Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] ogromne spalanie
Autor Wiadomość
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-07-2010, 15:32   [Cari 1.9TD] ogromne spalanie

Koledzy mam problem. Od miesiąca czasu moja cari pali ok 4 litry więcej. Przejechałem 650km na pełnym baku:/

Sprawdziłem EGR,
LBA nie przepuszcza paliwa, rurka sucha. Na pompie sucho, filtr powietrza czysty, paliwa wymieniany pół roku temu.

Wymrugałem błędy i wyszło:

11-czujnik temperatury płynu chłodzącego(zbyt niski lub nieznany)
12- dźwignia przestawiacza potencjometru
14- czujnik temperatury powietrza zasycanego
28- lampka wskaźnika usterek
35-napięcie akumulatora
55-sterownik - napiecie czujnika


Przeczytałem żeby dobrać się do tej czarnej wtyczki na pompie lucasa i sprawdzić napięcie ale nie potrafię tego odpiąć. Do tego powiedzcie gdzie to napięcie można wyregulować?

Czujnik temperatury powietrza zasysanego sprawdzę wieczorem bo nie mam teraz miernika. Czy on może przyczyniać się do tak wielkiego spalania?
_________________
Moja Cari
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-07-2010, 17:22   

lda to nie tylko cieknące paliwo a często zacina się trzpień np w pozycji otwartej i stale daje paliwo takie jakby turbo ciśnienie dawał.

zdejmij przewód od lda i w droge jak nie ma różnicy to znaczy ze nie działa
 
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-07-2010, 20:02   

Ze tak spytam jaka to ma byc roznica?

przepraszam ze bez pl znakow ale ich nie mam na tel;)
_________________
Moja Cari
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-07-2010, 20:36   

czester_ napisał/a:
Ze tak spytam jaka to ma byc roznica?

przepraszam ze bez pl znakow ale ich nie mam na tel;)



różnica znacząca

Lda bez ciśnienia z kolektora nie będzie dawał większej ilości paliwa proporcjonalnie do wdmuchiwanego powietrza przez turbinę.


Jeżeli nie ma różnicy w czasie jazdy z podłączonym i odłączonym Lda(boosterem) to ten element jest uszkodzony
 
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-07-2010, 13:16   

Dzięki za odpowiedź. Jutro sprawdzę jeszcze LDA w takim razie. Pomierzyłem jeszcze ten czujnik i w położeniu spoczynkowym miał 0.8 V, zmieniłem na 0,6 zobaczę jaka będzie różnica i czy wogóle będzie.

W sumie w silniku wszystko wygląda na sprawne, teraz po przejechaniu 300km zatankowałem do pełna, dodałem dodatku do paliwa choć nie wiem czy coś da. Po obliczeniu spalanie trochę spadło ( 7.2 l) ale to i tak jeszcze dużo jak na praktycznie samą trasę.
Zobaczę jak to będzie wyglądać teraz przy tych 0,6V

A ten cycek żółty na LDA to jest ruchomy czy zawsze tak wystaje? Do czego służy?

[ Dodano: 28-07-2010, 12:58 ]
Muszę napisać małe wnioski.

Zalałem auto do pełna, wlałem stp i wyjeździłem. Dzisiaj obliczyłem spalanie i przy klimie włączonej cały czas, praktycznie pełnym aucie spaliło mi 6,14 l/100km. Od roku jak mam auto jeszcze nie miałem tak małego spalania. Wnioskuję, że pomogło przestawienie na to 0,6v, może zresetowanie komputera i inne moje czynności.


Teraz pytanie do was. Po wlaniu tego dodatku do diesla auto zaczęło niesamowicie kopcić na czarno. Dosłownie po przekroczeniu 3 tys ogromna chmura dymu :O Do tego miałem ogromną turbo dziurę od 2200 - 2600 tys/obr. , czasem ciężko było ruszyć z 4 ludźmi pod górę. Myślałem że to wina tego potencjometra co go przestawiłem na niższą wartość.

Teraz zalałem auto do pełna na tej samej stacji bez dodatku. Po przejechaniu kilkudziesięciu km w aucie skończyło się dymienie, przyspiesza od 1900obr bez żadnej dziury. "przedmuchałem" go jeszcze na 3,5 tys popuszczał dym i teraz całkiem inny samochód.

Czy ktoś mi może to wytłumaczyć??
_________________
Moja Cari
 
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-07-2010, 16:12   

Witam
Być może dodatek spowodował wypłukanie i wypalenie wszelkich nalotów i osadów.
pozdr.
_________________
kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.