 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Płyn do sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 26-08-2010, 15:55 [CA4A 1.6] Płyn do sprzęgła
|
|
|
Ostatnio dłubałem przy autku i przez przypadek do zbiorniczka dla płynem hydrauliki sprzęgła wlałem zlany z poprzedniego colta (nie wiem na cholerę miałem jeszcze tą buteleczkę w bagażniku :/ ). Nie byłoby większej tragedii gdyby nie to że miał w sobie parę syfów. A jako że w zbiorniku praktycznie płynu nie było to nie odessam już tego bo i tak część się zapewne już rozlała w układzie. Czy może się coś stać? Da radę jakąś płukankę zrobić?
(*syf - brud, zgranulowany pod wpływem wilgoci kurz i osad spod maski, raczej bez opiłków metali twardych) |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2010, 09:21
|
|
|
Generalnie polecam wymianę całego płynu na nowy. Płyn so sprzęgła nie pamiętam DOT-3 LUB 4 jest tak jak płyn hamulcowy higroskopijny i wciąga wodę. Jeżeli miałeś stary i jeszcze do tego trzymany w bagazniku to jego jakość już z tego powodu pozostawia wiele do życzenia. Takie bródki generalnie nic zrobić nie powinny, bo płyn nie ma styczności bezpośrednio z sprzęgłem. Krąży sobie między zbiorniczkiem, pąpą a wysprzęglikiem (obieg zamknięty a ruchome części to cylinderki i tłoczki do pompowania płynu). Jeżeli jest dużo syfu to w najgorszym wypadku się coś zatka, ale wątpię w to.
Nowy płyn kosztuje grosze (jeśli się nie mylę to 10-15 zł) spuść zalany płyn. Wlej nowy, przepompuj go trochę przez układ, niech nawet go trochę zleci to i przepłuczzesz ewentualny suf i zalej nowy, odpowietrz i gitara gra. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 27-08-2010, 12:39
|
|
|
Tak jak tttwm, napisał. Tylko wymiana na nowy płyn i odpowietrzenie sprzęgła i pooooojezdzisz 0,5L DOT-4 kosztuje ~12zl więc nie duży koszt. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 27-08-2010, 22:45
|
|
|
No i tak zrobię Dzięki.
Ale moglibyście mnie jezscze pokierować? (przeglądam coltmanię i mitsu, +krzyżaka) Nie mogę znaleźć info jak spuścić cały ten płyn? |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-08-2010, 22:57
|
|
|
Ze zbiorniczka odessac strzykawka, nastepnie zalac nowym plynem do pelna, odkrecic odpowietrznik na wysprzegliku, niech plyn przez przezroczysty przewodzik zalozony na koncowke odpowietrznika splywa do jakiegos sloiczka, powinno sie przelac w granicach 400ml i powinno byc dobrze, tylko pilnowac stanu plynu. Po wszystkim zakrecic odpowietrznik i popompowac sprzeglem. Ewentualnie powtorzyc zabieg |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2010, 08:31
|
|
|
Tutaj masz opis o u krzyżaka (dokładnie to opisana jest wymiana pąpki, ale trzeż masz odnośnie wymiany płynu). Nie mogę niestety wkleić linku do podstrony więc wchodzisz tutaj: http://mitsubishifan.webpark.pl/ - DANE REGULACYJNO NAPRAWCZE - POMPA SPRZĘGŁA.
Do wymiany będzie potrzebna Ci druga osoba.
Naszykuj gumowy wężyk i pojemnik na stary płyn. Pomocnika sadzasz za kiewonicą, zdejmujesz pokrywkę od zbiorniczk,a każesz popompować pedałem i przytrzymać, następnie ty odkręcasz odpowietrznik na wysprzęgliku (drugie zdjęcie u krzyżaka), musisz przyłożyć ten wężyk, bo płyn siknie, w ten sposób spuści cały stary płyn, aż przestanie lecieć.
Teraz płukanie układu, bo skoro wlałeś syfu warto to zrobić, wlewasz do zbiorniczka nowy płyn i powtażasz jak wczesniej, z tym że tutaj cały czas dolewasz do zbiorniczka. Jak będzie lecieć czysty to czyli syf poleciał.
Potem pozostaje jeszcze odpowietrzenie układu. Tak samo jak wczesniej ktoś pompuje, ty spuszczasz i dolewasz do zbiorniczka żeby cały czas w nim był płyn. Jak przestanie lecieć powietrze zakręcasz zaworek, zamykasz zbiorniczek i cieszysz się jazdą. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 04-09-2010, 17:23
|
|
|
Dzięki wielkie. Teraz tylko potrzeba odrobiny wolnego czasu. Myślę że sobie już poradzę bez problemów. |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
|
|