Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
29-05-2014, 13:55
[Carisma 1.8 GDI 2000r] - proszę o szybką pomoc
Autor Wiadomość
PanKokos 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Brzeg
  Wysłany: 11-08-2010, 17:54   [Carisma 1.8 GDI 2000r] - proszę o szybką pomoc

Witam wszystkich serdecznie!

Wpadła mi w oko następująca oferta

Ponieważ wydaje mi się aż zbyt piekna ta oferta - proszę o jakieś opinie na podstawie ogłoszenia i zdjęć. Ponieważ de facto będzie to mój pierwszy samochód - mam w tym małe doświadczenie. Jeśli ktoś jest ponadto z okolic Opola i mógłby polecić jakiś dobry warsztat który to autko przejrzy - również :occasion5: Zamierzam jutro oglądać :]

Kolega zasugerował mi bicie z tyłu - widzicie coś takiego?

[ Dodano: 12-08-2010, 09:42 ]
Hmm... nikt nic nie pomoże? Nikomu nic z ogłosznia nie wynika?

Bardzo proszę :] :)


Po oględzinach

Więc tak, autko wygląda super fajnie - ładniej nawet niż na zdjęciach. Jest trochę rys i zadrapań... ale sam pewnie zaraz zrobię więcej ;) Co by tu pisać, wszystko pięknie, chodzi jak żyleta, bez żadnych niepokojących odgłosów. Poszedł zaraz na przegląd i pan był zachwycony ;)

Jest jednak jeden problem, który mnie powstrzymuje od zakupu, więc proszę o odpisanie wszystkich którzy znają ten model czy też doświadczyli czegoś takiego:

Podczas jazdy, na co większych wybojach słychać było nie przyjemne stukot. Na stacji kontroli pojazdów wybadano że zawieszanie jest okej... dalsze dochodzenie pozwoliło nam ustalić że chodzi o delikatne dotykanie tylnych nadkół o opony. Opony są orginalne 15'' więc dziwi mnie to że coś takiego ma miejsce. Tutaj muszę co prawda zaznaczyć że w aucie jechało 5 osób. Jednak wydaje mi się że to bez sensu.... Czy zmiana opon na 14 pomoże? Czy jednak świadczy to o jakiejś poważnej przeszłości auta?

[ Dodano: 13-08-2010, 11:56 ]
Hmm... ogłoszenie znikło... albo koleś założył że biorę na 100% ;) albo jeszcze nie zaktualizował. Także w tym momencie mogę tylko prosić o informację na temat tylnego zawieszania. Poczytałem trochę forum, i wychodzi na to że zawieszenie w carismach to nie jest specjalnie dobre... i że to może być normalne, troche pogorszone przez zużycie. Cóż, chyba tej części nie dopracowali japońce?

Da ktoś radę znaleźć 5 min czasu na odpisanie? Wieczorem mogę podesłac zdjęcia i treść ogłoszenia.
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 14-08-2010, 00:46   

Piszesz: "dotykanie tylnych nadkól o opony"
Opona dotykająca nadkola w czasie jazdy wydaje odgłos "szorowania" lub "tarcia". Czy na oponie były ślady na bocznej powierzchni czy na bieżniku? Jaki rozmiar konkretnie miała opona? Stuki mogły być spowodowane np. brakiem jakiejś gumy przy układzie wydechowym (tym bardziej, że diagnosta nie znalazł żadnych luzów) Identyfikacja stuków na odległość to tak naprawdę wróżenie z fusów.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-08-2010, 10:36   

5 osób ale takich masywnych czy takich normalnej budowy? w 2000r koła standardowo były 15" przystosowane i jeżeli amorki dobre i zawiecha dobra to nie powinno nic obcierać
 
 
 
PanKokos 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Brzeg
Wysłany: 14-08-2010, 10:45   

Nie, poza kierowcą nikt nie był masywny. Nie było to też wróżenie na odległość tak do końca - siedliśmy na stacji w 3 osoby z tyłu, 4 naciskała na bagażnik i udało nam się odtworzyć taki sam dźwięk w momencie kiedy koło uderzało o nadkole. Nie napisałem że ociera, tylko uderza. Są to pojedyncze uderzenia w momencie wjechania w większą dziurę....

Diagnosta był przy tym "teście" i powiedział że to to, ale amory sprawne według niego... koła 15'' tak jak powinny być, opony były nowiutkie więc nie było specjalnie widać śladów tych stuków na nich.... może wskazówką może być to, że auto miało zarejestrowaną przyczepkę u pierwszego właściciela w Niemczech? (profanacja jak dla mnie podpinać przyczepkę do carismy ;) )

Pojawił się jeszcze jeden problem - chciałem sprawdzić auto w Internecie na podstawie numeru VIN, niestety na prawie każdym serwisie wyskakuje mi że numer nie poprawny, na jednym, polskim podał toyotę.... z tego co patrzyłem to chyba dwójka jest w złym miejscu...

Możecie rzucić okiem: XMCLNDA2AYF006638 ....

Jestem naprawdę napalony na to auto, ale problem z VINem dobił mnie jeszcze bardziej...

