[CJxA] Colt do rajdów? |
Autor |
Wiadomość |
olks
Nowy Forumowicz
Auto: Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2010, 20:22 [CJxA] Colt do rajdów?
|
|
|
Po pierwsze chciałem się przywitać ze wszystkimi jako że jestem nowym użytkownikiem na forum :)
Króciutko się przedstawię żeby nie zanudzać - od roku mam Lancerka i powiem szczerze ze od dziecka jestem zakochany w autkach spod znaku 3 diamencików:)
Szukałem już postów ale chyba nikt takiego tematu nie poruszał więc zakładam nowy wątek.
A teraz do rzeczy - od dawna chce zakupić sobie jakieś autko do rajdowania (kjs na poczatek oczywiscie) i przyznam ze pomysłów na autko w tym celu było już sporo. Ostatnio wpadłem na pomysł że może pozostać przy Mitsu no i tu pojawił się pomysł Colta CJO między innymi ze względu na rozmiary, ceny aut i dostępne silniki.
Mam pytanie czy ktoś może wykorzystuje z Was Colta do rajdowania? A może znacie kogoś co tak robi? Jeśli chodzi o wybór silnika pomiędzy 1.3 a 1.6 to jeszcze nie mam decyzji (za tym idzie też wybór klasy w której się startuje), ale generalnie zastanawiam się czy to auto się nadaje do takiego celu? Jak jest z dostępnością części (również takich trochę niestandardowych jak np. rozpórka, sportowe hamulce, zawieszenie, filtry itp?) jak i mechaników? (Warszawa lub okolice)
Zaznaczę może że generalnie chcę przede wszystkim się dobrze pobawić a nie koniecznie robić super wyniki więc nie chodzi mi o moc tego samochodu - chociaż tu oczywiscie Wasze opinie też są dla mnie ważne, ale bardziej o problemy jakie można napotkać z tym autem przy powiedzmy baardzo ciężkiej nodze i mocnej eksploatacji - przede wszystkim silnika i zawieszenia. No i przede wszystkim ta dostępność części (raz jeszcze) i ich cena - jak wiadomo sport samochodowy to usterki i jeszcze raz usterki oraz szybkie zużycie wszystkiego co może się w aucie zużyć.
Będę baardzo wdzięczny za wszelkie rady i sugestie!
pozdr
Olks |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
olks
Nowy Forumowicz
Auto: Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2010, 22:36
|
|
|
Dziekuję za pierwszą odpowiedź:)
Generalnie fajnie i o starszych Coltach poczytać - kto wie może się skuszę. Myślałem jednak o nowszym głównie ze względów awaryjności i możliwości znalezienia dobrego egzemplarza - wiadomo im auta starsze tym o taki trudniej.
Na ocenę silnika przyjdzie jeszcze czas i tak nie obejdzie się bez jakiejś większej jazdy próbnej, ale prawdopodobnie masz rację że 1.3 za słaby. Pytanie jak te silniki w ogóle znoszą wysokie obroty? jakie ewentualnie byłyby zalety zdecydowania się na starszy model? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 27-07-2010, 23:21
|
|
|
olks napisał/a: | jakie ewentualnie byłyby zalety zdecydowania się na starszy model?
|
Dla 1.6 w najlepszym wypadku 23 konie więcej, w najgorszym chyba 10 koni więcej (pod koniec produkcji CJ0 miały 103 konie). Nie wiem jak jest z wagą, ale sądzę iż CA0 waży mniej. A silniki lubią wysokie obroty.
Sam mam lancera 1.6 (CBO) i jeżdżę również czasem coltem CJ0 i różnica w mocy jest baaaardzo odczuwalna, a to teoretycznie te same silniki o tej samej pojemności. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-07-2010, 23:25
|
|
|
Co do mechaników, to ja na przykład bardzo chętnie bym przyłożył łapy do zrobienia takiej rajdóweczki |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
olks
Nowy Forumowicz
Auto: Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-07-2010, 08:38
|
|
|
A to jeśli tylko wszystko dojdzie do skutku to z checią się zgłoszę Na początek muszę się upewnić że Colt to będzie dobre auto, wybrać silnik (jak rozumiem według Was 1.3 nie mam co rozważać) no i znaleźć jakiś dobry egzemplarz który nie miał dzwona jakiegoś:) |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 28-07-2010, 08:40
|
|
|
A mi się wydaje, że do zabawy cjo 1.6, nawet 90 konne w zupełności wystarczy Nie ma co nastawiać się specjalnie na wersje 103 konną, bo osiągami się nie różnią.
Także cjo 1.6, wywalić graty, usztywnić, dobrać dobre kółka i pociskać |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
olks
Nowy Forumowicz
Auto: Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-07-2010, 09:22
|
|
|
A są jakieś różnice pomiędzy CJO 1.6 z początków lat produkcji i końcówki? Oprócz wspomnianych już dołożonych 13 koni, czy były jakieś większe zmiany konstrukcyjne - usztywnienie nadwozia, inne podzespoły w silniku - poprawione jakieś awaryjności? |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 29-07-2010, 11:01
|
|
|
olks, zasadniczych zmian raczej nie było Także wg mnie specjalnie nie ma co się nastawiać na wersje 103 konną. Bardziej zwróć uwagę na stan mechaniki i blacharki danego modelu. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 29-07-2010, 18:56
|
|
|
olks do tego celu jaki ty chcesz bardzo dobrym autkiem jest suzuki swift
.Mała waga ,duże przyśpieszenie ,nawet lepsze niż w colcie.
Suzuki po przeróbkach używane są do wyścigów ,i osiągają w swojej klasie bardzo dobre wyniki.Miałem to autko i byłem z niego bardzo zadowolony. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 29-07-2010, 19:01
|
|
|
Moim zdaniem CJO to naprawdę średni pomysł...przecież rajdy są do określonych pojemności, a jak na 1.6 to ten silnik jest słabiutki... Wiem co mówię, mam porównanie 1.6 w tej generacji i w starszej którą sam posiadam, lepiej znaleźć zadbane CA0 lub faktycznie jeszcze starsze C50 |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-08-2010, 23:17
|
|
|
Ja tez bym CJ0 odpuścił w tym temacie (wg danych które kiedyś znalazłem praktycznie nie ma różnicy w osiagach miedzy 90 km i 103 km chociaż tym drugim osobiście nie jeździłem). C50 wydaje sie już troche za stare (podejrzewam ze wiekszość egz. jest już mocno skorodowana) natomiast CA0 jak najbardziej 1,6 lub 1,8 a tak wogóle to już ktos tu napisał Swift 1,3 GTi i bedziesz mógł o cos powalczyc w swojej klasie. |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
|