Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
Wzrost temperetury silnika i wybicie płynu ze zbiorniczka
Autor Wiadomość
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 30-07-2010, 22:39   Wzrost temperetury silnika i wybicie płynu ze zbiorniczka

Witam. Koledzy pomóżcie. Jesteśmy na Chorwacji trzema outlanderami, dwa turbo i jeden II. Wszystko w czasie trasy przebiegało bez problemu do momentu, kiedy jeden turbo musiał się zatrzymać, bo wzrosła temperatura silnika. Było to przy ciągłej jeździe autostradą około 150 km na godzinę. Po podniesieniu maski okazało się, że wybiło płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przelaliśmy go do chłodnicy pod korek, a następnie dolaliśmy płynu do zbiorniczka pod górne wskazanie poziomu, czyli tyle ile powinno być. Parę godzin było spokoju i znowu to samo. Zwróćcie uwagę, że dzieje się to okresowo. Czasami staliśmy w korku około godziny, ale temperatura nie wzrastała. Teraz doszedł kolejny problem, bo w kolejnym sporym korku przestała działać klimatyzacja. Kontrolka się świeci, ale klima nie działa - z nawiewów idzie gorące powietrze. Przewody od klimy bardzo gorące. Po otworzeniu maski wydaje mi się, że jest pod nią za gorąco. Po chwili odpoczynku klima znowu działa. Jak wspomniałem jesteśmy na Chorwacji i mam duże obawy odnośnie powrotu. Trzy outlandery wyglądają super, ale ten problem zakłóca nam cieszenie się wczasami. A na dodatek jest to samochód, który sprzedałem koledze i moje samopoczucie też nie jest najlepsze. Nie bardzo wiem w jaki sposób ma się uzupełniać płyn w chłodnicy - przy ciepłym silniku, czy przy zimnym. Jak go dolewać, do chłodnicy do pełna i potem do zbiorniczka wyrównawczego do stanu, a może inaczej. Może wyłączanie się klimy ma z tym coś wspólnego. POMÓŻCIE.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 30-07-2010, 23:37   

Witam,
Musicie zaobserwować czy z rury wydechowej po rozgrzaniu auta nie wydobywa się para mogło to by oznaczać przedostawanie sie płynuchłodniczego na cylindry i oznaczało by uszkodzenie uszczelki pod głowicą wtedy pozostaje dolewanie na bierząco płynu aby dojechac do polski i nie przegrzać silnika. klima bedzie się wyłanczała się jeżeli nie ma chłodzenia płynu. warto zaobserwowac czy waanczaja się wentylatory.Jeżeli nie działają to w trasie chłodzeniejest od naporu powietrza a w korku jest brak naporu i grzeje się silnik sprawdzic bezpieczniki lub podłączyć na krótko pomijając czyjnik temperatury bo może on padł i nie załancza wentylatora. Może i termostat przycina się ale to mało prawdopodobne z Twojego opisu.
Pozdrawiam i miłego powrotu.
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 31-07-2010, 13:59   

Z rury po rozgrzaniu auta nie wydobywa sie para. Wentylatory sa w porzadku. Prosze jeszcze o jakies sugestie.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 31-07-2010, 21:41   

olabart napisał/a:
Zwróćcie uwagę, że dzieje się to okresowo.
zacinający się ( nie cały czas) termostat albo padająca pompa wody. Obstawiam pierwsze.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 02-08-2010, 16:38   

Pompa byla wymieniona przy rozrzadzie wiec pozostaje termostat. Jest to mozliwe zeby sie zacinal raz na jakis czas?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-08-2010, 20:20   

olabart napisał/a:
Jest to mozliwe zeby sie zacinal raz na jakis czas?
Jest - miałem kiedyś w Ładzie 2106 coś takiego tylko w drugą stronę - czasami się nie zamykał i nagrzanie silnika trwało bardzo długo zimą.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 09-08-2010, 20:27   

Witam. Udało się nam wrócić z Chorwacji trzema miśkami na kołach, ale ten jeden dał nam popalić. Jechaliśmy prawie 20 godzin, gdyż około 10-ciu razy musieliśmy się zatrzymywać bo rosła temperatura na silniku. Napełniał się w zbiorniczku płyn chłodniczy do pełna i musieliśmy go przelewać do chłodnicy i znów mogliśmy jechać około 100 km. Temperatura pod górkę wzrastała, później spadała, generalnie rosła przy większym obciążeniu silnika oraz w korkach, ale nie było to regułą. Momentami rosła nawet jadąc ponad 140km/h. W związku z tym moje pytanie: jak wysądować tą usterkę. Prawdopodobnie zacina się termostat tak jak zasugerował kolega, ale jak się upewnić czy to właśnie on wariuje. A może to jakiś czujnik temperatury sterujący pracą termostatu. Na wolnych obrotach, gdy jest zimny silnik i pochodzi dłużej kolejność jest taka - gdy złapie temperaturę po pewnym czasie włączają się wentylatory, chodzą, ale po dłuższym czasie zaczyna przybywać płynu w zbiorniczku i podnosi się temperatura silnika, po pewnym czasie przestaje również działać klima. Domyślam się, że to zamknięty termostat blokuje obieg, ale czy na pewno on? Wszystko to dzieje się losowo, czyli nie za każdym razem i w różnych okolicznościach. Czy ktoś może się jeszcze wypowiedzieć?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 10-08-2010, 23:07   

jeszcze jedno pytanko a mianowicie czy jakiegoś syfu typu uszczelniacz do chłodnicy nie lał kolega wcześniej?
Moja diagnoza -Pompa nie wymusza obiegu i wywala gorący płyn bo grawitacyjnie nie jest w stanie się wymieszać.
Czekam z Wami na sugestie
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 11-08-2010, 09:28   

W obiegu znajduje się wyłącznie płyn chłodniczy. Żadne specyfiki nie były dodawane. Pompa była wymieniona przy rozrządzie około 15 000km wstecz. Jeszcze poczekam na Wasze opinie i zacznę od odpowietrzenia układu tak jak opisane jest na forum, potem zbadam ciepłotę węża górnego i dolnego i mam nadzieję, że to będzie termostat, a nie coś poważniejszego. Dzięki za info.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 11-08-2010, 10:13   

olabart napisał/a:
. A może to jakiś czujnik temperatury sterujący pracą termostatu
Nie wiem jak w Outku, ale termostat to zazwyczaj membrana sterująca zaworem ze sprężyną - nie ma extra czujnika.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 02-09-2010, 09:17   

Wymieniliśmy termostat i zobaczymy. Tak dla informacji - wentylatory włączają się przy temperaturze 96-97 stopni. Sprawdzone na dwóch miśkach. Termostat otwiera się przy temperaturze około 82-85 stopni.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-09-2010, 11:03   

olabart napisał/a:
Termostat otwiera się przy temperaturze około 82-85 stopni.
trochę wysoko się otwiera. Zazwyczaj dawniej to było ok. 70-75st., ale może w nowszych samochodach jest inaczej. Z naprawami samodzielnymi jestem do tyłu kilkanaście lat. Ostatnio tylko wymieniłem sobie w Outku tarcze i klocki sam, żeby sobie przypomnieć jak się klucze trzyma w ręce ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.