Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy czas zacząć
Autor Wiadomość
Matti 
Forumowicz

Auto: outlander intense+ m2008
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: S-c ity
Wysłany: 24-09-2010, 13:18   Problemy czas zacząć

Witam

Ponieważ mój wołek coś słabo jeździł postanowiłem pojechać na hamownie żeby go sprawdzić i ewentualnie chipować jakie było moje i tunera zdziwnienie kiedy po sprawdzeniu okazało się że mam 117KM/ 280Nm  od razu udałem się do serwisu panowie stwierdzili że opaska na przewodzie od TURBO była luźna dokręcili wróciłem na hamownie i zonk dalej słabo pojechałem do mechanika (już nie w serwisie) odkręcił korek wlewu oleju okazało się że auto dość mocno tam dymi tak samo dymiło z tej małej dziurki jak się wyciągnie bagnet do sprawdzania stanu oleju. I teraz pytanie czy to w silniku coś się rozsypało czy turbina poszła mechanik stawia na turbinę bo powiedział że miał taki przypadek w VW T5 i rozebrali cały silnik okazało się że wszystko z nim ok. a winna była rozwalona turbina szok mam dopiero 58tyś km przebiegu.

Czy ktoś wie jak to sprawdzić moje auto niestety od marca już bez gwarancji i zakładam że jak dam do serwisu to rozbiorą silnik w ogóle ile może kosztować nowa turbina słyszałem że do VW są turbiny robione przez 2 różne firmy jedne są lepsze drugie gorsze ciekawe jak w miśku.

PS do tej pory byłem obojętnie nastawiony do marki mitsubishi ani mnie jakoś specjalnie nie zachwycała ani też nie było większego powodu do narzekań teraz pomału się zniechęcam aha nie wiem jak u Was ale u mnie z tyłu pod zderzakiem jest takie ucho do ciągnięcia chyba nie wiem ale u mnie ono strasznie zardzewiałe już (to też wyszło na hamowni ale tym się jakoś nie martwię chyba że rdza przejdzie na resztę podwozia)




Uploaded with ImageShack.us
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-09-2010, 13:52   

Matti, wynik 117KM jest rzeczywiście powalający. Co do przyczyn to moja wiedza niestety jest zbyt uboga, ale gdybyś nie dostał odpowiedzi od Mitsumaniaków, to poszukaj na forum użytkowników Octavii - silników 2.0TDI jest tam znacznie więcej http://forum.octaviaclub....dbba76c19b6c7f1 . Ew. zarejestruj się tam i zadaj pytanie. Jeżeli masz gwarancję to reklamuj, bo koszt naprawy będzie liczony w tysiącach złotych, więc z prywatnej kieszeni to ciężki wydatek. Jeżeli nie masz gwarancji to ASO raczej należy omijać szerokim łukiem i znaleźć zakład specjalizujący się w naprawach turbin. Sprawdzą wtedy również ciśnienie ładowania i zdiagnozują stan turbiny, zaworu EGR, itp.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
janekzpolic 
Forumowicz


Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 181
Skąd: ten błąd
Wysłany: 24-09-2010, 14:16   

turbo padło koszt to kolo 1500 za nówke

[ Dodano: 24-09-2010, 14:19 ]
jakbym znał symbol tego vw motoru to bym w etce sprawdził jaki to jest konkretny model ale raczej jest to jakiś garret albo kkk
ew poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym jeżeli pojawił się spory dym tak nagle
_________________
10.1s/100 km/h jak na serie całkiem znośnie
I'm lost control again
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM
 
 
Matti 
Forumowicz

Auto: outlander intense+ m2008
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: S-c ity
Wysłany: 24-09-2010, 14:29   

na czwartek jestem umówiony na przegląd przy 60tyś w ASO więc poprosiłem też o zdiagnozowanie auta powiedzieli że jeszcze im w żadnym outku turbina nie padła więc to byłby wyjątkowy pech ale jest też swiatełko w tunelu byłem pewien że gwarancja mi się w marcu skończyła ale okazuje się że kończy się dopiero w styczniu 2011 więc może uda się naprawić na gwarancji jak tylko będę wiedział coś więcej zaraz napisze tu na forum

Pozdrawiam
 
 
janekzpolic 
Forumowicz


Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 181
Skąd: ten błąd
Wysłany: 24-09-2010, 14:31   

idz do szefa serwisu i pokarz mu wykres ,jest szansa że zrozumie problem
_________________
10.1s/100 km/h jak na serie całkiem znośnie
I'm lost control again
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-09-2010, 17:16   

janekzpolic napisał/a:
to kolo 1500 za nówke
koło 1500
janekzpolic napisał/a:
turbo padło koszt to kolo 1500 za nówke
raczej ok. 2kzł, a w ASO to pewnie 6kzł.
janekzpolic napisał/a:
jakbym znał symbol tego vw motoru to bym w etce sprawdził
silniki to BSY
Matti napisał/a:
że jeszcze im w żadnym outku turbina nie padła
albo mało mają, albo krótko działają. Nie jest kwestia czy tylko kiedy. Równie dobrze może pośmigać 400kkm, jak i 40kkm. Powodzenia w ASO, ciekawe co na to MMC, bo na pewno dealer sam nie podejmie decyzji.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 24-09-2010, 20:17   

