Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] jj
Autor Wiadomość
pablolis 
Nowy Forumowicz

Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-08-2010, 13:00   [Cari 1.8 GDI] jj

yj
Ostatnio zmieniony przez pablolis 26-06-2011, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-08-2010, 13:09   

pokręć trochę to moze się zejdą .

Na wale sprawdzałeś ??
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2010, 13:46   

W GDI nie ma aparatu zapłonowego, są cewki które posługuja się odpowiednimi czujnikami.
Przestawienie paska o jeden ząbek wiąże się z rozbieraniem i przygotowaniem silnika, tak jak do wymiany rozrządu, dlatego lepiej wymienić cały rozrząd.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-08-2010, 13:50   

nie mam doświadczenia w tym silniku ale ja bym sprawdził wszystkie znaki nie tylko na wałkach czyli jeszcze znak na kole od wału
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2010, 13:54   

pawelsonx, nawet jeżeli markery na pozostałych kołach będą się zgadzać, to i tak nie zmienia to faktu, że wałek zaworów ssących jest wyprzedzony o 1 ząb, tak bynajmniej wynika ze zdjęć i żadne kręcenie wałem tego nie zmieni
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pablolis 
Nowy Forumowicz

Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-08-2010, 14:04   

pawelsonx napisał/a:
pokręć trochę to moze się zejdą .

Na wale sprawdzałeś ??

A co to da? Nawet jeśli na wale będzie dobrze to i tak na wałku jest przestawiony.
Poprostu muszę popuścic pasek na napinaczu i go dobrze ustawić.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-08-2010, 14:30   

nie znam się na tym silniku ale w TD dopiero znaki zgadzały sie jak był ustawiony na wale

wtedy i na pompie i na wałku było ok (u mnie akurat nie ale u znajomego się zgadzało )
 
 
 
pablolis 
Nowy Forumowicz

Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-08-2010, 19:52   

pawelsonx napisał/a:

Na wale sprawdzałeś ??


Mam pytanie. W którą stronę odkręca się śrubę koła pasowego? Zgodnie z ruchem wskazówek zegara? Czy w przeciwną? Meczyłem się 3 godziny i poległem a wszystko mam już rozkręcone.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2010, 21:10   

Odkręca się w lewo - czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pablolis 
Nowy Forumowicz

Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-08-2010, 21:45   

robertdg napisał/a:
Odkręca się w lewo

Na 100%? A jak zablokować koło? Bo już mi się kończą pomysły.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2010, 21:59   

Najlepiej odkręcać kluczem pneumatycznym, ale można jeszcze na kilka innych sposobów, dobra nsadka, długa przedłużka i ramie pokretla dlugie na okolo 50cm, jedna osoba wbija piaty bieg i wciska hamulec do oporu, a druga odkreca srube wału korbowego. Albo blokada kola zamachowego na wiencu i odkrecanie, ostatecznie (ale niepolecana metoda) odkrecamy na strzal z rozrusznika, nasadka i pokretlo zalozona na srube, pokretlo zaparte o czesc zawieszenia, nie wolno trzymac reka, szczypcami, etc., nasadka ma siedziec pewnie i ma byc sparta, wtedy wykonujemy strzal z rozrusznika, tak jakbysmy chcieli uruchomic silnik, ale doslownie na ulamek sekundy - ta metoda to ostatecznosc, uzycie jej tylko z rozsadkiem i zachowaniem wysokiej ostroznosci.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-08-2010, 23:17   

To jeszcze ja dorzucę od siebie schemat
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
 
 
pablolis 
Nowy Forumowicz

Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-08-2010, 20:40   

Witam serdecznie.
Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc i zainteresowanie tematem. Śrubę na kole pasowym odkręca się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Potrzeba nie lada siły. Użyłem klucza nasadowego i dwie rurki o długośći 40cm co tworzyło mi teleskop. Zablokowałem koło wrzucając 5 bieg i blokując szpilki od koła o ziemię łomem.
Mogę wykonać foto relację ale nie wiem czy ktoś podejmie się sam wymiany. Za osprzęt czyli dwie rolki pasek pompę wody i nowy napinacz zapłaciłem 600zł.
Pasek rozrządu GATES POWER GRIP
Rolki KOYO
Napinacz oryginał MITSUBISHI
Pompa wody GMB
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.