| 
		Sprzeglo padlo  ??? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kasi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2010, 07:55   Sprzeglo padlo  ???
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam moja carisma 1.8 GDI chyba troche padla a dokladnie sprzeglo ? objawy kiedy silnik jest jeszcze zimny w czasie jazdy moge zmieniac biegi z lekim problemem ale zmienia.Po pewnym czasie kiedy silnik jest juz cieply zaczyna sie problem co raz ciezej biegi wchodza a po pewnym czasie juz wcale musze silnik wylaczyc i zmienic bieg i tak zostawic nie ma juz innej mozliwosci zmiany jak wcisne sprzeglo i chce wrzucic bieg slychac tylko tarcie czy to moze byc wina sprzegla czy skrzyni biegow?? Jeszcze dodam ze sprzeglo ma nie cale 2-elata,a moze to wysprzeglik chyba takie same objawy jak tutaj czytalem.Juz chyba po problemie wystartowalem kilka razy z 5-tego biegu i juz chodzi jak nowy nie wiem dlaczego tak sie stalo jak by ktos mogl cos napisac to bardzo z gory dziekuje.......... | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez kasi 18-06-2010, 18:40, w całości zmieniany 5 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 andy_lodz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2010, 12:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Najczęściej pierwszym objawem padającego sprzęgła jest jego ,,ślizganie" co objawia się tym że jak dodasz gwałtownie gazu to samochód nie przyspiesza tylko zaczyna wyć silnik. z tego co pamiętam to sprzęgło sprawdza się wpinając wysoki bieg(np 5-kę) i próbując z niej ruszyć.Jeśli auto zgaśnie-ok, jeśli wyje a nie gaśnie kiepskie sprzęgło.
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubas  		  
		 
         Mitsumaniak kubas
  
                  Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-04-2010, 11:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miałem kiedyś podobny przypadek tylko, że w Oplu Kadecie. Co prawda inna epoka samochodów, ale wtedy miałem do wymiany docisk sprzęgła. Podczas włączonego silnika nie mogłem zmienić biegu, a na wyłączonym biegi normalnie wchodziły. Podejrzewam, że tu może być podobnie. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-04-2010, 12:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mnie uczono w ten sposób że jak skrzynia jest 5 to wrzucamy 4 a jak 4 to wrzucamy 3. Trzymamy hamulec i puszczamy sprzęgło. Więc tak jak kolega andy_lodz z tą różnicą że bieg niższy.     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zalesk  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.6 2002 
                  Kraj/Country: UK 
                  Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Zagrabanica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-05-2010, 22:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam, może nie te auto ale w chrysler voyager  2.0 manual z 99 r miałem problem z wysprzęglaniem, wina wysprzęglika a objawiło się to topornym wrzucaniem biegów ze zgrzytami przeważnie między 1 a wstecznym oraz wyrzucaniem na luz...
 
