Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Progi - montaż, zabezpieczenie, użytkowanie
Autor Wiadomość
Starion 
Forumowicz
The smoking man :)


Auto: Colt CJ1A, Passat GT16 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 202
Skąd: Derby (UK)
Wysłany: 25-04-2011, 15:23   [CJxA] Progi - montaż, zabezpieczenie, użytkowanie

Na wstępie tłumaczę ze szukałem :) Różnie wpisywałem słowa kluczowe w szukajce jednak jedyny związany temat zofftopował sobie na spoilery i nie widziałem sensu robienia odkopu.

Otóż, ostatnio po ponad roku poszukiwań trafiłem okazję i zdrapałem sobie całkiem niezniszczone progi w okazyjnej cenie :) Wymagają malowania więc jeszcze nie zabierałem się za montaż jednak po wstępnych oględzinach każdy z progów będzie wymagał nawiercanie 4 - 6 otworów na 2 śruby od dołu i przynajmniej 2 kołeczki na boku. Co jednak mnie zastanawia to nie fakt czy nie odpadnie bo o to zadbam, ale to że w zimie będzie się tam zbierała sól i w takim zakątku stanie się prawdziwym inkubatorem dla rdzy - tym bardziej że będą 2 dziury wiercone od spodu.

Mam do właścicieli takich progów pytanie jak u was jest to rozwiązane i jak to się trzyma po zimie? Dodatkowo jeśli ktoś montował sam to jak wymierzył miejsca na otwory? Samo klejenie bez nawiertów nie jest możliwe gdyż próg od środka jest tak ukształtowany że boczna powierzchnia klejenia jest zbyt mała i będzie odłaził :(

Mój pomysł jest taki - wypełnić próg jakimś rodzajem miękkiej pianki (o ile taka istnieje) i dociąć ją tak aby +/- zgrywała się z powierzchnią karoserii. Potem zabezpieczenie nawierów lakierem i jakimś gęstym smarem i posmarowanie miejsc gdzie sam próg styka się z karoserią klejem do szyb. Jeśli dobrze zakładam to pianka "przytuli się" do karoserii i zablokuje zbieranie się soli a klej dookoła otworów zabezpieczy przed dostawaniem się wilgoci i syfu do środka.

Co o tym myslicie? :)
Pozdr
TZ
_________________

 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-04-2011, 18:11   

Starion, jeśli się tu nie odezwie, to uderzaj na PW do Rafała ze Szczecina.
Ona na pewno montował w CJ-tce.
Nie wiem jaka jest różnica w montażu w CA - tam klika osób tez montowała.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Starion 
Forumowicz
The smoking man :)


Auto: Colt CJ1A, Passat GT16 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 202
Skąd: Derby (UK)
Wysłany: 25-04-2011, 18:34   

Mam nadzieję że Rafał się odezwie bo w następny weekend zabieram się za robotę i chciałbym skończyć.

Wpadł mi jeszcze do głowy pomysł aby podkuć progi i listwę pod zderzakiem cienką aluminiową blachą. Dla usztywnienia i dla wzmocnienia przy ew. kolizji. Tyle że wtedy muszę mieć dobry sposób na montaż bo będę musiał wykorzystać wszystkie mocowania :/
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.