Matti.
Z tego co sie orientuje to turbo + robocizna to ok 6000zl.
Masz prawo zadac usuniecia usterki.
Nie wiem gdzie kupiles outka ale na twoim miejscu pojechal bym do Elblaga do Agromaxu.Ja sie na nich nie zawiodlem.A z tego co wiem to nie tylko ja bylem zadowolony z ich usług.Chociaz mechanicy u Plichty w Gdyni tez powinni sie z tym szybko uwinac-na codzien przeciez dłubia w skodach przy takich samych motorach.O ile masz 2.0
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 24-09-2010, 20:31   

kolego tymi wykresem z hamowni o ile się orientuje nie należy się aż tak mocno sugerować , zapytaj gościa który ci wykonywał jaki jest zakres błędu pomiarowego tej hamowni.
I czy zostały spełnione wszystkie warunki w jakich powinien być wykonany taki pomiar.
Poczytaj sobie wątek Realli ART/BOX
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 24-09-2010, 21:39   

13zbyszek13 napisał/a:
kolego tymi wykresem z hamowni o ile się orientuje nie należy się aż tak mocno sugerować , zapytaj gościa który ci wykonywał jaki jest zakres błędu pomiarowego tej hamowni.


A jaki przepraszam dopuszczasz zakres bledu? 5%,7%?
Bo jak jakos hamowałem swojego na 3 roznych hamowniach to wyniki odbiegały zaledwie 2-4 kuce!
I wierze ze kolega Matti tez był na normalnej hamowni.
Po za tym po przebiegu krzywej widac ze cos jest nie tak!
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
Matti 
Forumowicz

Auto: outlander intense+ m2008
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: S-c ity
Wysłany: 24-09-2010, 22:11   

Gunner tak mam silnik 2.0 kupowałem w Krakowie serwisuje w Katowicach



13zbyszek13 napisał/a:
kolego tymi wykresem z hamowni o ile się orientuje nie należy się aż tak mocno sugerować , zapytaj gościa który ci wykonywał jaki jest zakres błędu pomiarowego tej hamowni.
I czy zostały spełnione wszystkie warunki w jakich powinien być wykonany taki pomiar.
Poczytaj sobie wątek Realli ART/BOX



na razie poczekam na wyniki przeglądu wiec do czwartku się wstrzymam bo nie mam pewności co dokładnie się posypało co do hamowni to firma Dynosoft jest dość znana i popularna bardzo ciężko się do nich dostać zawsze pełno ludzi i miesięczna kolejka czekania błędy jakieś mogą być ale nie wierze że aż 23KM różnicy(wsumie nie mam porównania do innego outlandera ale mam focusa 115KM i on o niebo lepiej śmiga niż mój misiek) tym bardziej że nie byłem 1 outlanderem i podobno w tych silnikach VW jest minimum te 140KM a często jest kilka KM więcej
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-09-2010, 12:16   

U mnie było w serii 146,7KM i 313,9Nm - czyli był drobny gift od VW i to na hamowni 4x4, która podobno raczej pokazuje mniej. Rzadko zdarza się aby było kilka KM mniej, a już na pewno nie 23KM.
Matti napisał/a:
ale mam focusa 115KM i on o niebo lepiej śmiga niż mój misiek
foka jest lżejsza i na początku może lepiej się zbierać, ale hamownia raczej rzadko ma aż taki błąd. daj znać jak na przeglądzie
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
janekzpolic 
Forumowicz


Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 181
Skąd: ten błąd
Wysłany: 25-09-2010, 12:45   

ja na MAHA miałem 152 konie i 325nm także ładna seria w sumie
_________________
10.1s/100 km/h jak na serie całkiem znośnie
I'm lost control again
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-09-2010, 12:45   

Matti napisał/a:
jakie było moje i tunera zdziwnienie kiedy po sprawdzeniu okazało się że mam 117KM/ 280Nm  od razu udałem się do serwisu panowie stwierdzili że opaska na przewodzie od TURBO była luźna dokręcili wróciłem na hamownie i zonk dalej słabo
ja swojego hamowałem na mobilnej hamowni, czyli sprzęt zamontowany na aucie i pomiar w realu w trakcie jazdy. Miało być w/g fabryki 156KM i 380Nm. A na wykresie wyszło 143KM i o zgrozo tylko 327Nm :evil: Ale kaszlak jeździ i bez protestu wozi worki z ziemią i korą :D
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
janekzpolic 
Forumowicz


Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 181
Skąd: ten błąd
Wysłany: 25-09-2010, 12:59   

niestety francuska myśl techniczna nie oferuje gifów a raczej prawie zawsze niedobór :mrgreen:
u mnie zamiast 130 koni było 115 :lol: :lol:
_________________
10.1s/100 km/h jak na serie całkiem znośnie
I'm lost control again
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-09-2010, 13:37   

janekzpolic napisał/a:
niestety francuska myśl techniczna nie oferuje gifów a raczej prawie zawsze niedobór :mrgreen:
u mnie zamiast 130 koni było 115 :lol: :lol:

Masz na myśli T-34 vel. glonojad? :finga: Tam raczej powinno być 140 KM :wink:
Aha, dzisiaj rano jak odbierałem swojego z ASO w stolycy po wymianie przeplywomierza, dowiedzialem się od szefa serwisu, że MMC Europe masowo pozbywa się glonów z silnikiem "Rudego 102" żeby w końcu móc wprowadzić wlasnego CR z motorkiem 2.2 i 190KM. Podobno w Europie 90% wszystkich glonów z 2.0 TDI sprzedaje się w naszym kochanym kraju :D tenże motor po wprowadzeniu w Europie 2.2 zostanie całkowicie wycofany z oferty Mitsubishi.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
Ostatnio zmieniony przez mitsu00 25-09-2010, 13:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.