 
pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Artur Sobociński  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.9 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2010, 18:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Powiem tak. zużycie sprzęgła można kontrolować na bieżąco. Mamy to szczęście że cari mają hydraulikę tzn. hydrauliczny wysprzęglik. Dobre sprzęgło bierze w dole. Czyli przy samej podłodze i tak w miarę zużywania się bierze wyżej i wyżej aż zaczyna się ślizgać. U Ciebie zacząłbym od wymiany płynu w wysprzęgliku zwykły DOT 4. Ważnym jest aby dobrze odpowietrzyć. Zapewne przy wymianie tego płynu trochę się przyjrzysz swojemu wysprzęglikowi jak jest suchy to jet dobry należy też przy okazji obejrzeć pompę sprzęgłową. W celu wykonania tej czynności  gimnastykujemy się troszkę wkładamy głowę w okolice pedału sprzęgła i szukamy miejsca w którym pompa łączy się z pedałem po czym wzrok kierujemy wzdłuż pręta wystającego z grodzi.pręt to nic innego jak koniec tłoczyska w pompie. Jeżeli w tym miejscu widać jakiekolwiek zapocenie to znak że należy wymienić reperaturkę pompki. i wtedy nowy DOT 4 i odpowietrzanie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kasi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2010, 17:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jestem zmuszony odnowic problem poniewaz teraz jest jeszcze gorzej co ledwo dojechalem do domu jak nie wlacze jeszcze silnika moge zmieniac biegi bez problemu i po wlaczeniu jak jest jeszcze zimny tez jest ok.Ale po przejechaniu kilometra juz idzie coraz ciezej przlanczanie biegow a jak sie zupelnie rozgrzeje to nie wchodzi zaden bieg i dochdzi smrod spalenizny moge tylko dac na luz ,musze wylaczyc silnik wrzucic bieg inajlepiej szybko zmienic przynajmniej do trojki i tak dojade jakos do celu co to moze byc ???? Jeszcze jedno wymienilem plyn sprzegla i odpowietrzylem ??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelsonx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.9dci 
                  Zaproszone osoby: 103 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2010, 18:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a jak poziom płynu do sprzegła czy czasmi jeszcze jest ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kasi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2010, 20:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jest na 100% wysprzeglik tez sluchy nie ma zadnych wyciekow nic dalej nie wiem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rasiak1980  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2010, 22:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja bym spróbował wymienić płyn przedmuchać powietrzem całą instalacje i zalać nowym płynem te pompki są nieśmiertelne w porównaniu  z nowym fordem czy roverem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kasi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-05-2010, 17:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzisiaj kolega mechanik ale tylko po szkole bo pracuje w innym zawodzie powiedzial ze to moze byc docisk sprzegla walnienty tyle tych podpowiedzi ze naprawde nic dalej nie wiem .Przed momentem zrobilem probna jazde i z nowu na poczatku kiedy jest zimny biegi ladnie wchodza ale po pewnym czasie tylko na luz moge przezucic i znowu musze sie palowac wylaczam silnik jedynka i szybko nastepne biegi i koniec nie moge nic zredukowac bo wajcha od biegow przelacza tylko na luz ende..    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sylwan  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma 1.6 GLX 16V 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-05-2010, 09:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jak działa ci sam pedał sprzęgła??? Bo jeżeli normalnie wchodzi to nie sądzę, żeby to był wysprzęgnik... | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam 
 
Sylwan
 
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r -  2007-2023
 
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
 
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-05-2010, 09:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kasi, zobacz jak pracuje wysprzeglik na zimnym silniku a jak na rozgrzanym, jezeli slabiej wysuwa sie na rozgrzanym to znaczy ze pompka siada (mialem taki sam przypadek w mazdzie), jezeli tak samo znaczy ze najprowdopodobniej tarcza z dociskiem jest do wyrzucenia | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kasi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-05-2010, 17:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam najnowsze objawy jak startuje silnik na biegu obojetnie na ktorym z wcisnietym sprzeglem oczywiscie to caly samochod ciagnie do przodu i wychodzi smrod i dym z silnika takze narazie koniec jazdy .Moim zdaniem to docisk sprzegla lub cala hydraulika (silownik) czy mial ktos juz podobne zdarzenie ??Chcialbym wiedziec przed oddaniem w rece mechanika zeby mnie nie skasowal za duzo.. 
 
 
[ Dodano: 18-06-2010, 19:38 ]
 
Dzisiaj odebralem mojego miska juz po wymianie sprzegla cale sie rozsypalo spisuje sie super ale nie zwrocilem uwagi na predkosciomierz nic nie pokazuje pewnie mechanik zapomnial czegos podpiac kostka lub linka podejrzewam i teraz musze czekac do poniedzialku bo facecik gdzies sobie pojechal czy moze ktos wie gdzie ewentualnie szukac przyczyny ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bomar007  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 71 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-08-2010, 22:30   Sprężynka Pompy sprzęgła
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poniżej przedstawiam krótki opis problemu z pompą sprzęgła, może komuś się przyda:)
 
Dzisiaj po raz kolejny pedał od sprzęgła wpadał bez oporu kilk cm, więc pomyślałem że jest zapowietrzony, choć nigdzie nie było śladu wycieku. Próbowałem odpowietrzyć i okazało się że prawie w ogóle pompa nie chodzi, płynu ze zbiornika praktycznie nie ubywało przy pompowaniu pedałem, a w wysprzęgliku było go mało. W końcu zostałem zmuszony rozebrać pompkę sprzęgła i okazło się ze sprężyna rozsypała się na 3 części. Troszkę ją rozciągnełem, i na razie jakoś działa, choć trzeba będzie wstawić nową. 
 
Koledzy gdzie można dostać taką sprężynkę , czy jest to w komplecie z reparaturką i ewentualnie jaki symbol ma ten zestaw?
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |