Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:03 |
Wzrost temperetury silnika i wybicie płynu ze zbiorniczka |
Autor |
Wiadomość |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 30-07-2010, 22:39 Wzrost temperetury silnika i wybicie płynu ze zbiorniczka
|
|
|
Witam. Koledzy pomóżcie. Jesteśmy na Chorwacji trzema outlanderami, dwa turbo i jeden II. Wszystko w czasie trasy przebiegało bez problemu do momentu, kiedy jeden turbo musiał się zatrzymać, bo wzrosła temperatura silnika. Było to przy ciągłej jeździe autostradą około 150 km na godzinę. Po podniesieniu maski okazało się, że wybiło płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przelaliśmy go do chłodnicy pod korek, a następnie dolaliśmy płynu do zbiorniczka pod górne wskazanie poziomu, czyli tyle ile powinno być. Parę godzin było spokoju i znowu to samo. Zwróćcie uwagę, że dzieje się to okresowo. Czasami staliśmy w korku około godziny, ale temperatura nie wzrastała. Teraz doszedł kolejny problem, bo w kolejnym sporym korku przestała działać klimatyzacja. Kontrolka się świeci, ale klima nie działa - z nawiewów idzie gorące powietrze. Przewody od klimy bardzo gorące. Po otworzeniu maski wydaje mi się, że jest pod nią za gorąco. Po chwili odpoczynku klima znowu działa. Jak wspomniałem jesteśmy na Chorwacji i mam duże obawy odnośnie powrotu. Trzy outlandery wyglądają super, ale ten problem zakłóca nam cieszenie się wczasami. A na dodatek jest to samochód, który sprzedałem koledze i moje samopoczucie też nie jest najlepsze. Nie bardzo wiem w jaki sposób ma się uzupełniać płyn w chłodnicy - przy ciepłym silniku, czy przy zimnym. Jak go dolewać, do chłodnicy do pełna i potem do zbiorniczka wyrównawczego do stanu, a może inaczej. Może wyłączanie się klimy ma z tym coś wspólnego. POMÓŻCIE. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 30-07-2010, 23:37
|
|
|
Witam,
Musicie zaobserwować czy z rury wydechowej po rozgrzaniu auta nie wydobywa się para mogło to by oznaczać przedostawanie sie płynuchłodniczego na cylindry i oznaczało by uszkodzenie uszczelki pod głowicą wtedy pozostaje dolewanie na bierząco płynu aby dojechac do polski i nie przegrzać silnika. klima bedzie się wyłanczała się jeżeli nie ma chłodzenia płynu. warto zaobserwowac czy waanczaja się wentylatory.Jeżeli nie działają to w trasie chłodzeniejest od naporu powietrza a w korku jest brak naporu i grzeje się silnik sprawdzic bezpieczniki lub podłączyć na krótko pomijając czyjnik temperatury bo może on padł i nie załancza wentylatora. Może i termostat przycina się ale to mało prawdopodobne z Twojego opisu.
Pozdrawiam i miłego powrotu. |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-07-2010, 21:41
|
|
|
olabart napisał/a: | Zwróćcie uwagę, że dzieje się to okresowo. | zacinający się ( nie cały czas) termostat albo padająca pompa wody. Obstawiam pierwsze. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-08-2010, 20:20
|
|
|
olabart napisał/a: | Jest to mozliwe zeby sie zacinal raz na jakis czas? | Jest - miałem kiedyś w Ładzie 2106 coś takiego tylko w drugą stronę - czasami się nie zamykał i nagrzanie silnika trwało bardzo długo zimą. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 09-08-2010, 20:27
|
|
|
Witam. Udało się nam wrócić z Chorwacji trzema miśkami na kołach, ale ten jeden dał nam popalić. Jechaliśmy prawie 20 godzin, gdyż około 10-ciu razy musieliśmy się zatrzymywać bo rosła temperatura na silniku. Napełniał się w zbiorniczku płyn chłodniczy do pełna i musieliśmy go przelewać do chłodnicy i znów mogliśmy jechać około 100 km. Temperatura pod górkę wzrastała, później spadała, generalnie rosła przy większym obciążeniu silnika oraz w korkach, ale nie było to regułą. Momentami rosła nawet jadąc ponad 140km/h. W związku z tym moje pytanie: jak wysądować tą usterkę. Prawdopodobnie zacina się termostat tak jak zasugerował kolega, ale jak się upewnić czy to właśnie on wariuje. A może to jakiś czujnik temperatury sterujący pracą termostatu. Na wolnych obrotach, gdy jest zimny silnik i pochodzi dłużej kolejność jest taka - gdy złapie temperaturę po pewnym czasie włączają się wentylatory, chodzą, ale po dłuższym czasie zaczyna przybywać płynu w zbiorniczku i podnosi się temperatura silnika, po pewnym czasie przestaje również działać klima. Domyślam się, że to zamknięty termostat blokuje obieg, ale czy na pewno on? Wszystko to dzieje się losowo, czyli nie za każdym razem i w różnych okolicznościach. Czy ktoś może się jeszcze wypowiedzieć? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 10-08-2010, 23:07
|
|
|
jeszcze jedno pytanko a mianowicie czy jakiegoś syfu typu uszczelniacz do chłodnicy nie lał kolega wcześniej?
Moja diagnoza -Pompa nie wymusza obiegu i wywala gorący płyn bo grawitacyjnie nie jest w stanie się wymieszać.
Czekam z Wami na sugestie |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 11-08-2010, 09:28
|
|
|
W obiegu znajduje się wyłącznie płyn chłodniczy. Żadne specyfiki nie były dodawane. Pompa była wymieniona przy rozrządzie około 15 000km wstecz. Jeszcze poczekam na Wasze opinie i zacznę od odpowietrzenia układu tak jak opisane jest na forum, potem zbadam ciepłotę węża górnego i dolnego i mam nadzieję, że to będzie termostat, a nie coś poważniejszego. Dzięki za info. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 11-08-2010, 10:13
|
|
|
olabart napisał/a: | . A może to jakiś czujnik temperatury sterujący pracą termostatu | Nie wiem jak w Outku, ale termostat to zazwyczaj membrana sterująca zaworem ze sprężyną - nie ma extra czujnika. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 02-09-2010, 09:17
|
|
|
Wymieniliśmy termostat i zobaczymy. Tak dla informacji - wentylatory włączają się przy temperaturze 96-97 stopni. Sprawdzone na dwóch miśkach. Termostat otwiera się przy temperaturze około 82-85 stopni. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-09-2010, 11:03
|
|
|
olabart napisał/a: | Termostat otwiera się przy temperaturze około 82-85 stopni. | trochę wysoko się otwiera. Zazwyczaj dawniej to było ok. 70-75st., ale może w nowszych samochodach jest inaczej. Z naprawami samodzielnymi jestem do tyłu kilkanaście lat. Ostatnio tylko wymieniłem sobie w Outku tarcze i klocki sam, żeby sobie przypomnieć jak się klucze trzyma w ręce |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|