Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD, zerwany pasek rozrządu
Autor Wiadomość
Tayson 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Kielc
Wysłany: 25-03-2010, 11:21   [EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD, zerwany pasek rozrządu

Wczoraj na trasie nagle zgasł mi silnik,po wstępnych oględzinach okazało się że zerwał się pasek rozrządu.Czy te silniki są kolizyjne,czy może wystarczy ustawić rozrząd i wymienić pasek? Za odpowiedzi z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 02-01-2015, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2010, 12:28   

Tayson, są kolizyjne... niestety. Miejmy nadzieję, że nie uszkodziłeś głowicy...
 
 
sewkor 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 98
Skąd: Radom
Wysłany: 25-03-2010, 12:55   

Da się naprawić. Kompletny remont głowicy, wymiana zaworów i prowadnic plus uszczelniacze i będzie żył, koszt w granicach 500 700 złociszy plus robocizna mechanika i oczywiście nowy rozrząd. :cry:
_________________
007 " Diamenty są wieczne "
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-03-2010, 13:21   

sewkor napisał/a:
koszt w granicach 500 700

Chyba za zrobienie samej głowicy ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2010, 13:22   

I nawet nie wiem czy się zmieści.. Trzeba pamiętać, że kolizja zaworu z tłokiem może uszkodzić nie tylko zawór...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-03-2010, 14:42   

Może zdarzyć się tak, że nic się nie uszkodzi. Wtedy zakładać pasek i jeździć.
Owczar napisał/a:
kolizja zaworu z tłokiem może uszkodzić nie tylko zawór...
O właśnie, jeśli wystąpi kolizja z zaworami to tylko wymiana silnika, bo jak dostaną korbowody i wał to silnik się rozsypie za jakiś czas na amen i wtedy dopiero bedzie wtopa kasy.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-03-2010, 15:09   

Ja bym najpierw założył pasek i spróbował pokręcić ręcznie wałem. Trzeba też zdjąć pokrywę zaworów i obejrzeć czy któraś z dźwigienek nie jest pęknięta.
Hugo napisał/a:
Może zdarzyć się tak, że nic się nie uszkodzi. Wtedy zakładać pasek i jeździć.
Może akurat tak się wszystko ułoży, że nic nie uszkodzi...
Jeśli chodzi o spawanie pękniętej głowicy wraz z planowaniem i czyszczeniem gniazd zaworowych w mojej okolicy to koszt 600-650 PLN, plus gwarancja na robotę 6 miesięczna.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-03-2010, 15:51   

Hugo napisał/a:
Może zdarzyć się tak, że nic się nie uszkodzi.

Chyba nie bardzo w dieslu :P
Prawie jak wygrana w totolotka.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Tayson 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Kielc
Wysłany: 25-03-2010, 19:16   

Dziękuje wszystkim za szybką odpowiedz na moje pytanie.

Czyli jestem w plecy!,muszę poszukać nowego silnika.

[ Dodano: 25-03-2010, 19:19 ]
A tak wogóle jak zrywa się pasek, to słychać jakieś odgłosy gięcia zaworów??? Bo umnie nic nie było słychać.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-03-2010, 20:02   

Tayson napisał/a:
Czyli jestem w plecy!,muszę poszukać nowego silnika.
Od razu nie szukaj. Narazie załóż nowy pasek pokręć wałem czy coś blokuje czy nie. Obejrzyj dźwigienki zaworowe czy całe. Bo zwykle, po kolizji któraś pęka.
Tayson napisał/a:
A tak wogóle jak zrywa się pasek, to słychać jakieś odgłosy gięcia zaworów??? Bo umnie nic nie było słychać.
To są sekundy i nie sądzę, żeby było aż tak słychać...
Posprawdzaj wszystko dokładnie. Kupno takiego silnika w dobrym stanie to nie taka prosta sprawa.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Tayson 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Kielc
Wysłany: 26-03-2010, 13:32   

Podobno ten sam silnik 2.0 TD występuje w innych modelach nie koniecznie Mitsubishi.Wie ktoś w jakich innych autach stosowali ten sam silnik?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-03-2010, 13:36   

Tayson, niestety ten silnik występował tylko w Galancie i jakimś Protonie chyba... Mało tego, galant tylko 97-2001.

[ Dodano: 26-03-2010, 13:45 ]
Z protona:



http://cgi.ebay.co.uk/PRO...181645181356596

[ Dodano: 26-03-2010, 13:49 ]
Albo całego protona:
http://allegro.pl/item925...7_grudzien.html

[ Dodano: 26-03-2010, 13:51 ]
Tayson, ale najpierw zobacz w jakim stanie jest ten silnik.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-03-2010, 14:24   

Tayson jeszcze raz powtórzę za kolegą Owczarem, nie planuj po od razu kupna silnika, jeżeli nie sprawdziłeś czy w Twoim silniku jest coś uszkodzone.
Żeby kupić taki silnik musi być pewne źródło... Wiesz co kupisz? Zobacz co u Ciebie jest uszkodzone i napisz i wtedy będzie mniej więcej wiadomo czy się opłaca naprawiać....
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pedros 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Wagon II 2.0 TD 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: okolice Glowna
Wysłany: 25-07-2010, 00:09   

Dzisiaj też strzelił mi pasek, zdjąłem pokrywę zaworów a tam pęknięte 7 dźwigienek zaworowych a co gorsza 3 mostki od wałka rozrządu :( .Silnik kręci się swobodnie więc żaden zawór się nie oberwał (zresztą po to są cienkie dźwigienki, żeby najpierw one pękały) naprawiałem kiedyś opla 1.7 td też pękły dźwigienki a po zdjęciu głowicy i sprawdzeniu wszystko było OK (kiedy zawór pracuje prostopadle pod kątem 90* do tłoka są małe szanse na to, że urwie się grzybek albo pognie zawór). Pytanie skąd wytrzepać dźwigienki i mostki do tego silnika w dobrych pieniądzach 9Jeśli komuś coś takiego zbywa będę zobowiązany).
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-07-2010, 00:23   

Zdejmij głowice sprawdź czy wszystko ok jeżeli miałeś w świetnej kondycji silnik to pokusił bym się tylko o kupienie góry ja wyrwałem głowice z całym rozrządem zaworami dosłownie z wszystkim za 900zł galant E5xA ma ten sam silnik co Space Wagon bodajże pierwszej generacji jak w wypadku EAxA czy też ma bliźniaczą jednostkę z Space Wagonem 2 generacji to już nie wiem

Można się też pokusić o sprawdzenie czy starszy galant E5xA i Space Wagon nie ma podobnych bebechów silnika bo sądzę że powinno być to samo ale nie dam sobie głowy uciąć
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.