Problem z pedałem hamulcowym ? |
Autor |
Wiadomość |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 10-07-2010, 21:16 Problem z pedałem hamulcowym ?
|
|
|
Witam wszystkich pierwszy raz w dziale PIII wzbogaciłem rozine o jeszcze jednego miśka tym razem PIII 2002 3.0 V6 w automacie. NIestety nowy nabytek wymaga troski poniewaz mam problem z z hamowaniem.
Zachowuje sie dosc dziwnie bo slychac delikatne pykanie i czuc na pedale hamulca drgania. Co wiecej podczas hamowania na asfalcie zachowuje sie jakbym jechal po lodzie (wlacza sie ABS)
W pierwszym monecie myslalem ze to prolem z ABS i go odlaczylem (bezpiecznik) ale dalej wystepuja drgania pedalu i przerywanie hamowania. Mam pytanie czy wspomaganie hamowania w tym aucie jest elektryczne ? co moze powodowac takie problemy z hamowaniem ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-07-2010, 08:58
|
|
|
w tym aucie wspomaganie jest pneumatyczne, silniczek pod papa ABS pompuje ciśnienie do Gruszki nad pompa ABS (HBB-akumulator ciśnienia), ale u ciebie są dwa albo trzy być może zjawiska.
1 krzywe tarcze
2 zastane albo zużyte tłoczki i zaciski hamulcowe
3 padnięty HBB |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 11-07-2010, 09:37
|
|
|
Dziekuje za szybka odpowiedz i juz odpowiadam :
Na pewno nie sa to tarcze (znam ten objaw) i raczej jest to objaw padajacej pompy (?) hamulcowej tak przynajmniej mi sie wydaje. Czy ten akumulator HBB daje sie naprawic ? jesli nie to ile toto kosztuje ?
I czy ona wystepuje oddzielnie czy razem z pompa ABS ?
Mam rowniez pytanie do Ciebie bo widze ze sprzedajecie rozrzad czy ten silnik 3.0 V6 to taki sam w PII i PIII ? (moja wersja to 3 drzwiowa czyli Sport) |
|
|
|
 |
Kozini
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3.2 DID Long 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 35 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 11-07-2010, 10:30
|
|
|
Na akumulatory hamowania była ogłoszona akcja serwisowa. Skocz do serwisu i zapytaj, jeśli Twoje auto się łapie na tą akcję, to wymienią Ci to za darmo.
Ja skorzystałem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-07-2010, 14:06
|
|
|
VG napisał/a: | Dziekuje za szybka odpowiedz i juz odpowiadam :
Na pewno nie sa to tarcze (znam ten objaw) i raczej jest to objaw padajacej pompy (?) hamulcowej tak przynajmniej mi sie wydaje. Czy ten akumulator HBB daje sie naprawic ? jesli nie to ile toto kosztuje ?
I czy ona wystepuje oddzielnie czy razem z pompa ABS ?
Mam rowniez pytanie do Ciebie bo widze ze sprzedajecie rozrzad czy ten silnik 3.0 V6 to taki sam w PII i PIII ? (moja wersja to 3 drzwiowa czyli Sport) |
Sprawdź w serwisie czy nie przysługuje ci jego wymiana, jak napisał przed rozmówca.
rozrząd tak, jest taki jak w pajero II ale nie jak w pajero III |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 11-07-2010, 14:13
|
|
|
A czy ma to znaczenie że auto nie jest krajowe tylko sprowadzone - rówinez w takej sytuacji wymieniaja ? (zakładając że się łapie na ta akcję)
Czy akcje serwisowe moze dotycza tylko kraowych aut (ale to byloby troche glupie w koncu jestesmy w unii)
a tego nie zrozumiałem :
> rozrząd tak, jest taki jak w pajero II ale nie jak w pajero III
mam Pajero Sport 3,0 V6 2002 to jakiego szukac rozrzadu taki jak PII ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-07-2010, 14:16
|
|
|
nie ma znaczenia czy krajowe czy nie.
W PIII nie występuje silnik 3,0v6 (choć nieraz się trafia takie) |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 11-07-2010, 16:58
|
|
|
to w koncu ja nie wiem jakie mam auto :/ wyglada tak :
w dokumentach mam wpisane Pajero Sport 3.0 V6 GL
to co to w konu za model Sport czy P III ?
i ile kosztuje rozrzad do takiego auta ?
(troche odeszliśmy od pedału hamulca ) |
|
|
|
 |
Kozini
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3.2 DID Long 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 35 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 11-07-2010, 19:30
|
|
|
To jest PIII wersja short.
A to jest Pajero Sport:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 11-07-2010, 19:51
|
|
|
no mam napisane w papierach jak byk : Pajero Sport 3.0 V6 GL az sprawdziłem VIN, tutaj widze tez czlowiek pisze ze SPORT i wyglada jak moj :
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13483218
zgłupiałem
a czy mozna sprawdzic po VIN jakie to auto i z jakim wyposazeniem ? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 11-07-2010, 20:04
|
|
|
Masz krótką Trójkę a nie Sporta |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 11-07-2010, 20:57
|
|
|
Numer VIN (poczatek) JMBMYV65W1J......... |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 12-07-2010, 00:10
|
|
|
Z tym vinem też coś nie teges. Silnik nie pasi.
Jest: produkcja Japonia, kanał dystrybucji japoński, kiera po lewej na Europę, skrzynia automat 5 biegów, krótki, silnik benzyna 3,5 6G74, wagon (z blaszanym dachem), rok 2001, produkcja Nagoya.
Ewidentnie tylko silnik nie pasi. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 12-07-2010, 20:22
|
|
|
No to się wyjasniło jakis zabojad wpisał silnik 3.0 bede musiał to poodkręcać a faktycznie to jest 3,5 V6
Ale wracając do pedału hamulca idac za radą sprawdziłem po VIN czy moje auto łapie się na akcje serwisowa i okazuje sie ze tak ale .... pod warunkiem ze pompa nie byla wymieniana.
Pan w serwisie kazal mi sprawdzic jak jest data produkcji pompy i tutaj mam zagwozdkę bo nie widze zadnych oznaczen wskazujacych na datę a nie chcialbnym jechac 100 km do serwisu zeby sie okazalo ze jednak byla wymieniana :/
a wyglada to tak (tyle znalazlem oznaczen) :
http://www.fotosik.pl/pok...db692bda8c.html
czyli obok kodu paskowego :
550
01219
1044
i na plastikach :
http://www.fotosik.pl/pok...ff2a6a92c0.html
na zbironiczku :
MR407202
191044 OM15863
czy ktos jest w stanibe rozszyfrowac jaka data tego HBB ? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 14-07-2010, 18:41
|
|
|
No widzisz, czyli się nie pomyliłem i dobrze prawiłem, że to 3,5L. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
|