Problem z demontażem paska alternatora EA5W 2,5 V6 |
Autor |
Wiadomość |
coolluk
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99' EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 168 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:20 Problem z demontażem paska alternatora EA5W 2,5 V6
|
|
|
Dzisiaj chciałem wymienić pasek na pompę wspomagania i klimę w miśku ale jak wiadomo pasek jest na kole bliżej bloku silnika i najpierw trzeba ściągnąć pasek alternatora bo się zazębiają. Tutaj pojawił się problem poluzowałem maksymalnie szpaner śruba M10 a pasek zluzował się nieznacznie na pewno nie w takim stopniu żeby go swobodnie zdjąć i tutaj moje pytanie to normalne czy trzeba coś jeszcze luzować odkręciłem śruby i chciałem zdjąć cały napinacz ale było już późno musiałem zacząć składać ponownie tak jak było :/ dziwne bo pasek na klimie po zluzowaniu rolki schodzi normalnie ale sobie ręcę poobdzierałem dojście jest ach... zakładam nowy temat bo nic nie znalazłem w szukajce albo rzeczywiście nie umiem szukać :/ |
_________________ Więcej cylindrów to więcej radości
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:26
|
|
|
Jakbyś się dostał do dolnej śruby mocującej alternator to by pomogło, wystarczy ją lekko luźnąć i po sprawie, alternator jest zamocowany i w jednym jego uchu est ruchoma tulejka która dociska do podpory.
Chodzi o nakrętke 14788Q |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
coolluk
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99' EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 168 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19-05-2011, 22:10
|
|
|
robertdg,
Nie będzie później problemu z dociągnięciem tej śruby pewnie trzeba będzie poluzować ten napinacz
[ Dodano: 19-05-2011, 22:15 ]
robertdg napisał/a: | Jakbyś się dostał do dolnej śruby mocującej alternator |
Można to zrobić z góry od komory silnika czy trzeba spod auta ? |
_________________ Więcej cylindrów to więcej radości
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-05-2011, 22:43
|
|
|
Najpierw odkreceasz śrubę na rolce napinającej pasek od alternatora , następnie od góry odkręcasz śrubę do naciągu paska , poluzowujesz ją tyle ile potrzeba do demontażu paska , wtedy rolka sama zjeżdza w dól i pasek staje sie luzny, to wszystko |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-05-2011, 08:29
|
|
|
deejay napisał/a: | Najpierw odkreceasz śrubę na rolce napinającej pasek od alternatora , następnie od góry odkręcasz śrubę do naciągu paska , poluzowujesz ją tyle ile potrzeba do demontażu paska , wtedy rolka sama zjeżdza w dól i pasek staje sie luzny, to wszystko |
jeżeli będzie ciężko odpuszczać po poluzowaniu rolki i popuszczeniu naciagu bierzesz przedłużkę i kilka puknięć w śrube naciągu, nie trzeba luzować alternatora, tym bardziej że tam dostęp jeszcze gorszy bo głębiej
odnośnie dostępu, na lewarek prawa strona, koło out, odkręcach osłonę plastikową (3 śruby, chyba 3 klipsy) i dostęp az miło robić, i wbrew pozorom szybciej niż gimnastykować się |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
coolluk
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99' EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 168 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-05-2011, 18:10
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | jeżeli będzie ciężko odpuszczać po poluzowaniu rolki i popuszczeniu naciagu bierzesz przedłużkę i kilka puknięć w śrube naciągu |
No i właśnie tutaj wystąpił problem bo nie chce iść wogóle :/ tak jakby się zablokowała
Czy trzeba odkręcić nakrętkę wewnątrz rolki napinacza ? bo nie widzę sensu takiej operacji |
_________________ Więcej cylindrów to więcej radości
 |
|
|
|
 |
gruchol
Forumowicz
Auto: Galant 98r 2.5 v6 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 35 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 20-05-2011, 20:45
|
|
|
coolluk, Wystarczy ja zluzować i napinacz powinien popuścić, a jak nie chce iść to mocniej stukać młotkiem |
|
|
|
 |
coolluk
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99' EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 168 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-05-2011, 20:53
|
|
|
gruchol napisał/a: | a jak nie chce iść to mocniej stukać młotkiem |
Wykręciłem śrubę napinacza całkowicie rolkę uderzałem młotkiem przez przedłużkę klucza troszke poszło pasek jest luźniejszy ale nie ma szans go ściągnąć. Uderzałem do momentu az było słychać metaliczny dźwięk tak jakby był już koniec i zablokowało. Dziwne bo śruba taka długa a nic specjalnie nie było widać że rolka zmienia położenie |
_________________ Więcej cylindrów to więcej radości
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-05-2011, 20:54
|
|
|
Poluzuj te dolną śrube. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-05-2011, 20:59
|
|
|
coolluk napisał/a: | yaro1976 napisał/a: | jeżeli będzie ciężko odpuszczać po poluzowaniu rolki i popuszczeniu naciagu bierzesz przedłużkę i kilka puknięć w śrube naciągu |
No i właśnie tutaj wystąpił problem bo nie chce iść wogóle :/ tak jakby się zablokowała
Czy trzeba odkręcić nakrętkę wewnątrz rolki napinacza ? bo nie widzę sensu takiej operacji |
i masz rację, nie ma sensu, jak nie puszcza po poluzowaniu nakrętki na rolce i popuszczeniu na naciągu, to walisz młotkiem przez pręta w śrubę naciągu, jeżeli to nie pomaga to weź większy młotek! tam innej opcji nie ma
ostatecznie olać tą stronę i popuścić alternator |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
coolluk
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99' EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 168 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-05-2011, 21:06
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | jak nie puszcza po poluzowaniu nakrętki na rolce |
o którą dokładnie chodzi nakrętkę bo się trochę już pogubiłem, odkręciłem prawie wszystkie śruby z rolki i bez wyraźnego rezultatu, muszę to jeszcze raz zobaczyć na spokojnie a nie pod presją czasu |
_________________ Więcej cylindrów to więcej radości
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-05-2011, 21:54
|
|
|
coolluk napisał/a: | yaro1976 napisał/a: | jak nie puszcza po poluzowaniu nakrętki na rolce |
o którą dokładnie chodzi nakrętkę bo się trochę już pogubiłem, odkręciłem prawie wszystkie śruby z rolki i bez wyraźnego rezultatu, muszę to jeszcze raz zobaczyć na spokojnie a nie pod presją czasu |
nie no na rolce masz tylko jedną nakrętkę, która blokuje rolkę po naciągnięciu naciągiem od góry, co jeszcze "popuszczałeś"? |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
coolluk
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99' EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 168 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24-05-2011, 21:26
|
|
|
o dziwo po tym montażu i demontażu pasek już nie piszczy i na razie tak to zostawie za dużo nerwów mnie to kosztowało niech jeździ ! |
_________________ Więcej cylindrów to więcej radości
 |
|
|
|
 |
|