Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Check engine
Autor Wiadomość
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-05-2009, 22:55   [EA2A 2.0] Check engine

Witam wszystkich.
Moje autko to galant 99 po lifcie 2.0 benzyna
Wczoraj wracając do domu po wyprzedzeniu jak odpuściłem gaz zaświeciła mi się kontrolka
"check engine" i misiek stracił moc w kołach, nie reagował zbytnio na pedał gazu. Na 3-ce ledwo toczył się 60. Miałem niedaleko do domu jakieś 500 m więc się powoli dotoczyłem. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie kontrolka już się nie zapaliła a z autkiem było wszystko ok. Choć może nie .. jest chyba lepiej niż było. Niedawno sprawdzałem osiągi autka 0-100 żeby ocenić czy nic mu nie dolega i miałem 10s z dwiema osobami na pokładzie. Ale po tym manewrze z błędem autko jeździ jak szatan ma dużo lepszego kopa niż wcześniej, aż się zdziwiłem. Zastanawia mnie tylko skąd ten błąd i czy nie będzie się to powtarzać. Może ktoś miał już takie doświadczenia.
Znajomy mechanik mówił, że jak to pierwszy taki przypadek to żeby sobie głowy tym nie zawracać. Co wy o tym sądzicie?
Z góry dzięki za podpowiedzi
A i jeszcze jedno pytanko. Jaki macie napięcie ładowania w swoich galantach bo mam wrażenie że u mnie jest troszkę za niskie 13,97V na zimnym silniku i 13,7V na rozgrzanym.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 12-05-2009, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-05-2009, 23:03   

Wymrugaj błędy:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3245

Powinien zachować się w pamięci.
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 12-05-2009, 23:37   

jafo2 napisał/a:
Jaki macie napięcie ładowania w swoich galantach bo mam wrażenie że u mnie jest troszkę za niskie 13,97V na zimnym silniku i 13,7V na rozgrzanym.


Nie przesadzaj w poszukawiach problemów, masz >13V więc jest OK i nie ma co dywagować czy 13,5 jest ok czy nie bo to nie ma znaczenia.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 13-05-2009, 08:17   

cześć
generalnie tez bym sie tym nie przejmował
u mnie czasem sie zapala dokładnie w tym momencie o jakim piszesz
sonda czyta ci spaliny i przy ściągnięciu nogi z gazu one sie zmieniają co może powodować bledy (wedlug niej) ze cos jest nie halo
u mnie sie to pokazuje częściej bo mam gaz te spaliny sa troszkę inne
wtedy na luzie prze gazuje go kilka razy i jest juz oki
napiecie mam takie samo od 12,9 do 13 z groszami wiec luz
ale tak jak pisze owczar jak potrafisz zczytac bład to zrob to - bedziesz pewny - no i nauczysz sie na przyszlosc - zawsze nowe doswiadczenie :lol:

:lol:
_________________

 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2009, 11:17   

wymrugaj bledy, prawdopodobnie to lambda , jak problem bedzie sie powtarzal to wymiana
odnosnie napiecia ladowania alternatora to wg. manuala zalezy ono miedzy innymi od temeratury otoczenia :
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-05-2009, 17:41   

Witam ponownie. Wymigałem błąd i jest to błąd nr 44 - cewka zapłonowa lub tranzystor mocy dla cyl 1 i 4 . Czy to oznacza że cewka do wymiany, czy jak nic dalej nie będzie się działo to na razie zostawić w spokoju? Odczytałem przy okazji błędy z abs-u i mam problem z :
21, 22, 23, 24 - identycznie jak 11-14, ale zwarcie. Co z tym abs jechać do jakiegoś mechanika czy da się to jakoś jeszcze sprawdzić? Niedawno wymieniałem klocki czy to może być przyczyną błędu? Na jakiej zasadzie te czujniki działają bo razem z klockami miałem konserwację podwozia może przy okazji zakonserwowali czujniki ;)
Na razie odłączę klemę żeby skasować błędy i zobaczę czy znowu się pojawią.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-05-2009, 17:48   

ABS ignoruj, błędy powstają gdy koła zblokują, mogą to być pozostałości po zimie. Problem jest gdy kontrolka ABS świeci się cały czas.

