[Cari 1.9TD] Zbiornik płynu wspomagania kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Kenny107
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-07-2010, 13:29 [Cari 1.9TD] Zbiornik płynu wspomagania kierownicy
|
|
|
Witam, jeżeli przekręcę na full kierownice w prawo lub w lewo to zaczynają spadać mi obroty i samochód gaśnie. Słyszałem, że prawdopodobnie przez to, że mam mało płynu wspomagania kierownicy. I tu pojawia się pytanie do Was, gdzie takowy zbiorniczek się znajduję. Jakbyście jakieś zdjęcie mi pokazali czy coś
Mam jeszcze jedno pytanie, ponieważ zepsuła mi się pompa paliwowa. Mechanik powiedział, że można ja zregenerować i będzie to kosztowało w granicach 1-1,5 tys. Czy taka naprawa naprawdę tyle kosztuję?
Pozdr. |
|
|
|
 |
ariss84
Forumowicz

Auto: Mondeo 1,8 TD i Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 35 Skąd: Iława
|
Wysłany: 26-07-2010, 16:37
|
|
|
Witaj!!
Na zdjęciu zaznaczyłem Ci zbiorniczek od płynu wspomagania.
zdjęcie
A co do pompy wtryskowej to sąsiad niedawno naprawiał pompę boscha w focusie to za naprawę uszczelnienia pompy zapłacił 1000zł więc chyba naprawa tak kosztuje.
A jeszcze napisz co z tą pompą się stało. Może nic poważnego i ktoś chce Ciebie naciągnąć.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-07-2010, 17:12
|
|
|
A nie czasami ten biały korek przy bezpiecznikach po prawej? |
|
|
|
 |
ariss84
Forumowicz

Auto: Mondeo 1,8 TD i Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 35 Skąd: Iława
|
Wysłany: 26-07-2010, 17:15
|
|
|
Na tym co zaznaczyłem u mnie w cari jest napisane STEERING POWER więc to jest od wspomagania. a Ten biały korek przy bezpiecznikach to jeżeli dobrze kojarze to jest od płynu hamulcowego. |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-07-2010, 17:30
|
|
|
Masz racje. |
|
|
|
 |
Kenny107
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-07-2010, 18:16
|
|
|
Dzięki za pokazanie tego zbiornika
ariss84 napisał/a: | A jeszcze napisz co z tą pompą się stało. Może nic poważnego i ktoś chce Ciebie naciągnąć. |
Dokładnie nie wiem, coś ze sterownikiem. No i potrzebna jest regeneracja. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-07-2010, 18:40
|
|
|
ta pompa to i bez sterownika będzie chodzić
1 twarda praca silnika (klekot szarpanie itd.) uszkodzony zawór przestawiający kąt wtrysku naprawa od zero jak jest sprawny elektrycznie zł do trzystu parę przyczyna może być też czujnik wzniosu iglicy lub czujnik położenia wału wszystko do sprawdzenia domowym sposobem
2 mułowaty lub dziwne skoki obrotów dymienie uszkodzony Lda albo pęknięta membrana koszt około 60zł lub zatarty trzpień wypolerować wyczyścić
3 dziwna praca nagłe wzrosty obrtów lub spadki - nieszczelność np na dzwigni gazu zawór korekcji LDA itd koszt oringa i troche czasu.
4 kopci muli itd egr zacięty w pozycji otwartej- zaślepić najlepiej blachą
Dziwna praca po zmianie rozrządu zaniedbanie przez mechanika który powinien sprawdzić kąt wtrysku przy tej czynności(w rzeczywistości żaden tego nie robi) czasami przy dużym przebiegu idą kliny na kołach również to trzeba sprawdzić |
|
|
|
 |
Kenny107
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-07-2010, 20:55
|
|
|
No to w tej pompie chyba wszystko jest zepsute.
1. Chodzi strasznie głośno, szarpie.
2. Obroty też skaczą, raz zrywa się jak bolid f1, a czasami to trzeba mu strasznie sprzęgłem pomagać. Ogólnie na mocy strasznie stracił.
4. Jak jest chłodno to trzeba pomęczyć się z 5min. żeby go odpalić. Oczywiście przy odpalaniu leci straszny dym, a największy jak już odpali. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-07-2010, 22:17
|
|
|
no czyli raczej nie pompa
zanim wydasz kupę kasy
zrób
1 zacznij od http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 jak podasz błędy to podam sposób sprawdzenia
2 sprawdź świece miernikiem odłączając kabel powinna każda jedna miec 0.5 ohma
3 z egr odłącz wężyk i go zaślep wypadało by go (egr)sprawdzić
4 zdejmij przewód z lda ten co idzie do kolektora i popatrz czy nie ma ropy http://www.mondeoklubpols...e=print&sid=168
wypadało by również sprawdzić czy nie jest zaciety trzpień
pozatym dla spokoju duszy powinieneś podjechać do kogos żeby sprawdził ci kąt wtrysku (zwany inaczej momentem wtrysku lub początkiem wtrysku) |
|
|
|
 |
Kenny107
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2010, 20:00
|
|
|
Byłem na wsi u mechanika i okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek i to wszystko przez to, do tego świece wymienione i samochód ładnie jeździ Koszt to 200zł + 100zł świece.
Dzięki za chęć pomocy
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|