Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] 1,6 16V '97 ECU a spryskiwacz przedniej szyby
Autor Wiadomość
Maks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '97
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Szkocja
  Wysłany: 02-08-2010, 20:45   [Carisma] 1,6 16V '97 ECU a spryskiwacz przedniej szyby

Witam.

Jestem na etapie walki z kontrolką "check engine". Bląd nr 14 - Położenie sensora przepustnicy. Przepustnicę wyczyściłem, dwóch fachowców próbowało ustawić sensor na przyrządach wg swojej wiedzy a także wg opisu znalezionego na forum(tłumaczenie z manuala). Niestety kontrolka nadal świeci. Przed próbami ustawiania TPS'a kontrolka gasła po niewielkim wciśnięciu pedału gazu, teraz świeci na stałe - ale gaśnie po użyciu spryskiwacza przedniej szyby :shock: - raz natychmiast po jego użyciu a raz po ok 30 sekundach do minuty. Kiedy kontrolka gaśnie silnik reaguje tylko na bardzo lekkie przyciśnięcie pedału gazu, kiedy wcisnę pedał trochę mocniej silnik się dusi jakby nie dostawał paliwa. Według mnie kiedy kontrolka gaśnie następuje brak połączenia TPS'a z ECU? i silnik nie otrzymuje wystarczającej ilości paliwa.(na wolnych obrotach silnik nie gaśnie w żadnej z sytuacji). Po nocy wszystko wraca do normy, kontrolka świeci auto jeździ normalnie. Sądziłem, że to zbieg okoliczności ale ostatnio miałem okazję sprawdzić raz jeszcze - 400km - nic, przed domem spryskiwacz w ruch i kontrolka gaśnie :mrgreen:

Wypatrzyłem na alledrogo ECU za 50zł z gwarancją(niby), które numery na obudowie mają kluczowe znaczenie przy wymianie(nie mam immo)?

Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 02-08-2010, 21:01   

samochód w uk anglik czy polski
jak w uk i anglik to nie opłaca się reanimować

Jak na polskich blachach to jeszcze opłaca co do ecu są dwie szkoły jedni twierdzą że wystarczy wymienić a inni że razem z systemem immo

co do przepustnicy może opłaca się kupić za parę funtów gdzieś używaną
 
 
 
Maks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '97
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Szkocja
Wysłany: 02-08-2010, 21:14   

anglik, wymiana ECU za 50zł to nie wydatek, a może warto spróbować, tylko które numery na ECU są istone, wszystkie trzy czy nie? Skoro nie mam immobilizer'a przy kluczyku to chyba wymiana jest całkiem prosta.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 02-08-2010, 22:09   

jak dobrze kojarzę to nie było wersji bez immo
zdejmij osłonę pod kierownicą i sprawdź czy nie ma wtyczki do ringu od immo bo byc może ktoś dorbił pestkę i podkleił ją do pętli a kluczyki wtedy taniej wychodzą


tak wygląda kluczyk z immo


poz atym jak kupisz ecu do którego idzie sygnał z immo to nie odpalisz
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-08-2010, 09:19   

Maks, Dlaczego chcesz wymienić ECU, zamiast TPS? Po drugie sprawdź okablowanie, czy nie jest gdzieś przerwane, lekko zwarte, stopione, zalane jakimś płynem czy olejem. Co ma spryskiwacz do ECU i TPS? Masz jakiś bajzel w kablach. Miałeś wypadek? Jeżeli tak szukaj w miejscu naprawy, niestety fachowcy często jedno naprawią , a drugie sp.. zepsują.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Maks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '97
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Szkocja
Wysłany: 04-08-2010, 16:31   

Bajzel w kablach jest najbardziej prawdopodobny - więc będę szukał. TPS'a już zmieniałem, jeden fachowiec twierdzi że ten jest dobry a ten zepsuty, natomiast drugi fachman twierdzi odwrotnie. Szlag mnie trafia, że tak trudno tu o rzetelnego elektromechanika. Póki co dzięki za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.