[Cari 1.8 GDI] jj |
Autor |
Wiadomość |
pablolis
Nowy Forumowicz
Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:00 [Cari 1.8 GDI] jj
|
|
|
yj |
Ostatnio zmieniony przez pablolis 26-06-2011, 22:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:09
|
|
|
pokręć trochę to moze się zejdą .
Na wale sprawdzałeś ?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:46
|
|
|
W GDI nie ma aparatu zapłonowego, są cewki które posługuja się odpowiednimi czujnikami.
Przestawienie paska o jeden ząbek wiąże się z rozbieraniem i przygotowaniem silnika, tak jak do wymiany rozrządu, dlatego lepiej wymienić cały rozrząd. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:50
|
|
|
nie mam doświadczenia w tym silniku ale ja bym sprawdził wszystkie znaki nie tylko na wałkach czyli jeszcze znak na kole od wału |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:54
|
|
|
pawelsonx, nawet jeżeli markery na pozostałych kołach będą się zgadzać, to i tak nie zmienia to faktu, że wałek zaworów ssących jest wyprzedzony o 1 ząb, tak bynajmniej wynika ze zdjęć i żadne kręcenie wałem tego nie zmieni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pablolis
Nowy Forumowicz
Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-08-2010, 14:04
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | pokręć trochę to moze się zejdą .
Na wale sprawdzałeś ?? |
A co to da? Nawet jeśli na wale będzie dobrze to i tak na wałku jest przestawiony.
Poprostu muszę popuścic pasek na napinaczu i go dobrze ustawić. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-08-2010, 14:30
|
|
|
nie znam się na tym silniku ale w TD dopiero znaki zgadzały sie jak był ustawiony na wale
wtedy i na pompie i na wałku było ok (u mnie akurat nie ale u znajomego się zgadzało ) |
|
|
|
 |
pablolis
Nowy Forumowicz
Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-08-2010, 19:52
|
|
|
pawelsonx napisał/a: |
Na wale sprawdzałeś ?? |
Mam pytanie. W którą stronę odkręca się śrubę koła pasowego? Zgodnie z ruchem wskazówek zegara? Czy w przeciwną? Meczyłem się 3 godziny i poległem a wszystko mam już rozkręcone. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-08-2010, 21:10
|
|
|
Odkręca się w lewo - czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pablolis
Nowy Forumowicz
Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-08-2010, 21:45
|
|
|
robertdg napisał/a: | Odkręca się w lewo |
Na 100%? A jak zablokować koło? Bo już mi się kończą pomysły. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-08-2010, 21:59
|
|
|
Najlepiej odkręcać kluczem pneumatycznym, ale można jeszcze na kilka innych sposobów, dobra nsadka, długa przedłużka i ramie pokretla dlugie na okolo 50cm, jedna osoba wbija piaty bieg i wciska hamulec do oporu, a druga odkreca srube wału korbowego. Albo blokada kola zamachowego na wiencu i odkrecanie, ostatecznie (ale niepolecana metoda) odkrecamy na strzal z rozrusznika, nasadka i pokretlo zalozona na srube, pokretlo zaparte o czesc zawieszenia, nie wolno trzymac reka, szczypcami, etc., nasadka ma siedziec pewnie i ma byc sparta, wtedy wykonujemy strzal z rozrusznika, tak jakbysmy chcieli uruchomic silnik, ale doslownie na ulamek sekundy - ta metoda to ostatecznosc, uzycie jej tylko z rozsadkiem i zachowaniem wysokiej ostroznosci. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
pablolis
Nowy Forumowicz
Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-08-2010, 20:40
|
|
|
Witam serdecznie.
Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc i zainteresowanie tematem. Śrubę na kole pasowym odkręca się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Potrzeba nie lada siły. Użyłem klucza nasadowego i dwie rurki o długośći 40cm co tworzyło mi teleskop. Zablokowałem koło wrzucając 5 bieg i blokując szpilki od koła o ziemię łomem.
Mogę wykonać foto relację ale nie wiem czy ktoś podejmie się sam wymiany. Za osprzęt czyli dwie rolki pasek pompę wody i nowy napinacz zapłaciłem 600zł.
Pasek rozrządu GATES POWER GRIP
Rolki KOYO
Napinacz oryginał MITSUBISHI
Pompa wody GMB |
|
|
|
 |
|