Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Colt do rajdów?
Autor Wiadomość
olks 
Nowy Forumowicz

Auto: Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2010, 20:22   [CJxA] Colt do rajdów?

Po pierwsze chciałem się przywitać ze wszystkimi jako że jestem nowym użytkownikiem na forum :)
Króciutko się przedstawię żeby nie zanudzać - od roku mam Lancerka i powiem szczerze ze od dziecka jestem zakochany w autkach spod znaku 3 diamencików:)

Szukałem już postów ale chyba nikt takiego tematu nie poruszał więc zakładam nowy wątek.

A teraz do rzeczy - od dawna chce zakupić sobie jakieś autko do rajdowania (kjs na poczatek oczywiscie) i przyznam ze pomysłów na autko w tym celu było już sporo. Ostatnio wpadłem na pomysł że może pozostać przy Mitsu no i tu pojawił się pomysł Colta CJO między innymi ze względu na rozmiary, ceny aut i dostępne silniki.

Mam pytanie czy ktoś może wykorzystuje z Was Colta do rajdowania? A może znacie kogoś co tak robi? Jeśli chodzi o wybór silnika pomiędzy 1.3 a 1.6 to jeszcze nie mam decyzji (za tym idzie też wybór klasy w której się startuje), ale generalnie zastanawiam się czy to auto się nadaje do takiego celu? Jak jest z dostępnością części (również takich trochę niestandardowych jak np. rozpórka, sportowe hamulce, zawieszenie, filtry itp?) jak i mechaników? (Warszawa lub okolice)

Zaznaczę może że generalnie chcę przede wszystkim się dobrze pobawić a nie koniecznie robić super wyniki więc nie chodzi mi o moc tego samochodu - chociaż tu oczywiscie Wasze opinie też są dla mnie ważne, ale bardziej o problemy jakie można napotkać z tym autem przy powiedzmy baardzo ciężkiej nodze i mocnej eksploatacji - przede wszystkim silnika i zawieszenia. No i przede wszystkim ta dostępność części (raz jeszcze) i ich cena - jak wiadomo sport samochodowy to usterki i jeszcze raz usterki oraz szybkie zużycie wszystkiego co może się w aucie zużyć.

Będę baardzo wdzięczny za wszelkie rady i sugestie!
pozdr
Olks
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-07-2010, 22:09   

http://forum.mitsumaniaki...ight=colt+rajd*

http://forum.mitsumaniaki...ight=colt+rajd*

Tak wiem, to tematy o CA0. Z CJ0 chyba nikt się nie bawił. Jak dla mnie 1,3 jest jednak za słaby do takich imprez. Można ewentualnie myśleć nad 1,6 najlepiej z końca produkcji (wyższa moc) - ale szału też nie ma.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
olks 
Nowy Forumowicz

Auto: Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2010, 22:36   

Dziekuję za pierwszą odpowiedź:)
Generalnie fajnie i o starszych Coltach poczytać - kto wie może się skuszę. Myślałem jednak o nowszym głównie ze względów awaryjności i możliwości znalezienia dobrego egzemplarza - wiadomo im auta starsze tym o taki trudniej.
Na ocenę silnika przyjdzie jeszcze czas ;) i tak nie obejdzie się bez jakiejś większej jazdy próbnej, ale prawdopodobnie masz rację że 1.3 za słaby. Pytanie jak te silniki w ogóle znoszą wysokie obroty? jakie ewentualnie byłyby zalety zdecydowania się na starszy model?
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 27-07-2010, 23:21   

olks napisał/a:
jakie ewentualnie byłyby zalety zdecydowania się na starszy model?

