[EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD, zerwany pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Tayson
Nowy Forumowicz
Auto: Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Kielc
|
Wysłany: 25-03-2010, 11:21 [EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD, zerwany pasek rozrządu
|
|
|
Wczoraj na trasie nagle zgasł mi silnik,po wstępnych oględzinach okazało się że zerwał się pasek rozrządu.Czy te silniki są kolizyjne,czy może wystarczy ustawić rozrząd i wymienić pasek? Za odpowiedzi z góry dziękuje. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 02-01-2015, 17:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2010, 12:28
|
|
|
Tayson, są kolizyjne... niestety. Miejmy nadzieję, że nie uszkodziłeś głowicy... |
|
|
|
 |
sewkor
Forumowicz
Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 98 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-03-2010, 12:55
|
|
|
Da się naprawić. Kompletny remont głowicy, wymiana zaworów i prowadnic plus uszczelniacze i będzie żył, koszt w granicach 500 700 złociszy plus robocizna mechanika i oczywiście nowy rozrząd. |
_________________ 007 " Diamenty są wieczne " |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2010, 13:21
|
|
|
sewkor napisał/a: | koszt w granicach 500 700 |
Chyba za zrobienie samej głowicy |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2010, 13:22
|
|
|
I nawet nie wiem czy się zmieści.. Trzeba pamiętać, że kolizja zaworu z tłokiem może uszkodzić nie tylko zawór... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-03-2010, 14:42
|
|
|
Może zdarzyć się tak, że nic się nie uszkodzi. Wtedy zakładać pasek i jeździć. Owczar napisał/a: | kolizja zaworu z tłokiem może uszkodzić nie tylko zawór... | O właśnie, jeśli wystąpi kolizja z zaworami to tylko wymiana silnika, bo jak dostaną korbowody i wał to silnik się rozsypie za jakiś czas na amen i wtedy dopiero bedzie wtopa kasy. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2010, 15:09
|
|
|
Ja bym najpierw założył pasek i spróbował pokręcić ręcznie wałem. Trzeba też zdjąć pokrywę zaworów i obejrzeć czy któraś z dźwigienek nie jest pęknięta. Hugo napisał/a: | Może zdarzyć się tak, że nic się nie uszkodzi. Wtedy zakładać pasek i jeździć. | Może akurat tak się wszystko ułoży, że nic nie uszkodzi...
Jeśli chodzi o spawanie pękniętej głowicy wraz z planowaniem i czyszczeniem gniazd zaworowych w mojej okolicy to koszt 600-650 PLN, plus gwarancja na robotę 6 miesięczna. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2010, 15:51
|
|
|
Hugo napisał/a: | Może zdarzyć się tak, że nic się nie uszkodzi. |
Chyba nie bardzo w dieslu
Prawie jak wygrana w totolotka. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Tayson
Nowy Forumowicz
Auto: Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Kielc
|
Wysłany: 25-03-2010, 19:16
|
|
|
Dziękuje wszystkim za szybką odpowiedz na moje pytanie.
Czyli jestem w plecy!,muszę poszukać nowego silnika.
[ Dodano: 25-03-2010, 19:19 ]
A tak wogóle jak zrywa się pasek, to słychać jakieś odgłosy gięcia zaworów??? Bo umnie nic nie było słychać. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2010, 20:02
|
|
|
Tayson napisał/a: | Czyli jestem w plecy!,muszę poszukać nowego silnika. | Od razu nie szukaj. Narazie załóż nowy pasek pokręć wałem czy coś blokuje czy nie. Obejrzyj dźwigienki zaworowe czy całe. Bo zwykle, po kolizji któraś pęka.
Tayson napisał/a: | A tak wogóle jak zrywa się pasek, to słychać jakieś odgłosy gięcia zaworów??? Bo umnie nic nie było słychać. | To są sekundy i nie sądzę, żeby było aż tak słychać...
Posprawdzaj wszystko dokładnie. Kupno takiego silnika w dobrym stanie to nie taka prosta sprawa. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Tayson
Nowy Forumowicz
Auto: Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Kielc
|
Wysłany: 26-03-2010, 13:32
|
|
|
Podobno ten sam silnik 2.0 TD występuje w innych modelach nie koniecznie Mitsubishi.Wie ktoś w jakich innych autach stosowali ten sam silnik? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 14:24
|
|
|
Tayson jeszcze raz powtórzę za kolegą Owczarem, nie planuj po od razu kupna silnika, jeżeli nie sprawdziłeś czy w Twoim silniku jest coś uszkodzone.
Żeby kupić taki silnik musi być pewne źródło... Wiesz co kupisz? Zobacz co u Ciebie jest uszkodzone i napisz i wtedy będzie mniej więcej wiadomo czy się opłaca naprawiać.... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Pedros
Nowy Forumowicz
Auto: Space Wagon II 2.0 TD 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: okolice Glowna
|
Wysłany: 25-07-2010, 00:09
|
|
|
Dzisiaj też strzelił mi pasek, zdjąłem pokrywę zaworów a tam pęknięte 7 dźwigienek zaworowych a co gorsza 3 mostki od wałka rozrządu .Silnik kręci się swobodnie więc żaden zawór się nie oberwał (zresztą po to są cienkie dźwigienki, żeby najpierw one pękały) naprawiałem kiedyś opla 1.7 td też pękły dźwigienki a po zdjęciu głowicy i sprawdzeniu wszystko było OK (kiedy zawór pracuje prostopadle pod kątem 90* do tłoka są małe szanse na to, że urwie się grzybek albo pognie zawór). Pytanie skąd wytrzepać dźwigienki i mostki do tego silnika w dobrych pieniądzach 9Jeśli komuś coś takiego zbywa będę zobowiązany). |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-07-2010, 00:23
|
|
|
Zdejmij głowice sprawdź czy wszystko ok jeżeli miałeś w świetnej kondycji silnik to pokusił bym się tylko o kupienie góry ja wyrwałem głowice z całym rozrządem zaworami dosłownie z wszystkim za 900zł galant E5xA ma ten sam silnik co Space Wagon bodajże pierwszej generacji jak w wypadku EAxA czy też ma bliźniaczą jednostkę z Space Wagonem 2 generacji to już nie wiem
Można się też pokusić o sprawdzenie czy starszy galant E5xA i Space Wagon nie ma podobnych bebechów silnika bo sądzę że powinno być to samo ale nie dam sobie głowy uciąć |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|