie całego zawieszenia nie dlatego że musiałem tylko dlatego że miałem na to ochotę i odłożone fundusze aby przedłużyć bezpieczny żywot miśka o kilka lat. Tak to czasem jest Hudini, że niektórzy remontują fury dopiero wtenczas jak im się rozpadną a niektórzy robią to za wczas bardziej perspektywicznie patrząc.
 
 
zuk21 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-07-2010, 23:08   

Witaj sq9mcs
w moim Pininie, podobnie jak u yanesa i u turysty, zmiana jest niezauważalna. Tzn, zauważalna, jeśli chodzi o właściwości jezdne (z błotka łatwiej wyjechać itp) :roll:
Ale żadnych stuków, puków, szarpania i podobnych rzeczy nie ma....
Życzę powodzenia i wytrwałości w "doprowadzaniu do porządku"!!! :lol:

P.S.
Nie przejmuj się opiniami Hudini'ego, bo chyba tylko "on miał farta i nic nie było do roboty" i wierzę, że z Twojego "trupa" będzie niezła fura, będzie jeszcze długo śmigać po drogach i bezdrożach :lol:
Pozdrowienia!
_________________

 
 
Hudini 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Kościelisko
Wysłany: 31-07-2010, 07:40   

a ja myślałem że gdi już tak ma...

Pozdrawiam
_________________

 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-08-2010, 23:40   

Prawie doszedłem co jest nie tak. Padło łożysko w "wolnym kole" i tłucze się niesamowicie jakby ktoś walił rura o rurę. Jutro wyciągam przedni most i do zabawy. Powiedzcie mi gdzie poza ASO można dostać poduszki silnika bo mam wrażenie jakby ich żywot dobiegł końca, tzn. mogę ręką ponosić silnik a poduszki nie dają żadnego oporu
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2010, 21:43   

www.e-pajero.pl
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2010, 09:17   

Nah, Hudini, ma emeryta ze stałym napędem na cztery, takie problemy go nie dotyczą hyhy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.