Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A] - prawym kołem w kałużę i zgasł
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-08-2010, 08:03   [CA4A] - prawym kołem w kałużę i zgasł

Witam, napiszę co zaszło:

Jakiś miesiąc teamu ruszyłem samochód po 2 miesiącach stania - wymieniony alternator i aparat zapłonowy, świece i przewody. Chodzi elegancko. Ze 2-3 tygodnie temu strasznie padało, normalnie ściana wody, wycieraczki na full i nic nie widać. Jechałem i wbiłem się prawym kołem w kałuże giganta. Fontanna we wszystkie strony i samochód zgasł. Na rozpędzie z kałuży wyjechałem, zjechałem na poobocze, kręcę i nic. Nawet wydawało mi się że dziwnie kręci jakoś tak jak by za lekko i za cicho. Po 2 minutach odpalił bez problemu i pojechałem dalej. To że samochód zgasł nie ździwiło mnie bo za mną zgasł jakiś kolejny i kolejny.
Generalnie misiek nie wykazuje żadnej wrażliwości na deszcze, rosy, osiadające mgły i inne wilgocie. Rano odpala od pierwszego bzyka.
Jadę wczoraj, oczywiście leje jeszcze bardziej. Deszcz ustał. Niestety znowu zachaczyłem kałużę prawym kołem. Tym razem była płytka i prędkość mała. Nie było tsunami jak wcześniej, a mimo to tak samo samochód zgasł i po 2 minutach odpalił. Zaraz po tym jak zgasł wyskoczyłem zobaczyć co zalałem - myślałem że aparat, ale wszędzie sucho.
Akumulator - suchy,
Aparat suchy
przewody suche, generalnie nie widziałem mokrej elektryki.

Co to może być? Ta kałuża była na tyle mała że samochód nie miał prawa się zalać.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-08-2010, 21:49   

tttwm, wykonaj osłone na alternator, wystarczy, że jego woda pogłaska i będą dziac się takie cyrki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2010, 08:01   

ale laternator jest po lewej stronie, jak zachaczę lewą stroną o wodę to nic się nie zieje, co najwyżej pasek klinowy zapiszczy od wilgoci. Trochę nie zgodzę sie z Tobą odnośnie tej wilgoci i alternatora, bo on jest w pewnym sensie wodoodporny. Nie jest szczelny i gdy by miał nie działać już przy najmniejszej wilgoci to generalnie po nocy jak rosa jest wszędzie lub całą noc leje deszcz można by zapomnieć o jeździe.
Nie sądzę aby przyczyną był altek, tak więc liczę na inne podpowiedzi.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-08-2010, 10:05   

tttwm, Wybacz zapomniałem, ze masz silnik o ułozeniu lewostronnym, mój bład, ale masz za to komore filtra powietrza po prawej stronie, sprawdź czy przypadkiem wszystkie rury sa odpowiednio połaczone i całe, oraz rezonator.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2010, 10:21   

robertdg napisał/a:
oraz rezonator.
- a co to jest i gdzie tego szukać??

W sumie nie przypuszczał bym że to może filtra powietrza być, ale skoro mówisz że jest sposób aby woda tam się dostała to możliwe. Srpawdze.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-08-2010, 10:23   

rezonator jest pod nadkolem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2010, 10:37   

robertdg napisał/a:
rezonator jest pod nadkolem
- popatrzę czy jest coś co może być nieszczelne.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-08-2010, 12:46   

tttwm, a masz plastikowe nadkole z prawej strony?
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2010, 12:52   

bardziej wygląda jak włukno szklane z żywicą lub innym łącznikiem pomalowane na czarno, ale jest.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-08-2010, 13:05   

Tak wyglada kompletne nadkole - bardzo wazny jest ten kawałek, ktory zaznaczyłem strzałka:
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2010, 08:39   

ok, dzięki w domu zerknę i popatrzę, może coś wypadło i dlatego jest klops.


No i niestety klopsa ciąg dalszy. Porównałem to co jest u mnie z Twoim zdjęciem i wszystko wygląda ok. Wczoraj padało, ale dosyć słabo, nawet nie wjechałem w kałużę poprostu jezdnia była mokra a w koleinach zebrało się trochę więcej wody.
Prawe koło wjechało i silnik zgasł, mineły 2 minuty i odpalił bez problemu.
Zanim zgasł to jeszcze jak na luzie się toczyłem z gazem w podłodze to obroty trzymał na ok 2tyś, ale nie rosły więcej, tylko gaz puściłem i zdechł.

Szukam dalej. Gdy zajrzałem pod maskę, jedyne gdzie widziałem wodę to okolice wysprzęglika. Filtr powietrza raczej to nie jest, bo po pierwsze nie wisi bezpośrednio nad jezdnią, tylko ma jeszcze pod sobą blachę. Bezpieczniki raczej też nie, bo to chyba musiała by być fontanna żeby coś się stało.
Generalnei dziwi mnie to bo gdy wsiadam rano do samochodu i wszędzie jest rosa, tak że cały samochód jest wręcz mokry (pod maską też) to odpala bez problemu.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-08-2010, 08:55   

kondensatory w ECU zmienione?
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2010, 08:58   

si,

ale co mają kondensatory do tego?? Woda do kabiny mi nie wpada.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 11-08-2010, 11:04   

A moze jaks czujnik ma zwarcie np połozenia wału ( jest taki w misku ? :P )
Mysle ze warto sprawdzić. :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2010, 11:10   

rosomak1983 napisał/a:
A moze jaks czujnik ma zwarcie np połozenia wału ( jest taki w misku ? :P )
Mysle ze warto sprawdzić. :wink:


A jak mogę to sprawdzić??
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.