[1.8 GDI] wymiana silnika pilna pomoc |
Autor |
Wiadomość |
cherminator
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 39 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 22-07-2010, 21:39 [1.8 GDI] wymiana silnika pilna pomoc
|
|
|
Witam wszystkich
Mój silnik 1.8 GDI troche zaczyna się starzeć (360 tys km) i połowe koni to już mu uciekło wraz z przebiegiem. Wymiana auta nie wchodzi w grę ponieważ: bardzo je lubie, mam zniżkę pracowniczą na ubezpieczenie (tylko na te auto), bardzo je lubię i naprawdę je lubie. Więc wypada zmienic silnik ponieważ przez 19 miesięcy zrobiłem 44 tys km więc na pewno wstawię gaz.chcę zmiany z GDI na 1.8 16V. i teraz prosba do osób które wiedzą w czym rzecz. Chciałbym aby ktos rozwiał moje pytanie odnośnie tej wymiany. Spodziewam się dwóch opcji silnikowych tzn 1.8 16V Mitsubishi i 1.8 16v Volvo. Podobno to te same silniki ale wole się upewnic od kogos kto się zna.
Więc tak drodzy maniacy:
Wymontowujemy silnik 1.8 16V GDI (cari przed liftem) i wkładamy 1.8 16V Carisma lub 1.8 16V Volvo
1. który będzie lepiej zaadaptować w miejsce GDI?
2. jak bardzo różni się instalacja elektryczna w GDI od zwykłego 1.8 16V i od 1.8 vovlo?
- co wymienić a co „wyciąć”?
3. czy być może całkowicie odpada silnik volvo??
4. ( i teraz proszę się nie śmiać bo aż taki dobry to ja nie jestem) mam GDi z Klimą, czy to jakoś zaszkodzi jeśli kupie silnik bez Klimy i czy będę mogł ją przełożyc ??
5. czy może silnik 2.0 od volvo będzie równie łatwo wstawić na miejsce GDI?
6. czy wymiana na głowicę 1.8 16V bez GDI jest możliwe??
i tak jak w temacie prosze o pilną pomoc ponieważ kasa na silnik już jest tylko kwestia zakupu no i poświęcenia weekendu przy wymianie a chciałbym wszystko chciałbym zakończyć w wakacje:) oczywiście zobowiązuje sie do sesji zdjęciowej jaki przebiegała wymiana:) |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2010, 23:00
|
|
|
Proponuję lekturę: http://forum.mitsumaniaki...p=694477#694477 . W tym temacie znajdziesz wiele ciekawych informacji na temat SWAPU i najciekawszych opcji: 2.0T4 z Volvo i 2.5V6 z Galanta. |
|
|
|
 |
cherminator
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 39 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 23-07-2010, 15:21
|
|
|
ta lektura jest mi znana i wiele innych na forum, zanim napisałem ten temat szukałem już jakiegoś gotowego ale niestety wiekszość jest o swapie na 2.5 V6 a ja jedynie na 1.8 16V Mitsubishi lub volvo (ew. 2.0 Volvo) chcę --> po najmniejszej linii oporu.
Czekam na wasze uwagi i doświadczenia |
|
|
|
 |
Enforcer
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-07-2010, 19:16
|
|
|
cherminator, mniemam, że masz w domyśle 1.8 16V SOHC? |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 23-07-2010, 20:41
|
|
|
jesli ktoś chce to ma 1,8 SOHC silniczek do sprzedania od mojej starej cari |
|
|
|
 |
cherminator
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 39 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 23-07-2010, 21:46
|
|
|
Enforcer napisał/a: | mniemam, że masz w domyśle 1.8 16V SOHC? |
tak oczywiście ze SOHC ..........wiem wiem bede miałm 10 koni mniej ale i bede mial gaz:)
ogólnie dowiedziałem sie u gazownika ze jak wymienie sama glowice, i kompa od 1.8 16V SOHC to juz mi zaloza gaz, no i bedzie mala przeróbka z instalacja elektr. tylko nie wiem jaka jeszcze,
adaśko napisał/a: | jesli ktoś chce to ma 1,8 SOHC silniczek do sprzedania od mojej starej cari |
bardzo chętnie tylko troche daleko:) |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 24-07-2010, 06:40
|
|
|
cherminator, daleko nie daleko zawsze można się dogadać |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2010, 13:01
|
|
|
Warto zweryfikować spostrzeżenia, które tutaj przedstawię... Są to rozważania czysto teoretyczne.
