 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Jakie paliwo tankować do Miśka |
Autor |
Wiadomość |
kashim [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2007, 20:19 [EAxx] Jakie paliwo tankować do Miśka
|
|
|
Cześć ! Mam pytanko odnośnie paliwa, a mówiąc ściśle to odnośnie benzyny.
Na stacjach są przeważnie oferowane 2 albo 3 rodzaje benzyny . 95 są przeważnie dwa rodzaje np; (zwykła i jakaś tam verwa, V-power)
Słyszałem taką opinie że te ulepszone 95-tki pozatym że są droższe od zwykłej i dają troche wiecej mocy to jeszcze są lepsze dla silnika-czy to prawda? |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 15:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 18-09-2007, 20:50
|
|
|
Jak wiadomo w polsce niema dobrej jakosci paliwa < cyganione> są paliwa 95 oktanów 98 oktanów i tak zwane v power 100 oktanów , najlepsze moim zdaniem jest paliwo 98 oktanów niektórzy mówią ze v power jest super i samochód jest mocniejszy i wogóle , ja w to niewierze nieczuc az tak tej róznicy a koszt jest duzo wiekszy, szkoda więc pieniedzy na taki wydatek , jak sie trafi na lepsze paliwo to niepotrzebne jest zadne v power, pewnie ze paliwo o gorszej jakości żle wpływa na silnik no ale jeśli jest tez za mocne to tez niejest tak dobrze bo równie dobrze mozna robic mieszanki z paliwa lotniczego ono ma dopiero moc. No ale sa rózne zdania na ten temat a moje jest własnie takie |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-09-2007, 21:19
|
|
|
kashim napisał/a: | Słyszałem taką opinie że te ulepszone 95-tki poza tym że są droższe od zwykłej i dają troche wiecej mocy to jeszcze są lepsze dla silnika-czy to prawda? |
3eba wziasc pod uwage ze wyzsza oktanowosc benzyny wcale nie wplynie znaczaco na osiagi naszego samochodu. A jesli to w sposob nieodczuwalny. Na paliwku o wyzszym oktanie mozemy przejechac pare kilometrow wiecej niz na tradycyjnej 95tce (inne spalanie paliwka). 98 czy np. jakis V power warto lac do samochodow typowo sportowych np. Evo ,tam roznica bedzie bardziej odczuwalna jesli chodzi o osiagi. Aha plus np. V-powera jest taki ze w nim sa zawarte jakies srodki czyszczace, ktore czyszcza wtryskiwacze z brudu,osadu ktore sie na nich osadzily
Warto tez wtracic ze pewno nasza "polska" 95 nie dorownuje "zachodniej" 95tce
Pozdroo
PS byl nie dawno w jakiejs gazecie test paliwek zwyklej 95, 98 i V-power. Wiekszej roznicy nie zaobserwowano. Przy V-powerze wzrosla delikatnie moc chyba o 0,7KM czy max. 1KM ale powyzej 6000obr/min (test na Hondzie Type-R) |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
Ostatnio zmieniony przez Robson86 18-09-2007, 21:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2007, 21:20
|
|
|
Kashim powiem ci że ja mam dieasla, ale nieważne ropa czy benzyna. Ja jeździłem kiedyś na zwykłej ropie i było OK. Kumpel w fordzie też w dieslu testował te lepsze paliwa. W shelu V-power, Orlenie - Verve i w BP Ultimate. Powiedział że jak lał V-power to nie było zmian. Natomiast najlepiej w jego przypadku wyszedł Orlen i paliwo Verva. Jest to paliwo które przeczyszcza układ paliwowy i działa korzystnie na silnik, łatwiejszy rozruch itd. Lanie tego paliwa, na początku nie będziesz odczuwał rzadnych zmian na lepsze. To znaczy że najpierw przeczyszcza sie ukł. paliwowy. Dopiero po czasie jest odczuwalna różnica. Ja zaczałem testować Verve (tak jak on powiedział, że dla niego jest najlepsza) i powiem ci że jest różnica na paliwie. Silnik lepiej pracuje i ma lepszego buta. Ale powiedziałem, że muszę jeszcze spróbować innego paliwa z innej stacji. Zdecydowałem się jakiś czas tankowac Ultimate na BP. Powiem ci, że dla mojego miśka Ultimate jest rewelacja. Silnik lepiej się zachowuje, lepiej pracuje i lepiej się wkreca niż na Vervie. Widzisz, mój kolega ma Forda i zachwala Verve, a ja Ultimate. Myślę ze jak na Vervie jeździłem jakiś czas to układ paliwowy się przeczyścił, a następnie zalewając Ultimate dopiero mogłem odczuć różnicę w paliwie. Zwykła ropa się chowa. Myślę że z benzyną jest tak samo.
Radzę ci samemu przetestować te paliwa i sam dojdziesz do wniosku która dla ciebie najlepiej podchodzi. Nie żałuj tych parę groszy, ale będziesz mniał lepszą frajde z jazdy, no i silnik też konserwujesz i dbasz o jego żywotność. Moze to nic takiego, ale ja odczuwam zmiane na lepsze.
Takie jest moje zdanie. Starałem ci się wytłumaczyc jak najlepiej, a decyzja oczywiście należy do ciebie.
