Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przed liftem i po lifcie a rdza
Autor Wiadomość
jogi_08521 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Ełk
Wysłany: 15-07-2010, 22:27   Przed liftem i po lifcie a rdza

Witam. Tak się zastanawiam czy modele po lifcie tak samo atakuję rdza jak te przed liftem. Możecie coś o tym powiedzieć?
 
 
Members only 
Mitsumaniak
Tobi


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Wałcz
Wysłany: 15-07-2010, 22:33   

Ja mam Miśka z 98 przed liftem, choć wygląda jak po lifcie ale niestety ruda na nadkolu jest... ale tylko na prawym. Szkoda że nie dają ocynk blachy tak jak to jest np. w Audi... już stare 80-tki miały ocynk a My sie nie doczekaliśmy jeszcze.... Chyba nie ma na to sposobu...
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-07-2010, 23:21   

ocynk byl juz w galancie dwie generacje wczesniej czyli w E3x. To ze korozja bierze nadkola w rekinach to tylko wynik niezabezpieczenia korozyjnego dwoch zgrzanych do siebie blacz nadkola zewnetrznego i wewnetrznego. Sa one jedynie pomalowane. W naszych warunkach zimowych woda dostajaca sie pomiedzy + mroz spowoduje rozsadzanie i szybka korozje. A wystarczylo je zaraz po produkcji czy zakupie przejechac jakims srodkiem
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24268
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-07-2010, 07:07   

sampler napisał/a:
ocynk byl juz w galancie dwie generacje wczesniej czyli w E3x

co więcej - nadwozie E3x było cynkowane 3 krotnie a EA tylko raz...
 
 
Members only 
Mitsumaniak
Tobi


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Wałcz
Wysłany: 16-07-2010, 08:07   

faktycznie, macie rację! pierwsza objawa to właśnie korozja na łączeniu dwóch blach które potem zaczynają sie wzgledem siebie rozchylać...
 
 
 
eddi1977 
Forumowicz


Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Otwock,Chełm
Wysłany: 16-07-2010, 08:17   

Krzyzak napisał/a:
sampler napisał/a:
ocynk byl juz w galancie dwie generacje wczesniej czyli w E3x

co więcej - nadwozie E3x było cynkowane 3 krotnie a EA tylko raz...


Z tego co wiem ocynk galwaniczny nie nakłada się kilkakrotnie jak na lakier.
 
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-07-2010, 09:25   

Krzyzak napisał/a:
sampler napisał/a:
ocynk byl juz w galancie dwie generacje wczesniej czyli w E3x

co więcej - nadwozie E3x było cynkowane 3 krotnie a EA tylko raz...



a możesz napisać na czym polega 3 krotne cynkowanie? bo szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o takiej technologii aby dany element kilku krotnie cynkować, jaką metodą odbywało się to cynkowanie?


Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24268
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-07-2010, 12:28   

nie wiem - tylko o tym słyszałem...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-07-2010, 17:41   

Krzyzak napisał/a:
co więcej - nadwozie E3x było cynkowane 3 krotnie a EA tylko raz...
nie wydaje mi się, jaki byłby w tym sens, no chyba że przeprowadzane było cynkowanie ogniowe, tylko kto by potem pomalował ten samochód, wydaje mi się, że chodzi warstwy pośrednie powłoki, do tego podkład reaktywny z fosforanami, praktycznie przy zastosowaniu ocynku, następnie podkładu reaktywnego, a na to podkładu ekrylowego, w koncowej fazie lakieru, taka powłoka powinna mieć gwarancje na conajmniej 20lat, wiadome jest jednak, że karoseria w aucie pracuje, połaczenia zgrzewane dostaja po tyłku, pomiędzy blachami w wyniku róznic temperatur odklada się wilgoć i niestety te czynniki bardzo szybko decydują o powstaniu korozji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-07-2010, 22:31   

tak czy inaczej mam oba rodzaje galanta i od razu moge powiedziec ze o blachy w EA trzeba o wiele bardziej dbac niz o te w E3. Te stare galanty nie maja klopotow z tylnymi nadkolami czy kielichami.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24268
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-07-2010, 22:59   

ja także mam oba takie Galanty i E3x rdzewieje tylko w miejscu, gdzie był klepany po stłuczce
natomiast EA - kielichy, nadkola tylne + oczywiście to, co robione było po stłuczce...

o tym 3x cynkowaniu to chyba w Grudziądzu rozmawiałem z jakimś japońcem i może źle zinterpretowałem jego wypowiedź
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-07-2010, 23:20   

ale i tak Darku jest przepaść jesli chodzi o blachę w E33 i w EA :wink: , mój poprzednik E33 ma juz 21 lat a wyglada lepiej niz niejeden EA :D
 
 
eddi1977 
Forumowicz


Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Otwock,Chełm
Wysłany: 16-07-2010, 23:21   

Może chodziło o grubość warstwy ocynku bo ta zależy od czasu nakładania,można ocynkować w 5 min i w 20.Jak kupiłem swoje auto to trudno było znaleźć rdzę,jedna zima to zmieniła.Może japońce nie przewidzieli że w XXI wieku w zimie będą sypać sól na ulice? 8)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-07-2010, 00:15   

eddi1977 napisał/a:
Może japońce nie przewidzieli że w XXI wieku w zimie będą sypać sól na ulice?
Japońce nie wiedzieli, że jest taki kraj jak Polska, gdzie sypie się sól na drogi zimą :D
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 17-07-2010, 07:13   

Hugo napisał/a:
eddi1977 napisał/a:
Może japońce nie przewidzieli że w XXI wieku w zimie będą sypać sól na ulice?
Japońce nie wiedzieli, że jest taki kraj jak Polska, gdzie sypie się sól na drogi zimą :D


Japońce dobrze wiedzą, że jest Polska i nawet gdzie ona jest, bo m.in. kochają Chopina i lepiej od przecietnego Polaka się orientują, że był on Polakiem (u nas jakoś dziwnie często odpowiadają rodacy, że Francuzem, he he).
Natomiast z blachą w EA wyraźnie przyoszczędzili. Jakoś na starych CarinachE nie wyłazi tak rdza jak na EA, więc nie uogólniajmy, że "Japońce nie wiedziały". Jeździłem starszą od mojego miśka corollą i też nie miałem problemu z rdzą a tyle samo soli przyjmowała przecież. Dali ciała i tyle. Podobnie jak z wiecznie łamiącymi się nadkolami (przednia płyta z wentylacją)-w innych się jakoś trzymają. Ma po prostu galant EA kilka poważnych niedoróbek i blacha jest jedną z nich, nie ma co usprawiedliwiac tego zimami w Polsce. ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.