Moim zdaniem włożenie silnika 1.8 SOHC w miejsce 1.8 GDI może nie być takie proste jak się to wydaje. 1.8 SOHC technicznie (moim zdaniem) jest bliższe 1.6 niż GDI. Wraz z 1.6 posiadają tą samą skrzynię biegów (Renault) oraz wiele wspólnych części. GDI ma skrzynię japońską. Możliwe, że po swapie trzeba będzie także zmieniać skrzynię. Warto zainteresować się jak wygląda sprawa z półośkami. Także możliwe, że trzeba będzie je wymieniać.
Jeżeli moje podejrzenia okażą się prawdziwe, warto pomyśleć nad swapem na 2.5V6 z Galanta. Dlaczego? Skrzynia zostaje, półośki zostają. Wystarczy Ci silnik z osprzętem... |
|
|
|
 |
cherminator
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 39 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 24-07-2010, 15:18
|
|
|
enanthate napisał/a: | 1.8 SOHC technicznie (moim zdaniem) jest bliższe 1.6 niż GDI |
a moze tylko róznica w głowicy??? enanthate napisał/a: |
warto pomyśleć nad swapem na 2.5V6 z Galanta. Dlaczego? Skrzynia zostaje, półośki zostają. Wystarczy Ci silnik z osprzętem... |
a i jeszcze inna wiązka elektrycznia nie? no i ten silnik na pewnoi jest drogi w eksploatacji |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-07-2010, 15:28
|
|
|
Jak chcesz Wciskać w miejsce GDI silnik 1.8 16V SOHC to lepiej się zaopatrz w jakiegoś rozbitka napewno do wymiany masz silnik ze skrzynią, półośki, osprzęt zapewne też się różni, komp to samo,
Tak więc lepiej jakiegoś rozbitka z rozwalonym kufrem |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2010, 15:33
|
|
|
cherminator napisał/a: | no i ten silnik na pewnoi jest drogi w eksploatacji |
Po założeniu gazu w 2.5V6 i tak będziesz pokonywał kilometry taniej niż w GDI. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24-07-2010, 15:44
|
|
|
cherminator, zakladaj taki silnik jak masz.
Szukaj po "anglikach" - bedzie to najprostsze.
Wszelkiego rodzaju "internetowe wydumki" sobie odpusc - chyba, ze masz czas i pieniadze, zeby sie z tym uzerac. |
|
|
|
 |
cherminator
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 39 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 24-07-2010, 16:47
|
|
|
mkm napisał/a: | Szukaj po "anglikach" |
z tym tez ciezka sprawa, wolałbym wyciagac silnik z auta a nie z garazu od kogos, a czesto juz stoją rozebrane:/ |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2010, 16:52
|
|
|
Postaraj się więc dostać kompletnego anglika lub samochód bez prawa do rejestracji. Mechanikę wyciągasz i używasz do swapa, a resztę sprzedajesz na części. |
|
|
|
 |
cherminator
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 39 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 25-07-2010, 16:58
|
|
|
enanthate napisał/a: | Postaraj się więc dostać kompletnego anglik |
--> prędzej uwierze ze na świecie są jeszcze dziewice:P
enanthate napisał/a: | a resztę sprzedajesz na części |
--> nie mam gdzie trzymać złomu
wczoraj "zapuściłem " temat koledze który robi w warsztacie ( nie u Ździcha za rogiem) i ma pojęcie i spróbuje sie dowiedzieć co i jak z tymi głowicami od 1.8 SOHC, ewentualnie powiedział mi że mogę wziąść głowice od galanta (wersja gaźnikowa) bo nie potrzebuje żadnego kompa ale będzie mało "kopytna" i straci moc. no nic dam mu czas i zobaczymy |
|
|
|
 |
|