Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Obluzowane tylne drzwi.
Autor Wiadomość
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 04-03-2010, 23:18   Obluzowane tylne drzwi.

Sworzeń w górnej zawiasie jest wyraźnie wyrobiony (przesunięcie 20-25%), co powoduje, że po otwarciu drzwi opuszczają się. Jest problem z zamykaniem: trzeba porządnie trzepnąć, żeby wskoczyły na swoje miejsce lub dźwigać je ręką przy zamykaniu.
Jak to naprawić?

Przy okazji: czy w tylnych drzwiach powinna być jakaś blokada, która uniemożliwiałaby samoistnie zamykanie się drzwi. U mnie, gdy miś stoi leciutko pochylony na lewo, drzwi się same zamykają. Upierdliwe, niebezpieczne dla dzieci. Jak temu zaradzić?
_________________
Roch.
Ostatnio zmieniony przez Tomasz Grochola 09-08-2010, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mcorp 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.8 GLX '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Warszawa, Hajnówka
Wysłany: 05-03-2010, 08:33   

Ostatnio robiłem cuda z tym problemem u siebie; nic z tym nie zrobisz, kup używane zawiasy (w Polsce zapłaciłem 50zł za komplet w świetnym stanie: dwa zawiasy i ogranicznik), oddaj do lakieru i będziesz miał na kolejne 10 lat. Można oczywiście walczyć z materią, ale podziała na miesiąc a zużycie WD40 takie jak ropy 8) Przy okazji załatwisz też problem samozamykania (ogranicznik powinien stopować drzwi w pozysji otwarte, u Ciebie pewnie też już się zużył).

Ja do swoich nowych zawiasów dorobiłem jeszcze kalamitkę, bo ze smarowaniem tego jest wieczny problem.

M
 
 
mak721 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II Long 2.8 TD 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Morąg
Wysłany: 05-03-2010, 09:47   

Ja również przerabiałem temat ten temat jakieś rok temu, ale nie kupowałem drugich zawiasów tylko :
- wymontowałem stare i wybiłem bolce
- w sklepie zakupiłem kilka rozmiarów bolców do osobówek ( koszt jednego od 2 do 10 zł )
- po oczyszczeniu otworów i pokryciu wewnętrznych powierzchni teflonowym środkiem dopasowywałem bolce ( nie ma z tym problemu bo są sprężynujące )
- pomalowałem montaż i jest git
- raz na tydzień teflonowy spay psik psik i działa nie piszczy
Powodzenia
 
 
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 23-07-2010, 21:54   

mak721 napisał/a:
Ja również przerabiałem temat ten temat jakieś rok temu, ale nie kupowałem drugich zawiasów tylko :
- wymontowałem stare i wybiłem bolce
- w sklepie zakupiłem kilka rozmiarów bolców do osobówek ( koszt jednego od 2 do 10 zł )
- po oczyszczeniu otworów i pokryciu wewnętrznych powierzchni teflonowym środkiem dopasowywałem bolce ( nie ma z tym problemu bo są sprężynujące )
- pomalowałem montaż i jest git
- raz na tydzień teflonowy spay psik psik i działa nie piszczy
Powodzenia


Zawiasę wymontowałem. Bolec był prawie przetarty (zostało ze 2mm). Raz walnąłem z obucha i zawiasa rozpadła się na dwie części. Sworzeń był w trzech częściach.

Dalej było gorzej. Próbowałem wybić sworzeń, ale żadna z części ani drgnęła. Próbowałem rozwiercania, ale też z marnym rezultatem (górna część sworznia jest hartowana -moje wiertła tylko głaskały powierzchnię; dolną rozwierciłem, ale i tak nic mi to nie dało)

Oddałem zawiasę do warsztatu. Cudowali, grzali palnikami -wyjęli. Skasowali 25 euro :) Pouczyli, że tu się byle g...a nie wsadzi. Oryginał potrzebny. W zawiasie jest nie tylko sworzeń, ale i dwie tulejki. Potem wstawię fotkę.

Pytałem już w sklepie -da się zamówić. Koszt to jakieś 15 euro.

Zawiasę będę musiał pomalować -jakieś dobre rady w tej kwestii?

P.S. Dupa blada. Nie da się dokupic sworznia. Proponują mi kompletną zawiasę za 130 euro...

[ Dodano: 09-08-2010, 20:56 ]
mcorp napisał/a:
Ostatnio robiłem cuda z tym problemem u siebie; nic z tym nie zrobisz, kup używane zawiasy (w Polsce zapłaciłem 50zł za komplet w świetnym stanie: dwa zawiasy i ogranicznik), oddaj do lakieru i będziesz miał na kolejne 10 lat. Można oczywiście walczyć z materią, ale podziała na miesiąc a zużycie WD40 takie jak ropy 8) Przy okazji załatwisz też problem samozamykania (ogranicznik powinien stopować drzwi w pozysji otwarte, u Ciebie pewnie też już się zużył).

Ja do swoich nowych zawiasów dorobiłem jeszcze kalamitkę, bo ze smarowaniem tego jest wieczny problem.

M


Co to jest ta kalamitka? Też bym chętnie rozwiązał problem smarowania.

Mój poprzedni sworzeń wyglądał tak:



Sworzeń jest ścięty. W zasadzie jest to jego środkowa część.

Ostatecznie musiałem użyć takiego oto zestawu naprawczego: przycięta na wymiar ośka z dziecięcego roweru (wybacz synu!), tulejka z kotwy montażowej, jedna podkładka od śruby, jedna z odzysku ze starego sworznia.



I jeszcze fotka z pola bitwy :)

_________________
Roch.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.