Narazie zostaw w spokoju. Możesz przejrzeć styki, coś przeczyścić. Być może była to chwilowa niedyspozycja. Teraz przynajmniej wiesz co się dzieje.
 
 
greg6969 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 GDI EA3W Tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 15-05-2009, 08:21   

Właśnie dziś i mnie zdarzył sie taki przypadek jak koledze jafo2 . Podczas jazdy zapalił się Check Engine i auto straciło moc. Ledwo sie doczołagałem na stacje benzynową. Za trzecim odpaleniem wszystko wróciło do normy, kontrolka juz sie nie zapaliła. Mam nadzieje, że na tym będzie koniec.
_________________
Od dziś jestem Galernikiem :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-05-2009, 10:15   

greg6969 u Ciebie może być coś z przepustnicą. Czyściłeś ją kiedyś?
 
 
greg6969 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 GDI EA3W Tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 15-05-2009, 10:23   

Czyściłem w ostatnią niedzielę. Ale może zerknę raz jeszcze.
_________________
Od dziś jestem Galernikiem :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-05-2009, 10:24   

Albo wymrugaj błędy jeśli masz gala starszego niż 2001 rok. Nie będziesz szukał w ciemno ;) Takie jednorazowe problemy czasem można zignorować, ale już bym szukał przyczyny, bo gorzej jak auto stanie na drodze...
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2009, 11:38   

W moim galu z gazem często zaświeca się kontrolka silnika, wtedy przełączam na benzynę z powrotem na gaz i kontrolka znika.
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 15-05-2009, 16:49   

Voltron, no w twoim przypadku to albo wtryski albo lambda....
Swoją droką jak by mi tak sie zaświecala kontrolka, i po każdym takim zaświeceniu silnik byl mocniejszy -- to czemu nie!
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
misiu-bisi 
Forumowicz

Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: Banino
Wysłany: 16-10-2010, 23:57   

jafo2 napisał/a:
Witam ponownie. Wymigałem błąd i jest to błąd nr 44 - cewka zapłonowa lub tranzystor mocy dla cyl 1 i 4 . Czy to oznacza że cewka do wymiany, czy jak nic dalej nie będzie się działo to na razie zostawić w spokoju? Odczytałem przy okazji błędy z abs-u i mam problem z :
21, 22, 23, 24 - identycznie jak 11-14, ale zwarcie. Co z tym abs jechać do jakiegoś mechanika czy da się to jakoś jeszcze sprawdzić? Niedawno wymieniałem klocki czy to może być przyczyną błędu? Na jakiej zasadzie te czujniki działają bo razem z klockami miałem konserwację podwozia może przy okazji zakonserwowali czujniki ;)
Na razie odłączę klemę żeby skasować błędy i zobaczę czy znowu się pojawią.


dziś miałem to samo, jadę ok 150 na h i puszczam gaz zapala mi sie chceck, po zatzrymaniu silnika i odpaleniu ponownym wszystko gra do czsu gdy znowu sie rozpedzam do 150 i puszczam gaz, toczac sie wyłączam zapłon i od razu wlaczam-problem znika- zauważyłem że to tylko gdy sie rozpędzę do 150 i wyżej-wymrugany błąd 23 i 44-czy u Ciebie sie to jeszcze powtorzyło?? 44 to kod cewki 23 położnia wału-czy coś wymieniałeś? czy to po prostu olać?
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 17-10-2010, 12:44   

JaGrab3 napisał/a:
Voltron, no w twoim przypadku to albo wtryski albo lambda....
Swoją droką jak by mi tak sie zaświecala kontrolka, i po każdym takim zaświeceniu silnik byl mocniejszy -- to czemu nie!


u mnie jest to samo..ale efekt jest minimalnie odwrotny...;-)
ps. spróbuj go przegazować lekko i też (kontrolka) powinna zniknąć
ja stawiam na sonde...ale dopóki spalanie w normie to nie chce mi się jej wymieniać
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.