Przy okazji jakby ktoś mógł polecić dobry serwis / mechanika z okolic Wrocławia i ew. powiedzieć ile wymiana amortyzatorów / sprężyn z tyłu by kosztowała?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-08-2010, 11:49   

http://www.vinformer.su/
tutaj jest taki dekoder vinu, wg niego zgadza się raczej z tym co napisałeś o modelu.
takie uderzenia przy 3 osobach i naciskaniu mogłyby sugerować że do wymiany będą amorki i sprężyny też pewnie przydałoby się wymienić, tym bardziej, że wcześniej była ciągana przyczepka.
 
 
 
PanKokos 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Brzeg
Wysłany: 14-08-2010, 12:04   

Okej, dzięki, uspokoiłeś mnie ;) Chociaż ten rosyjski (?) potem utrudnia zrozumienie... co bym musiał zrobić jakbym chciał poznać ew. historię auta -> wypadki / kradzierz ? bo słyszałem że na podstawie numeru VIN mozna do tego dojść.... ?

Czyli po zakupie czeka mnie wymiana conajmnie tych dwóch elementów... co jeszcze lubi być popsute w używanej Carismie? Ile taka wymiania Saqu mogłaby kosztować? (cześci (wyczytałem że zaminniki lepsze) + robocizna)

Ponawiam pytanie z mojego poprzedniego postu odnośnie serwisów we Wrocku i okolicach :)
Coś mi sie wydaje że od jutra będę miał Carismę :D

Tutaj daje link do zdjęć które miałem na dysku i screen ogłoszenia, może jakieś jeszcze komentarze wam się nasuną, może nie zauważyłem czegoś złego... ;)

LINK
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-08-2010, 12:35   

o wypadki itp to musiałbyś z numerem vin do serwisu ASO gdzie było auto serwisowane i dopiero tam coś, bo tak to w necie jest tylko dekoder czy się zgadza rok, model itp.
amortyzator coś koło 170zł na allegro za 1. sprężyny też chyba coś koło tego chodzą.
No ale w gruncie rzeczy to są rzeczy eksploatacyjne ;)

a jak nie to mnie ktoś popraw :D
 
 
 
PanKokos 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Brzeg
Wysłany: 14-08-2010, 13:52   

Hmm a ile w tym modelu kosztuje wymiana rozrządu i filtrów? :]

w ogłoszeniu pisze że był w ASO, więc mógłbym przedzwonić i się dowiedzieć, czy raczej nie zachcą ze mną gadać?

Konkurencja dla tego samochodu którą rozpatruje to Octavia i Focus - wiem że tutaj wszyscy kochają mitsu ;) ale może jakiś ciekawy argument się pojawić zawsze :)

To mój pierwszy zakup i nie wiem, czy mam szukać auta bez defektów, czy to co znalazłem każe je odrzucić... jakieś subiektywne opinie?

[ Dodano: 14-08-2010, 15:56 ]
To jeszcze ostatnie z cyklu ważnych pytań - czy nie wydaje wam się to auto za tanie :] bo dla mnie jest podejrzanie tanie.... no nie licząc tych defektów które wykryto...
 
 
Ulf 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '00 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: To-ruń
Wysłany: 18-08-2010, 21:08   

Za rozrząd w kwietniu 2010 w ex ASO łącznie zapłaciłem około 1500 zł.

zdarzało się, iż w serwisach chcieli nawet mniej, ale to było aż podejrzane, orientacyjnie sam napinacz hydrauliczny kosztuje w granicach 600 zł (590 zł dałem w serwisie w którym robiłem auto).

Kilka miesięcy po kupnie Carismy miałem wysprzęglik do regeneracji - około 170 zł w ASO razem z płynem dot 4. Nie wiem czy to przypadłość modelu ale panom w serwisie był taki przypadek dobrze znany. (można odgiąć gumę i sprawdzić czy płyn nie wycieka, ja się niestety zorientowałem jak już miałem problemy z wrzucaniem biegów).

Octa i Focus zawsze kojarzyła mi się z autami do pracy, jeżeli zdecydowałbym się na któreś z nich, to tylko w przypadku auta do zajeżdżenia.

Octa ma tą dolegliwość, że ma nisko miskę olejową i można ją łatwo uszkodzić (chociaż na pewno użytkownicy mają już na to swój sposób). A no i pomimo swoich gabarytów Octa ma strasznie mało miejsca na tylnej kanapie, najlepiej obejrzeć na żywo, chociaż po lifcie chyba mieli to poprawić.

Plusem (lub minusem zależy jak na to spojrzeć ) Focusa i Octy jest to, że zna je prawie każdy mechanik ;) z Cari już trzeba trochę poszukać.

Co do używanego auta i defektów, to w mojej skromnej opinii, używane auto bez defektów nie istnieje :) , po kupnie zawsze trzeba coś zrobić, trochę pieniążków włożyć, żeby spać spokojniej i cieszyć się jazdą.

Cena auta, jak na sprowadzane, nie jest drastycznie niska, w miarę rozsądna, do tego trzeba doliczyć raczej koszty rejestracji pojazdu (nie wiem ile wynoszą w przypadku aut sprowadzonych z za granicy). Za to przebieg jak na niemieckie auto podejrzanie niski.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.