Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG-zestaw
Autor Wiadomość
duke254 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2,4 CVT,2011r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-04-2018, 14:48   LPG-zestaw

Witam. Polecany gazownik zaproponował mi zestaw Lovato smart exr firmy Landi Renzo. Wszystkie podzespoły tego producenta. Podobno BRC od kilku lat się pogorszyło -jest problem z jakąś częścią, chyba reduktor?
Jako zabezpieczenie zaproponowano dotrysk benzyny np. 2000obr -3%, 3000obr -8% itd.
Bez lubryfikacji.
1. Co o tym sądzicie?
2. Czy ktoś ma zbiornik większy niż 47l brutto standardowo montowany? Jaki? Czy były problemy z montażem? Ile wystaje w dół w porównaniu do koła zapasowego? Przy silniku 2.4 boję się, że przejadę zaledwie 250km.
3. Czy polecacie jakiś zakład lpg w Gdańsku?
4. Czy coś się dzieje z Waszymi miśkami po latach na lpg?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-04-2018, 09:27   

Nie pchaj się we włoszczyznę, Lovato to budżetówka od Landi. W BRC podzespoły nie są złe a raczej to same montaże i regulacja są kiepskie. Przy dobrze zamontowanej i wyregulowanej instalacji nie trzeba żadnych dotrysków czy magicznej lubry. Jeśli gazownik to proponuje to ja na pewno bym nie skorzystał z jego usług.
Ważne aby do wykonania nawiertów pod wkrętki zdejmowany był kolektor ssący aby wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania nie dostały się do silnika i aby wkrętki były odpowiednio zamontowane a nie tam gdzie podeszła wiertarka. Dodatkowo regulacja powinna zostać wykonana na drodze lub na hamowni z wykorzystaniem skanera OBD oraz zewnętrznej sondy szerokopasmowej.
 
 
duke254 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2,4 CVT,2011r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-04-2018, 11:29   

Dzięki za opinię. Zakład w którym byłem to spora firma (3 gazowników- 1 wszystko reguluje). Korzystałem z ich usług, szwagier montował 2 lata temu gaz i twierdzi, że mam jechać tylko tam. Również mam do nich zaufanie.
Mogą zamontować BRC, robili to wiele lat, ale teraz od 7 lat robią głównie Lovato i twierdzą, że to dość wysoka półka. Do wiercenia mówią, że ściągają co trzeba, a regulację robią w terenie i na miejscu. Lovato jest tak słabe? Przecież najważniejsze jest kto montuje, a nie co montuje.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-04-2018, 12:47   

Nie jest słabe, raczej przeciętne ale wielu polskich producentów robi lepsze podzespoły. Jeśli masz 100% pewności że są dobrymi fachowcami to montuj ja jednak osobiście wolał bym coś polskiego, zresztą taką instalację mam u siebie czyli sterownik Techa, wtryskiwacze Barracudy 130 i reduktor Magic III i nie trzeba żadnych dotrysków.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-04-2018, 12:55   

plecho1 napisał/a:
osobiście wolał bym coś polskiego
też się zdecydowałem na Polskę, poza reduktorem i wężami wszystko jest nasze
dzięki temu jest szybki support producenta i łatwo samemu działać
 
 
duke254 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2,4 CVT,2011r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-04-2018, 14:47   

Jeśli gazownik robi na jakimś producencie, to tak sobie myslę, że może lepiej mu nie mieszać? Bo co mam powiedzieć, że chcę taki reduktor i taki sterownik?
Krzyzak -jesteś z Gdańska, może polecasz jakiś zakład?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-04-2018, 17:29   

Jeśli ten gazownik robi BRC czy Lovato to na pewno nic polskiego nie zamontuje.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-04-2018, 08:54   

Ja sam montowałem i nikogo nie mogę polecić. Potem oczywiście legalizacja i byłem w kilku miejscach, żeby mi papiery podbili to widziałem jak to robią - nigdzie nie demontowali kolektorów, każde auto miało nawiertki na aucie, ale muszę przyznać że były to głównie nowe konstrukcje z plastikowym kolektorem ssącym, więc tam problem opiłków alu odpadał.

Marcino montował gdzieś w Chwaszczynie i był zadowolony. Zapytaj go na PW.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-04-2018, 09:51   

Słyszałem, że wiór z tworzywa może się przykleić do zaworu lub gniazda więc takie kolektory też warto demontować. Pierwsze odpalanie po nawiertach na aucie to najczęściej kilkanaście - kilkadziesiąt sekund kręcenia silnikiem aż te śmieci przelecą przez cylindry w wydech a dokładniej w katalizator i tu raczej mniej inwazyjne są aluminiowe. Nie są to na pewno duże ilości ale zawsze są więc lepiej zrobić to jak należy. Gazownika można też poszukać na LPG-Forum choć, przy umawianiu się, warto dodatkowo wspomnieć że zna się takiego z tamtejszego forum aby miał świadomość że wystawi się mu tam odpowiednią opinię bo zdarzały się przypadki że dla forumowiczów montowano porządnie a dla nieświadomych po najmniejszej linii oporu :)
 
 
duke254 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2,4 CVT,2011r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-04-2018, 12:35   

Zarówno Lovato jak i BRC standardowo "gwarantują" moc do 170KM. Dokładnie tyle ma mój misiek. Myślicie, że tyle wystarczy, czy lepiej dopłacić do większej mocy?
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-04-2018, 19:03   

instalacja powinna być przystosowana do trochę większej mocy niż posiada auto.
jak dla mnie zawsze ważniejsze od producenta/zestawu ważne jest montaż i wystrojenie, a więc "czynnik ludzki"
mam lpg w 2.4 CVT i jeździ fajnie, największy problem to montaż butli, po prostu nie da się wsadzić w miarę dużej.
 
 
duke254 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2,4 CVT,2011r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-04-2018, 22:21   

A jaką butlę masz w swoim Outlanderze i z którego roku auto?
Ile km zrobiłeś na lpg? Były jakieś problemy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2018, 06:57   

Spalanie LPG powinno być o około 15 - 25% większe od spalania na benzynie w takich samych warunkach więc jak wiesz ile Ci spala benzyny to i bardzo łatwo policzysz spalanie LPG oraz dystans jaki przejedzie auto na pełnym zbiorniku.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-04-2018, 11:30   

duke254 napisał/a:
"gwarantują" moc do 170KM
jak kupowałem reduktor to wziąłem taki na 250KM - mam pewność, że wyrobi przy nagłym zapotrzebowaniu
generalnie jest tak, że parownik powinien być odporny zarówno na but w podłodze jak i nagłe odpuszczenie gazu
polecam ten co mam KME Diego Silver
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2018, 11:53   

W przypadku reduktorów bardzo często to co podaje producent nie idzie w parze z praktyka więc warto wybierać reduktor z zapasem minimum te 30% więc u Ciebie warto szukać czegoś do tych 250KM.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.