Pozdrowionka |
|
|
|
 |
kashim [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2007, 22:00
|
|
|
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz , mój gal 2,5 v 6 na zwykłym paliwie ma mocy jak dla mnie w sam raz bardziej właśnie zależy mi na właściwościach które chronią silnik. Napewno przetestuje żeby przekonac sie samemu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Jacho [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2007, 22:36
|
|
|
doli73 napisał/a: | Natomiast najlepiej w jego przypadku wyszedł Orlen i paliwo Verva. Jest to paliwo które przeczyszcza układ paliwowy i działa korzystnie na silnik, łatwiejszy rozruch itd. |
U mnie tak przeczyściła (Verva 98), że musiałem sondę lambda w Toyocie wymienić (trafiłem na benzynę z wodą chyba). Przerzuciłem się na V-Power i nie było żadnego problemu. Poza tym Shell sprowadza benzynę z Niemiec (Zachodu), a Orlenowska... pracowałem kiedyś w bazie Orlenu i wiem, że z tej bazy bierze Orlen, BP i Statoil i benzyna nie jest - oględnie mówiąc - najlepszej jakości. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
dziobass [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2007, 09:13
|
|
|
Zgadzam sie ze zdaniem doli73. Co prawda posiadaczem miśka (2.0 TD) jestem od niedawna, i dopiero dwókrotnie zalałem paliwo, ale już zdążyłem poczuć różnice. Pierwszy raz, zaraz po zakupie zalalem Verwą na stacji Orlen, samochodzić szedł wprost bajecznie (poza drobnymi niedogodnościami ze skrzynią biegów, ale o tym w innym wątku). Ostatnio, drugie tankowanie mojego miśka, zalałem też na Orlenie, ale niestety wybór mieli kiepski i moglem zalać tylko zwykłym olejem napędowym. Różnice poczułem niemalże od razu - samochód mniej dynamiczny, ciężej sie zbieral przy wyprzedzaniu, zimny gorzej zapalał.
Poprzedni właściciel krotko nim jeździł (sprowadził z Niemiec na sprzedaż), ale mówił ze tankował Verwe, więc zgodnie z tym co pisał doli73, układ paliwowy i silnik się troche przeczyściły, więc osobiście nie zaobserwowałem tego efektu.
Kolega zachęcił mnie, następnym razem spróbuje zalać BP Ultimate, zobacze jakie wrażenia. |
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2007, 10:43
|
|
|
dziobass napisał/a: | Zgadzam sie ze zdaniem doli73. |
Dzieki za podzielenie mojego zdania.
dziobass napisał/a: | następnym razem spróbuje zalać BP Ultimate |
Dla mnie lepsza od Vervy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-09-2007, 18:48
|
|
|
moje 3 grosze:
- wszelkie v-powery to sposob na oszukanie klienta - zadnej zmiany
- na v-power przejezdzilem jakie 20 000 km dopoki nie przekonalem sie, ze na zwyklej 95 moje auto jedzie lepiej i robi wiecej km
- paliwo na zachodzie niewiele rozni sie od paliwa w Polsce - pod warunkiem, ze tankuje sie na stacjach firmowych a nie "niewiadomo gdzie" - tankowalem np. w Niemczech na Shell i Galant wyraznie oslabl
- 98 nie leje, bo tez nie ma sensu - jest rzadziej kupowana i najczesciej zlezala a jak wiadomo czas pracuje na niekorzysc paliw
- nie mialem okazji tankowac Vervy czy Ultimate, bo nie widze sensu - mam swoje wyprobowane stacje na ktorych sie nigdy nie zawiodlem
- im dalej od Gdanska na poludnie tym jakosc paliw gorsza |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-09-2007, 21:21
|
|
|
J poczułem na Cari ze na paliwie z Intermarche nie da sie jedzić... moje GDI zgubiło obroty. Galant jak narzie nei narzeka, ani na PB a ni na LPG.... choć starm sie nie tankowac LPG na całkiem dzikich stacjach. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Jacho [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2007, 21:21
|
|
|
... co nie znaczy, że na markowych stacjach paliwa nie "chrzczą". Prawie cały czas tankowałem na Orlenie, rzadko na Statoilu, ale po wpadce z chrzczonym paliwem przerzuciłem się z Orlenu na Shell. I wystarczy tankować 95.
Aha, faktycznie, to prawda, że na tankowaniu 98 można się "przejechać", bo kierowcy ją rzadziej tankują i poza tym, że paliwo nie ruszane się "starzeje" (jakkolwiek to nazwać), to jeszcze dystrybutory potrafią się zapowietrzyć i zamiast pierwszego litra benzyny tankujemy powietrze :]
J.
PS. A gazu w życiu bym nie zatankował - stąd NIGDY instalacji gazowej - badania wykazały, że większość stacji gazowych nie ma spełnionych norm czystości/składu/i czego tam jeszcze gazu. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Jacho [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2007, 22:22
|
|
|
Nie no. luzik, jak kupujesz auto już z instalacją, to OK, ale jak samemu masz zainstalować, a potem robić 10000 km rocznie to jest to wywalanie pieniędzy w błoto. Żeby Ci się zwrócił koszt instalacji gazowej, to musisz duużo jeździć (na taxi? albo przedstawiciel handlowy własnym autem).
Z racji posiadania dwójki dzieci nie zdecydowałbym się na auto z instalacją gazową, bo to jak wożenie dzieci na bombie - z doświadczenia znajomych wiem, że raczej więcej jest zakładów, które NIE umieją wyregulować instalacji, a poza tym naoglądałem się TVN Turbo ("28 sekund"), gdzie co chwila pokazują, że strażacy są wzywani, bo ulatnia się gaz z zaparkowanego auta.
I plz nie przekonujcie mnie - mam AWERSJĘ do gazu (poza tym ma podrożeć) i nic tego nie zmieni
J.
PS. Na urlopie też używam kuchenki elektrycznej, a nie gazowej... |
|
|
|
 |
|
|