 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
VIN |
Autor |
Wiadomość |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2006, 08:10 VIN
|
|
|
Format zapisu VIN
Są dwa sposoby zapisu numeru identyfikacyjnego pojazdu. W Unii Europejskiej jest stosowana norma ISO-3779, w Ameryce Północnej jest stosowany format bardziej surowy (liczba kontrolna), ale kompatybilny z europejskim.
Numer VIN składa się z następujących sekcji:
Światowa identyfikacja producenta
WMI - (World Manufacturer Identifier)
Regiony WMI
Pierwszy znak WMI określa region, w którym znajduje się producent. W praktyce każdy jest przypisany krajowi, w którym znajduje się producent. Zaznaczono najpopularniejsze kraje produkcji.
Lista WMI niektórych producentów
SAE przydzieliło krajom i producentom symbole WIM. Tablica zawiera często spotykane symbole, jednak istnieje wiele innych.
WMI Producent
JA Isuzu
JF Fuji Heavy Industries (Subaru)
JH Honda
JK Kawasaki (motocykle)
JM Mazda
JN Nissan
JS Suzuki
JT Toyota
KL Daewoo
KMH Hyundai
KN Kia
SAL Land Rover
SAJ Jaguar
SCC Lotus Cars
TRU Audi
VF1 Renault
VF3 Peugeot
VF7 Citroën
VSS SEAT
WAU Audi
WBA BMW
WBS BMW M
WDB Mercedes-Benz
WMW MINI
WP0 Porsche
W0L Opel
WVW Volkswagen
WV1 Volkswagen Commercial Vehicles
WV2 Volkswagen Bus/Van
YK1 Saab
YS3 Saab
YV1 Volvo Cars
ZDF Ferrari Dino
ZFA Fiat
ZFF Ferrari
1FB Ford Motor Company
1FC Ford Motor Company
1FD Ford Motor Company
1FM Ford Motor Company
1FU Freightliner
1FV Freightliner
1F9 FWD Corp.
1G General Motors
1GC Chevrolet
1GM Pontiac
1H Honda USA
1L Lincoln
1M? Mercury
1M1 Mack Truck
1M2 Mack Truck
1M3 Mack Truck
1M4 Mack Truck
1N Nissan USA
1VW Volkswagen USA
1YV Mazda USA
2FB Ford Motor Company Kanada
2FC Ford Motor Company Kanada
2FM Ford Motor Company Kanada
2FT Ford Motor Company Kanada
2FU Freightliner
2FV Freightliner
2M Mercury
2G General Motors Kanada
2G1 Chevrolet Kanada
2G1 Pontiac Kanada
2HM Hyundai Kanada
2WK Western Star
2WL Western Star
2WM Western Star
3FE Ford Motor Company Meksyk
3G General Motors Meksyk
3VW Volkswagen Meksyk
9BW Volkswagen Brazylia
4F Mazda USA
4M Mercury
4S Subaru-Isuzu Automotive
4US BMW USA
4V1 Volvo
4V2 Volvo
4V3 Volvo
4V4 Volvo
4V5 Volvo
4V6 Volvo
4VL Volvo
4VM Volvo
4VZ Volvo
5L Lincoln
6F Ford Motor Company Australia
6H General Motors-Holden
6MM Mitsubishi Motors Australia
6T1 Toyota Australia
Sekcja określająca typ
VDS - (Vehicle Descriptor Section)
Znaki na pozycjach od 4 do 9 należą do sekcji określającej typ pojazdu. Są one używane, w zależności od lokalnych regulacji, do identyfikacji typu pojazdu i mogą zawierać informacje o konstrukcji i rodzaju nadwozia. Każdy producent ma własny system wykorzystywania tego pola.
Cyfra kontrolna (Ameryka Północna)
Element znajdujący się na 9 pozycji pełni rolę liczby kontrolnej VIN pojazdów z Ameryki Północnej.
Numer własny egzemplarza
VIS - (Vehicle Identifier Section)
Znaki na pozycjach od 10 do 17 są wykorzystywane do nadania unikatowego numeru pojazdu. Jest wykorzystywany przez producenta w przypadku reklamacji. Zawiera informacje o zainstalowanych opcjach wykonania, silniku, rodzaju napędu; często jest jednak po prostu kolejnym numerem. W ostatnie pięć znaków stanowią zawsze cyfry.
Rok produkcji w Ameryce Północnej
Znak na pozycji 10 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania roku produkcji.
Kod zakładu producenta
Znak na pozycji 11 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania zakładu producenta. Każdy producent ma własny system oznaczeń, jednak jego położenie w kodzie VIN jest ustalone.
Kod roku produkcji
Poza trzema literami, które nie mogą występować w VIN (I, O oraz Q) do kodowania roku nie stosuje się liter U i Z oraz cyfry 0. Należy pamiętać, że kod roku może informować o roku produkcji, ale też o roku wprowadzenia na rynek typu lub modelu pojazdu.
Rok 1980 jest kodowany jako „A” i następne lata odpowiednimi kolejnymi literami aż do roku 2000, któremu odpowiada litera „Y”. Lata od 2001 do 2009 są kodowane cyframi od 1 do 9.
DEKODER VIN
Zrodlo - Wikipedia |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
crimi
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 148 Skąd: lc
|
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 27-02-2010, 22:55
|
|
|
ten link nie działa |
|
|
|
 |
pamar
Mitsumaniak Kainamustim

Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4172 Skąd: Andrespol/Radków
|
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 01-07-2010, 08:28
|
|
|
pamar napisał/a: | Rosyjska strona z dość dobrymi opisami i ilustracjami:
http://mitsubishi.ilcats.ru/
Podałem link bezpośrednio do miśków ale są tam też inne marki |
Wreszcie soc co rozpoznaje moja sigmę, wprawdzie jako Diamante(blachy w większości nieco inne) ale mechanika to samo . |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|
|