Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sprzęgiełka
Autor Wiadomość
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 03-01-2011, 21:26   sprzęgiełka

Witam kolegów. Mam pytanie dotyczące sprzęgiełek. Po odkręceniu 6 śrub zdejmuję sprzęgiełko. Po ściągnięciu pierścienia zabezpieczającego wychodzą 3 części: pierścień z ząbkiem - mający na celu załączyć sprzęgiełko; drugi pierścień - ja go nazywam zamkiem, bo ma coś tam w środki, co chyba ma za zadanie zamknięcie - zabranie całego sprzęgiełka ; i taka sprężynka. Moja pytanie: w jakiej kolejności ma być to wszystko złożone? Pytam, bo ostatnio pożyczyłem znajomemu samochód i mówił, że coś mu poszło, więc naspawywał ten ząbek, ale chyba źle mi to złożył, bo coś nie bardzo działają te napędy - przedni nie ciągnie. I zastanawiam się, czy dobrze mi to złożyli. Najprościej by było popatrzeć też na drugie, ale drugie też rozbierali, więc mam dylemat :-( czy mógłby mi ktoś pomóc?
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-01-2011, 21:44   

Naspawany ząbek wystarcza na 10 do 15 m. Niestety ten patent nie jest dobry.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 03-01-2011, 21:48   

zbyszekm2 napisał/a:
Naspawany ząbek wystarcza na 10 do 15 m. Niestety ten patent nie jest dobry.
No ale żeby oddać "sprawny" samochód wystarczy...samochodu, konia i baby nigdy się nie pożycza- tak zawsze mówi mój tatko :wink:
 
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
  Wysłany: 03-01-2011, 21:53   taaa

a mój jeszcze dodawał: że Polak mądry po szkodzie :-( Ale, cóż... muszę się z tym jakoś uporać :-) Może ktoś pamięta jak się to składa?
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 03-01-2011, 21:57   Re: taaa

pantonik1 napisał/a:
a mój jeszcze dodawał: że Polak mądry po szkodzie :-( Ale, cóż... muszę się z tym jakoś uporać :-) Może ktoś pamięta jak się to składa?

No przecież kolega Ci napisał ze spawanie nic tu nie da. To że nie załączają to nie jest wina złego montażu tylko sprzęgięłka są rozwalone i kicha...spraw sobie manuale to na przyszłość nie uszkodzą się tak szybko jak automaty. One nie lubią szarpania a znajomy prawdopodobnie o tym nie wiedział...a ty teraz będziesz miał wydatek :? Złóż tak żeby przód był sprzęgnięty cały czas i na razie będzie....
 
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
  Wysłany: 03-01-2011, 22:06   zapomnałem dodać

Zapomniałem dodać, że mam skrzynie ES a nie SS i cały czas zapięte to nie bardzo :-(
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-01-2011, 22:11   

Manualne- nie oznacza cały czas zapięte. To oznacza że zamiast autoatycznie przełączać, będziesz musiał wyjść i na kolach sam zablokować sprzęgiełka. ta sytuacja powoduje, ze most cały czas sie kręci, ale napęd mostu przedniego tak naprawdę włączony będzie dopiero po przerzuceniu wajchy na 4H.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 03-01-2011, 22:24   

zbyszekm2 napisał/a:
Manualne- nie oznacza cały czas zapięte. To oznacza że zamiast autoatycznie przełączać, będziesz musiał wyjść i na kolach sam zablokować sprzęgiełka. ta sytuacja powoduje, ze most cały czas sie kręci, ale napęd mostu przedniego tak naprawdę włączony będzie dopiero po przerzuceniu wajchy na 4H.
Dokładnie, dobrze Zbyszek gada...rozłącza się przedni most żeby zmniejszyć opory toczenia. Ekonomia i inne tam bzdety, ale w zimie to nie ma takiego znaczenia bo auto po śniegu i tak sunie jak spalinówa z wagonami, a do lata coś wykombinujesz. Wtedy to te opory będą już miały znaczenie- głównie na spalanie... :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.