 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] check engine i błąd 41 |
Autor |
Wiadomość |
myszakowaty
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-05-2019, 15:16 [2.5 TD] check engine i błąd 41
|
|
|
Co pewien czas zapala mi się check engine. Nie ma reguły - czasem na zimnym silniku, czasem na ciepłym, czasem przez kilka dni nie zapali się wcale a potem znów świeci. Mocy nie traci, pracuje normalnie, poza tą denerwującą kontrolką nic się nie dzieje.
Jest jeden błąd: 41 - E-ZAW PRZEPUSTNICY
Mechanik ze mnie marny. Przypustnicę umiem zlokalizować, ale co dalej... Do czyszczenia? Widzę też że jest tam kilka czujników. Gdzie szukać przyczyny?
 |
|
|
|
 |
seba86
Forumowicz
Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2015 Posty: 103 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 17-05-2019, 21:36
|
|
|
Zawór co steruje przepustnicą (klapką gaszącą) nawala, lub gdzieś na przewodach podciśnienia jest nieszczelność |
|
|
|
 |
Artur76
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2021 Posty: 3 Skąd: ŚRODA ŚLĄSKA
|
Wysłany: 02-03-2021, 17:52
|
|
|
czesc ,rozwiazales ten problem bo ogolnie mam podobny ,u mnie jak auto jest zimne to check gasnie jak sie zagrzeje to sie zapala mozesz cos podpowiedziec |
|
|
|
 |
Orzechp1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2 2,5 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 19-04-2021, 16:55
|
|
|
Witam,
Pajero clasic 2,5 td 115hp.
u mnie brak mocy, check engine. Kod 41 - układ przepustnicy.
Auto zimne pali od razu, Ciepłe, po kilku minutach postoju trzeba długo kręcić. Nie ma w ogóle mocy. Ledwo przekracza 3000 obrotów.
Wymienione elektrozwaory przepustnicy i turbiny - bez zmian. Turbo po regeneracji, płynnie otwiera i zamyka łopatki elektrozawór. Nowe filtry paliwa i powietrza. Przepustnica czyściutka, klapka ładnie pracuje. Check świeci od startu.
Elektrozawory EGR również wymienione.
Wtryski ne leją, przelew uszczelniony.
Auto nic nie kopci.
Czujnik temperatury działa ok.
Czy problem może leżeć w pompie wtryskowej?
Proszę o pomoc co jeszcze sprawdzić |
|
|
|
 |
|
|