Dla 1.6 w najlepszym wypadku 23 konie więcej, w najgorszym chyba 10 koni więcej (pod koniec produkcji CJ0 miały 103 konie). Nie wiem jak jest z wagą, ale sądzę iż CA0 waży mniej. A silniki lubią wysokie obroty.
Sam mam lancera 1.6 (CBO) i jeżdżę również czasem coltem CJ0 i różnica w mocy jest baaaardzo odczuwalna, a to teoretycznie te same silniki o tej samej pojemności.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-07-2010, 23:25   

Co do mechaników, to ja na przykład bardzo chętnie bym przyłożył łapy do zrobienia takiej rajdóweczki :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
olks 
Nowy Forumowicz

Auto: Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2010, 08:38   

A to jeśli tylko wszystko dojdzie do skutku to z checią się zgłoszę :) Na początek muszę się upewnić że Colt to będzie dobre auto, wybrać silnik (jak rozumiem według Was 1.3 nie mam co rozważać) no i znaleźć jakiś dobry egzemplarz który nie miał dzwona jakiegoś:)
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 28-07-2010, 08:40   

A mi się wydaje, że do zabawy cjo 1.6, nawet 90 konne w zupełności wystarczy :!: Nie ma co nastawiać się specjalnie na wersje 103 konną, bo osiągami się nie różnią.

Także cjo 1.6, wywalić graty, usztywnić, dobrać dobre kółka i pociskać :twisted:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
olks 
Nowy Forumowicz

Auto: Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2010, 09:22   

A są jakieś różnice pomiędzy CJO 1.6 z początków lat produkcji i końcówki? Oprócz wspomnianych już dołożonych 13 koni, czy były jakieś większe zmiany konstrukcyjne - usztywnienie nadwozia, inne podzespoły w silniku - poprawione jakieś awaryjności?
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-07-2010, 16:44   

Ja osobiscie wolalbym CA0 ale CJ0 mi sie bardziej podoba :> a na kajtki to C50 ;P a tu masz potwierdzenie ze jeżdżą CJ0
http://www.youtube.com/watch?v=PkxiCiuQms8
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related

dobry kierowca wszystkim pociśnie a dobry pilot to i na drzwiach od stodoły poleci jak mawiano o polakach w Angli ;) nie ma różnicy czy zaczniesz od 1.3 czy 1.6 i tak w klasie bedziesz jeździł czyli z rówieśnikami. sprawdz ceny i dostepnosc czesci mechaniczych; sportowych (zawieszenie itd.); blacharskich i silniki. docelowo bedziesz dążył do coraz mocniejszego auta i dobrze miec perspektywy na wsadzenie 2.0 lub wiecej :> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53412
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 29-07-2010, 11:01   

olks, zasadniczych zmian raczej nie było :wink: Także wg mnie specjalnie nie ma co się nastawiać na wersje 103 konną. Bardziej zwróć uwagę na stan mechaniki i blacharki danego modelu.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 29-07-2010, 18:56   

olks do tego celu jaki ty chcesz bardzo dobrym autkiem jest suzuki swift


.Mała waga ,duże przyśpieszenie ,nawet lepsze niż w colcie.
Suzuki po przeróbkach używane są do wyścigów ,i osiągają w swojej klasie bardzo dobre wyniki.Miałem to autko i byłem z niego bardzo zadowolony.
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 29-07-2010, 19:01   

Moim zdaniem CJO to naprawdę średni pomysł...przecież rajdy są do określonych pojemności, a jak na 1.6 to ten silnik jest słabiutki... Wiem co mówię, mam porównanie 1.6 w tej generacji i w starszej którą sam posiadam, lepiej znaleźć zadbane CA0 lub faktycznie jeszcze starsze C50
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-08-2010, 23:17   

Ja tez bym CJ0 odpuścił w tym temacie (wg danych które kiedyś znalazłem praktycznie nie ma różnicy w osiagach miedzy 90 km i 103 km chociaż tym drugim osobiście nie jeździłem). C50 wydaje sie już troche za stare (podejrzewam ze wiekszość egz. jest już mocno skorodowana) natomiast CA0 jak najbardziej 1,6 lub 1,8 a tak wogóle to już ktos tu napisał Swift 1,3 GTi i bedziesz mógł o cos powalczyc w swojej klasie.
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.